تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803282143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جديدترين روش‌ کلاهبرداری اينترنتی در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


ترفند جدید کلاهبرداران؛
جديدترين روش‌ کلاهبرداری اينترنتی در ايران
استفاده از تلفن همراه براي انجام اخاذي و کلاهبرداري شيوه اي است که در تمام دنيا مورد توجه قرار مي گيرد و بر همين اساس در کشور ما نيز اپراتورهاي تلفن همراه به طور متناوب هشدارهايي در اين باره منتشر کرده و از مشترکان خود مي خواهند در اين زمينه دقت عمل لازم و کافي را به خرج دهند.



به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، اما نکته جالب اينکه کلاهبرداران در موارد متعدد براي دستيابي به اطلاعات بانکي يا مواردي مانند ورود به رايانه‌ها هم در حال استفاده از تلفن هستند. در يکي از شيوه‌هايي که براي اين منظور در دنيا مورد استفاده قرار مي گيرد، کلاهبرداران با افراد تماس مي‌گيرند و ادعا مي‌کنند که پشتيبان فني رايانه و از يک شرکت معتبر هستند.   اين افراد با ادعاي اينکه ويروس‌ها يا بدافزارهايي را در رايانه شما شناخته‌اند تلاش دارند شما را مجاب کنند تا دسترسي از راه دور به آنها بدهيد و يا هزينه‌اي براي نرم‌افزارهايي که نياز نداريد پرداخت کنيد.   راز روز نوشت: بنا بر گزارشهاي منتشر شده از سوي مرکز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه اي (ماهر) اين کلاهبرداران، از برخي نگراني‌هاي شما در قبال ويروس‌ها و تهديدات ديگر آگاه هستند و با استفاده از همين مورد سعي در نصب نرم‌افزارهاي امنيتي مي‌کنند. اما هدف اصلي اين کار، محافطت از رايانه شما نيست بلکه هدف کسب پول است.   کلاهبرداري‌هاي از نوع پشتيبان فني چگونه کار مي‌کنند؟ سالهاست که کلاهبرداران نرم افزارهاي امنيتي جعلي را به فروش مي‌رسانند. آنها وب سايت‌هاي جعلي را ايجاد مي‌کنند که پيشنهاد پويش‌هاي امنيتي رايگان را در رايانه شما مي دهند؛ به همين جهت، براي اينکه شما را متقاعد به آلود بودن رايانه تان کنند پيام‌هاي هشدار آميزي را نشان مي‌دهند. سپس، تلاش مي کنند که نرم افزاري را براي حل اين مشکل به شما بفروشند.

در بهترين حالت، اين نوع نرم افزارها، يا نرم افزارهاي بي اهميتي هستند و يا در جاي ديگر به صورت رايگان در دسترس هستند. در بدترين حالت نيز اين نرم افزارها، بدافزار هستند و براي فراهم کردن امکان دسترسي مجرمين به رايانه و اطلاعات شخصي شما طراحي شده‌اند.

جديدترين نوع کلاهبرداري با تماس تلفني شروع مي‌شود. کلاهبرداران نام و اطلاعات اوليه افراد را از طريق کتب راهنماي عمومي بدست مي‌آورند؛ حتي ممکن است نرم افزاري را که شما در حال استفاده آن هستيد حدس بزنند.

هنگامي که با شما از پشت تلفن صحبت مي‌کنند، اغلب وانمود مي‌کنند که از يک شرکت شناخته شده هستند تا بتوانند اعتماد شما را جلب کنند و يا شما را با حجم زيادي از اصطلاحات فني گيج کنند. ممکن است از شما بخواهند که داخل رايانه خود شده و يکسري فعاليت پيچيده را انجام دهيد.

گاهي اوقات، فايل‌هاي صحيح رايانه را مورد هدف قرار مي‌دهند و ادعا مي‌کنند اين فايل‌ها ويروس هستند. کلاهبرداران فعاليت خود را به گونه‌اي انجام مي‌دهند تا باور کنيد آنها مي‌توانند در حل مشکل به شما کمک کنند.

اما هنگامي که کلاهبرداران اعتماد شما را جلب کردند، ممکن است کارهاي زير را انجام دهند:

از شما امکان دسترسي از راه دور به رايانه را بخواهند و سپس تغييراتي را در تنظيمات آن انجام دهند به طوري که رايانه در معرض آسيب قرار گيرد.

براي ثبت نام کردن شما در برنامه warranty يا نگهداري رايانه تلاش کنند.

درباره اطلاعات کارت بانکي بپرسند در نتيجه بتوانند براي خدمات تلفني صورتحساب بدهند.

با حيله و نيرنگ بدافراري را نصب کنند تا داده هاي حساس مانند کلمه عبور و نام کاربري را به سرقت ببرند.

شما را به وب سايتي رهنمون کنند که از شما بخواهد شماره کارت بانکي و ديگر اطلاعات شخصي خود را وارد کنيد.

صرفنظر از روش‌هاي مورد استفاده توسط کلاهبرداران، آنها يک هدف دارند: کسب درآمد مالي.     اگر تماس تلفني دريافت کرديد، چه کار بايد بکنيد؟ اگر تماس تلفني از کسي که ادعا مي کند فرد پشتيبان فني شرکت معتبري است دريافت کرديد، خودتان به شماره‌اي که از آن شرکت داريد و از صحت آن شماره مطمئن هستيد زنگ بزنيد. تماس گيرنده‌اي که حس اضطرار براي شما ايجاد مي‌کند يا از روش‌هاي پرفشار استفاده مي کند احتمالاً کلاهبردار هنرمندي است.

بر همين اساس لازم است موارد زير را در ذهن خود به خاطر بسپاريد:

کنترل رايانه خود را به طرف سومي که به صورت غيرمنتظره و هماهنگ نشده تماس گرفته است ندهيد.

براي احراز هويت تماس گيرنده، فقط به شناسه (شماره) تماس گيرنده اعتماد نکنيد. مجرمان شماره‌هاي تماس گيرنده را جعل مي‌کنند؛ ممکن است به نظر برسند که از شرکتي قانوني يا شماره محلي در حال تماس هستند اما حتي از داخل کشور نباشند.

نتايج جست‌وجوي آنلاين بهترين راه براي پيدا کردن پشتيبان فني يا گرفتن اطلاعات تماس شرکت مورد نظر نيست. کلاهبرداران گاهي اوقات براي متقاعد کردن شما به تماس با آنها تبليغات آنلايني را قرار مي‌دهند. حتي با استفاده از روش‌هايي، رده سايت مربوط به خود را در نتايج جستجو بالا مي‌‎برند.

اگر به پشتيباني فني احتياج داريد، بدنبال اطلاعات تماس شرکت مربوط در بسته نرم افزاري يا در برگه رسيد باشيد. هرگز اطلاعات مالي يا شماره کارت خود را به کسي که تماس مي‌گيرد و ادعا مي‌کند که از طرف پشتيباني فني است ندهيد.

اگر تماس گيرنده براي خريد يک محصول امنيت رايانه پافشاري کرد تلفن را قطع کنيد. اگر در خصوص رايانه خود نگران هستيد، با پشتيباني نرم افزار امنيتي نصب شده در رايانه خود تماس بگيريد و از آنها کمک بخواهيد.

هرگز کلمه عبور خود را از طريق تلفن به کسي ندهيد. هيچ سازمان‌ قانوني با شما تماس نمي‌گيرد و کلمه عبور شما را نخواهد پرسيد.     اگر به يک کلاهبرداري پاسخ داديد چه کار بايد بکنيد؟ اگر فکر مي کنيد که ممکن است بدافزاري را از سايت کلاهبرداري، دانلود کرده ايد يا به مجرم فضاي مجازي اجازه دسترسي به رايانه خود را داده ايد، نترسيد و کارهاي زير را انجام دهيد:

از بدافزار خلاص شويد. نرم افزار امنيتي را به روز يا دانلود کنيد و رايانه را پايش کنيد. هر آنچه که اين نرم افزار به عنوان مشکل مي شناسد حذف کنيد.

کلمات عبور افشا شده را تغيير دهيد. اگر شما از اين کلمات عبور براي حساب‌هاي ديگر خود نيز استفاده کرده‌ايد، کلمات عبور آن حساب ها را نيز تغيير دهيد.
  صبحانه 206  



۳۱/۰۲/۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن