تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803878561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد از ظرفيت قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير استفاده کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۳ب.ظ)
سلاح‌ورزي در جلسه هيأت نمايندگان اتاق خرم‌آباد: بايد از ظرفيت قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير استفاده کنيم موج - خرم آباد- صبح امروز جلسه‌ي هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد با حضور اعضا برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين سلاح‌ورزي، رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد در اين جلسه به قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور اشاره کرد و گفت: اين قانون که با عنوان لايحه‌ي يک فوريتي به مجلس شوراي اسلامي تقديم گرديده بود، با تصويب در جلسه‌ي علني روز سه‌شنبه مورخ يکم ارديبهشت 94 و تأييد شوراي محترم نگهبان ابلاغ شده است.
وي با بيان اينکه کارشناسان اقتصادي معتقدند اين قانون، قانون مفيدي است و تأثيرات مثبتي در خروج از رکود و ايجاد رونق و مرتفع شدن مشکلات بخش خصوصي خواهد داشت، ادامه داد: اتاق خرم‌آباد بايد براي رفع مشکلات بخش خصوصي لرستان از اين قانون کمک بگيرد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد اضافه کرد: مشخص شدن حجم واقعي بدهي دولت به بخش خصوصي و يافتن مکانيسمي مناسب براي پرداخت اين بدهي خود مي‌تواند به وضعيت شاخص‌هاي اقتصادي کشور کمک کند.
سلاح‌ورزي گفت: در اين راستا ماده 16 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور، بانک‌ها را مکلف کرده است که از بنگاه‌داري فاصله بگيرند.
سلاح‌ورزي تأکيد کرد: اين ماده تمامي بانک‌ها و مؤسسات اعتباري را از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين قانون تا مدت سه سال موظف کرده سالانه حداقل 33 درصد اموال خود اعم از منقول و غيرمنقول و سرقفلي را که به تملک آن‌ها و شرکت‌هاي تابعه آنها درآمده است و به تشخيص شوراي پول و اعتبار و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مازاد مي‌باشد، واگذار کنند.
رييس پارلمان بخش خصوصي لرستان افزود: منظور از شرکت‌هاي تابعه مذکور، شرکت‌هايي هستند که بانک‌ها و مؤسسات اعتباري به صورت مستقيم يا غير مستقيم مالک بيش از 50 درصد سهام آن باشند، يا اکثريت اعضاي هيأت مديره آن را تعيين کنند.
وي از آزادسازي وثائق بانکي به عنوان مهم‌ترين خواسته‌ي بخش خصوصي ياد کرد و ادامه داد: اين موضوع در ماده 19 قانون رفع موانع توليد و رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور ذکر شده است.
حسين سلاح‌ورزي با بيان اينکه طبق اين ماده انتخاب وثيقه باقي‌مانده براي تضمين با بانک است، ادامه داد: به منظور کمک به تأمين نقدينگي براي حمايت از واحدهاي توليدي کالا و خدمات و تسهيل در وصول مطالبات سررسيد گذشته‌ي بانک‌ها و يا مؤسسات مالي و يا اعتباري داراي مجوز از اين واحدها، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران مکلف است از طريق تمامي بانک‌ها و مؤسسات اعتباري دولتي و خصوصي عامل در صورت درخواست متقاضي، متناسب با بازپرداخت هر بخش از تسهيلات پرداختي به واحدهاي توليدي، نسبت به آزادسازي وثيقه‌هاي مازاد و يا تبديل وثيقه‌ي متناسب با ميزان باقي‌مانده تسهيلات اقدام نمايد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد گفت: طبق ماده 20 نيز دولت موظف است نسبت به تعيين تکليف نرخ و فرآيند تسويه بدهکاران ارزي از محل حساب ذخيره ارزي به دولت به نحوي که زمان دريافت ارز، زمان فروش محصول يا زمان تکميل طرح (حسب مورد)، نوع کالا (نهايي، واسطه‌اي يا سرمايه‌اي) وجود يا نبود محدوديت‌هاي قيمت‌گذاري توسط دولت و رعايت ضوابط قيمت‌گذاري و عرضه توسط دريافت‌کننده‌ي تسهيلات، وجود يا نبود منابع ارزي در زمان درخواست متقاضي لحاظ شده باشد، ظرف مدت شش ماه پس از تصويب اين قانون اقدام کند.
سلاح‌ورزي از افتتاح حساب ويژه حداکثر ظرف مدت سه ماده از تاريخ ابلاغ قانون خبر داد و گفت: اين افتتاح حساب براي تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي است و حد اعتباري حساب ويژه هر واحد در سال اول افتتاح حساب عبارت است از 60 درصد ميانگين فروش سه ساله آخر فعاليت آن واحد و حداکثر تا سقف پانصد ميليارد ريال مي‌باشد.
وي با بيان اينکه طبق ماده 22 قانون بانک‌ها موظفند درخواست‌هاي استفاده از تسهيلات ارزي و ريالي مورد نياز طرح‌هاي داراي توجيه فني، اقتصادي و مالي را همزمان بررسي و بر اساس زمان‌بندي اجراي طرح و متناسب با پيشرفت فيزيکي پروژه پرداخت نمايد، اظهار داشت: همچنين بانک‌ها در خصوص قراردادها و تعهدات توليدي غيرتکليفي که متقاضي، سهم آورده خود را طبق زمان‌بندي واريز کرده و اجراي طرح يا پروژه موضوع قرارداد نيز شروع شده باشد، در صورت تعليق تسهيلات تعهد شده، ملزم به تمديد مدت قرارداد و عدم دريافت هرگونه سود در بازه‌ي زماني تعليق و عدم ايفاي تعهدات قراردادي خود در قبال متقاضي يا طرف قرارداد خود مي‌باشد.
رييس پارلمان بخش خصوصي لرستان گفت: به منظور تشويق و افزايش سرمايه‌گذاري‌هاي اقتصادي در واحدهاي موضوع ماده 31 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور علاوه بر دوره‌ي حمايت از طريق ماليات با نرخ صفر حسب مورد، سرمايه‌گذاري در مناطق کمتر توسعه‌يافته ماليات سال‌هاي بعد از دوره محاسبه ماليات با نرخ صفر تا زماني که جمع درآمد مشمول ماليات واحد به دو برابر سرمايه ثبت و پرداخت شده برسد، با نرخ صفر محاسبه مي‌شود و بعد از آن، ماليات متعلقه با نرخ‌هاي مقرر در ماده 105 اين قانون و تبصره‌هاي آن محاسبه و دريافت مي‌شود.
حسين سلاح‌ورزي با بيان اينکه اين مورد براي لرستان امتياز خوبي محسوب مي‌شود، اضافه کرد: بايد از اين فرصت به دست آمده نهايت استفاده را برد تا استان در جايگاه مطلوبي قرار گيرد.
وي با بيان اينکه در اين قانون نيز به اصلاح قانون کار توجه شده است، بيان داشت: ماده 41 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور جزو قانون‌هاي خوبي است که طي سال‌هاي اخير تصويب شده است.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد خطاب به اعضاي هيأت نمايندگان اين اتاق گفت: يکي از وظايف ما اين است که به قانون فوق قدري جزيي‌تر بنگريم و ظرفيت‌ها را براي واحدهاي توليدي استان برجسته نماييم.
سلاح‌ورزي در بخش ديگري از سخنان خود به تشکيل کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد در لرستان اشاره کرد و اذعان داشت: بررسي علل رکود و رفع موانع مربوط به اشتغال و همچنين بررسي اختلاف واحدهاي توليدي با دستگاه‌هاي اجرايي و... در اين کارگروه بررسي مي‌شود.
وي، همچنين در بخش ديگري از سخنانش، ميزان صادرات گمرک لرستان را طي يک‌سال گذشته 70 ميليون دلار اعلام و اضافه کرد: چشم‌انداز صادرات استان در سال جاري 280 ميليون دلار است و اين مهم با همفکري و همدلي مسوولان بخش‌هاي مختلف محقق خواهد شد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد در بخش ديگري از سخنان خود تعداد واحدهاي اقتصادي لرستان را 1500 واحد اعلام کرد و افزود: نيم‌درصد اين واحدها ممکن است از نظر ساختار و مسائلي که به واسطه‌ي آن درگيرش شده‌اند، مشکل‌دار باشند و البته وظيفه‌ي ما حمايت از 99.5 واحد اقتصادي مابقي است.
سلاح‌ورزي از واحدهاي مشکل‌داري که براي اقتصاد استان مشکل ايجاد کرده‌اند به عنوان غده سرطاني ياد کرد و گفت: اتاق خرم‌آباد بايد اين غده‌ها را براي هميشه جراحي نمود و اگر نتوانيم با شيمي‌درماني، آن‌ها را کنترل کنيم، کل بدنه‌ي اقتصاد لرستان از بين مي‌رود.
وي با تأکيد بر اينکه کميسيون‌هاي اتاق بازرگاني مهم‌ترين قسمت آن به شمار مي‌روند اظهار داشت: در اين کميسيون‌ها است که با مشورت و هم‌فکري به نتايج خوبي در بخش‌هاي مختلف نائل مي‌آييم که در نهايت منجر به رفع مشکلات مي‌شود.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد از هيأت نمايندگان اين اتاق خواست مانند گذشته مشارکت خوبي در فعاليت کميسيون‌ها و جلسات آن‌ها داشته باشند تا براي رفع مشکلات بخش‌هاي مختلف کمک نمايند.
سلاح‌ورزي، کميسيون‌هاي مختلف اتاق خرم‌آباد در دوره‌ي قبل را فعال و توانمند ارزيابي کرد و افزود: کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي ما جزو 4 کميسيون برتر کشور شد و کميسيون بيمه و ماليات هم مورد تشويق اتاق ايران قرار گرفت.
وي ادامه داد: در اين دوره نيز کميسيون‌ها فعال‌تر از قبل خواهند بود و از هيأت نمايندگان اتاق مي‌خواهيم جلسات را پيگيري و اگر نمي‌توانند در جلسه‌اي حضور يابند، نماينده کارشناس خود را معرفي کنند.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد با بيان اينکه به جز کميسيون اقتصاد کلان که يک کميسيون دانشگاهي است، هفت کميسيون ديگر تشکيل جلسه داده‌اند، افزود: هنوز هيأت رييسه‌ي کميسيون‌ها انتخاب نشده است.
سلاح‌ورزي با بيان اينکه اتاق خرم‌آباد عضو برخي از مجامع تصميم‌گيري در لرستان است، تصريح کرد: در برخي ديگر که عضو هم نيستيم، از ما براي شرکت در جلسات و کميسيون‌ها دعوت به عمل مي‌آيد تا تجارب خود را در اختيار آنها قرار دهيم و اين نشان‌دهنده‌ي عملکرد مناسب اتاق طي چهار سال گذشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن