تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798337397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رایزنی اصولی بین طرف های یمنی و مقامات سازمان ملل در ژنو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رایزنی اصولی بین طرف های یمنی و مقامات سازمان ملل در ژنو


سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت هدف از نشست های ژنو در خصوص یمن جمع کردن طرف های یمنی در کنار هم است و انتظار داریم دستکم رایزنی های اصولی و اولیه بین طرف های یمنی و مقامات سازمان ملل صورت گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،  روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، در گزارشی به قلم هبه القدسی نوشت: سازمان ملل و اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه این سازمان به یمن، تلاش می‌کنند به منظور تشویق طرف های یمنی برای حضور در مذاکرات صلح ژنو، گام هایی سریع بردارند.
منابع دیپلماتیک آگاه، به اختلاف ها بین مقامات «دولت یمن» و عربستان با سازمان ملل درباره ماهیت نتایج مذاکرات ژنو و قطعنامه های بین المللی اشاره می‌کنند که حوثی ها قبل از حضور یافتن در مذاکرات باید این قطعنامه ها را اجرا کنند.   همچنین درباره تعامل با ایران به عنوان یکی از طرف های سیاسی ذیربط در دستیابی به راه حلی در خصوص بحران یمن، اختلاف های زیادی وجود دارد.
در این گزارش با اشاره به صحبت های عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل، بعد از جلسه چهارشنبه شورای امنیت و مخالفت کشورش با حضور ایران در مذاکرات ژنو، آمده است: سوال های بسیاری مطرح می شود، مبنی بر اینکه چه کسانی در مذاکرات ژنو شرکت خواهند کرد، بر چه اساسی انتخاب خواهند شد و شروط طرف هایی یمنی برای حضور در این مذاکرات چیست.   سوال هایی دیگر نیز مطرح می‌شود که به شرطهای عبدالله المعلمی و درخواست های خالد الیمانی، نماینده دائم یمن در سازمان ملل مبنی بر اعمال فشار بر حوثی ها مربوط می‌شود.
المعلمی شرط کرده بود مذاکرات ژنو باید با تکیه بر اعلامیه ریاض، نتایج گفتگوهای ملی و قطعنامه های بین المللی، آغاز شود.
از سوی دیگر، فرحان حق، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت:‌ دعوت درباره کنفرانس ژنو، هنوز صورت نگرفته است و در حال حاضر مشغول آماده سازی برای دعوت از طرف ها هستیم. وی در کنفرانسی خبری در سازمان ملل افزود: می‌خواهم تاکید کنم نشست های ژنو، جهت رایزنی است نه یک کنفرانس بین المللی.   هدف از این نشست ها، جمع کردن طرف های یمنی در کنار هم است و انتظار داریم دستکم رایزنی های اصولی و اولیه بین طرف های یمنی و مقامات سازمان ملل صورت گیرد.  
وی افزود: پیش بینی می‌کنیم رایزنی ها فقط بین طرف های یمنی و سازمان ملل صورت گیرد و نقش طرف های منطقه ای برای حضور در این رایزنی ها، هنوز در دست بررسی است و امیدواریم همه طرف های یمنی در مذاکرات شرکت کنند.
در این گزارش آمده است: در حالی که خالد الیمانی، نماینده دائم یمن در سازمان ملل، از احتمال حضور عبدربه منصورهادی در رایزنی های ژنو خبر می‌دهد، خبرهایی درباره حضور نمایندگانی از کنگره ملی به رهبری علی عبدالله صالح، نمایندگانی از الحوثی و نمایندگانی از احزاب و سازمان های جامعه مدنی، درز یافته است.
منابع دیپلماتیک در سازمان ملل گفته اند، نکات اصلی که سازمان ملل تلاش می‌کند آنها را در ژنو مطرح کند عبارتست از: ضرورت دستیابی به آتش بس انسانی در یمن به گونه ای که اجازه دهد در اسرع وقت جهت کاهش مشکلات مردم یمن، گام برداشته شود و ایجاد فضای مناسب برای برگزاری مذاکراتی که به راه حلی سیاسی طولانی مدت منجر می‌شود.   علاوه بر این رایزنی های ژنو بر پایه سه اصل خواهد بود: طرح کشورهای خلیج فارس و راهکار اجرایی آن، گفتگوی ملی و نتایج آن و قطعنامه های سازمان ملل.
یک دیپلمات غربی در این خصوص به الشرق الاوسط گفت: همه طرف های بحران یمن، شرطهایی برای حضور در کنفرانس ژنو وضع می کنند، در نتیجه هنوز مشخص نشده است کدام طرف ها در این کنفرانس حاضر خواهند شد.   در حال حاضر، به تلاش های اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن و دیدارهای روزهای آتی با همه طرف ها، امید بسته ایم. هدف از دیدارهای او، جذب همه طرف ها به میز مذاکره برای بازگشت به روند سیاسی است.
در این گزارش بااشاره به سفر فرستاده ویژه یمن به ایران، آمده است: خبرگزاری ایرانی «الانبار» به نقل از فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، از وجود اختلاف ها در مذاکرات او با محمد جواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه ایران خبر داد.
ولد الشیخ احمد در این خصوص گفت: مذاکرات صریح بود اما هنوز درباره همه موضوعات به توافق نرسیده ایم و به رایزنی های بیشتری نیاز داریم.
وی افزود: آنگونه که سازمان ملل می بیند، بعد انسانی اوضاع یمن فاجعه بار است و باید نهایت تلاش ها برای ارسال کمک های انسانی به این کشور صورت گیرد.
فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کرد، نباید هیچ طرفی از رایزنی های ژنو دور شود؛ رایزنی هایی که فرصت های بیشتری برای دستیابی به راه حل سیاسی ایجاد می‌کند.
ولد الشیخ احمد، بر اعلام آتش بس انسانی، مشابه طرح عربستان، تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ایران نیز در گفتگو با فرستاده ویژه سازمان ملل گفت: کشورش از مذاکرات طرف های یمنی بدون دخالت بیگانه حمایت می‌کند.
 


جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن