تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815483320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دليل انسداد بزرگراه طبقاتي صدر/ کاهش تقاضاي سفر با خودروهاي شخصي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ خرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۶ق.ظ)
دليل انسداد بزرگراه طبقاتي صدر/ کاهش تقاضاي سفر با خودروهاي شخصي موج - معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از خط سه مترو به عنوان پل ارتباطي جنوب غرب به شمال شرق تهران نام برد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد جعفر تشكري هاشمي، گفت: اين محور ۳۷ كيلومتري كه در طول آن ۲۸ ايستگاه يعني به طور متوسط هر ۱۳۰۰ متر يك ايستگاه پيش ­بيني شده، پس از بهره‌برداري كامل، ظرفيت تا يك ميليون جابه­ جايي روزانه را خواهد داشت.
وي افزود: كاهش تقاضاي سفر با خودروهاي شخصي يكي از اصلي ­ترين رهآوردهاي خط ۳ مترو است كه مي­ تواند نقش عمده­ در جابه ­جايي ­هاي شهري ايفاء كند و اغلب ايستگاه­ هاي اين خط از جمله ايستگاه شهداي رسانه در تقاطع خيابان­ هاي حضرت ولي­عصر (عج) - فاطمي كه چند روز افتتاح گرديد، در نقاط پر رفت و آمد شهر واقع شده‌اند.
تشکري هاشمي يكي از مهم‌ترين اهداف مديريت شهري در برنامه ۵ ساله دوم را كاهش آلودگي هواي تهران اعلام كرد و گفت: با تدابير شهردار تهران، توسعه خطوط و ايستگاه هاي مترو و ترويج فرهنگ استفاده از موتورسيكلت‌ برقي به جاي بنزيني و حمايت از گسترش حمل و نقل پاك كه مصاديق آن را در توسعه حمل و نقل ريلي و فرهنگ‌سازي در زمينه استفاده از وسايل نقليه برقي شاهد هستيم، به عنوان يك اولويت مهم در دستور كار شهرداري تهران قرار دارد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اينكه هر دستگاه موتورسيكلت بنزيني كه تنها يك نفر را جابه­ جا مي‌كند، حدود ۸ برابر يک دستگاه خودروي داراي استاندارد يورو دو كه مي‌تواند ۵ نفر را جابه ­جا نمايد، آلودگي توليد مي­ کند، اظهار كرد: علاوه بر اين، ذرات معلق آلاينده‌اي كه از اگزوز موتورسيكلت‌ها متصاعد مي‌شود، ريزتر از ذراتي­ هستند كه خودروها توليد مي‌كنند و از اين رو مي‌توانند تا اعماق ريه نفوذ كرده و خطرات جاني براي شهرونداني كه اين ذرات را استنشاق مي‌نمايند، به همراه داشته باشند.
تشكري هاشمي با بيان اينكه مديريت شهري در طرح جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي موتورسيكلت‌هاي بنزيني، موضوع اسقاط موتورسيكلت‌هاي آلاينده و نه تعويض آنها را در دستور كار خود دارد، تصريح كرد: البته تا وقتي استفاده از موتورسيكلت‌هاي بنزيني به صورت گسترده از رسانه ­ها تبليغ شود و هر شهروند، هر زمان که اراده كند، بتواند با پرداخت كم­ترين هزينه، صاحب اين وسيله نقليه شود، نمي‌توانيم انتظار جايگزيني فوري موتورسيكلت‌هاي برقي را داشته باشيم.
وي در پايان در پاسخ به پرسشي در مورد دليل انسداد بزرگراه طبقاتي صدر يا تونل‌هاي شهري تهران در برخي از شب ها، خاطرنشان كرد: امكانات شهري به وي‍ژه چنين مكان‌هاي حساسي كه مجهز به تجهيزات الكترونيكي هستند، بايد به صورت مرتب استانداردسازي شده و تعميرات دوره‌اي بر روي آنها انجام شود و از اين رو به منظور حفظ عملكرد هوشمندانه اين امكانات، نسبت به تنظيم دستگاه هاي نرم­افزاري و انجام تعميرات لازم در ساعات شب كه رفت و آمد در آن­ها كم­تر است، اقدام مي‌نماييم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن