تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798493436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه روند نگران کننده تعطیلی واحد های صنعتی و تولیدی در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ادامه روند نگران کننده تعطیلی واحد های صنعتی و تولیدی در کشور استان‌ها > آذربایجان غربی - امروز در حالی که دو سال از روی کارآمد دولت حسن روحانی میگذرد، تعداد واحد های تعطیل و نیمه تعطیل شهرک صنعتی ارومیه به شدت افزایش یافته و حتی برخی از کارشناسان از تعطیلی 80 درصدی واحد های تولیدی این شهرک خبر میدهند.


به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اروم نیوز، حوزه صنعت و تولید کشور به عنوان يكي از مهمترين اركان اقتصاد ملی در سالهای گذشته با چالشهای متعددی مواجه بوده است. چالش هایی که گاها مورد بهره برداری سیاسی از آن شده است. مشکلات غیرقابل کتمان اقتصادی در اثر تحریم های ظالمانه و بعضا سوء مدیریت در سال های پایانی دولت محمود احمدی نژاد بسترهای به وجود آمدن یکی از مهم ترین شعارها و وعده های انتخاباتی، انتخابات 92 یعنی رونق اقتصاد و فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل کشور را به وجود آورد. اما آیا امروز در حالی که دولت حسن روحانی به نیمه راه خود رسیده است، توانسته به وعده های اقتصادی کشور عمل کند؟ برای بررسی این موضوع به آذربایجان غربی و بزرگراه شهید کلانتری شهر ارومیه یعنی شهرک صنعتی این شهر می آییم. منطقه حساس اقتصادی و تولیدی که از اوخر سال 90-91 دچار چالشی جدی شد و تا روز انتخابات ریاست جمهور نیز با مشکلات زیاد اقتصادی به حالت نیمه تعطیل در آمد و تقریبا نیمی از واحدهای تولیدی آن از کار افتاد. اما امروز در حالی که دو سال از روی کارآمد دولت حسن روحانی میگذرد، تعداد واحد های تعطیل و نیمه تعطیل این مجموعه به شدت افزایش یافته و برخی از کارشناسان از تعطیلی 80 درصدی واحد های تولیدی این شهرک خبر میدهند. برای پی گیری آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و اقتصادی آذربایجان غربی به سراغ نمایندگان مجلس میرویم تا از ارزیابی آن ها، از روند رو به جلو یا نزولی اقتصاد کشور و استان باخبر شویم.
شهرک صنعتی ارومیه که به شهرک ارواح تبدیل شده است
شهرک صنعتی ارومیه که به شهرک ارواح تبدیل شده است برنامه‌های دولت در حل مشکلات واحدهاي صنعتي در حد شعار بهتر است نه در عمل عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره آخرین وضعیت واحدهای مستقر در شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي می گوید: متاسفانه وضعيت استان در بخش صنعت تعريف چنداني ندارد چراكه به دليل ركود اقتصادي ، توليد به شدت كاهش پيدا كرده است. قاضي پور افزود: اكثر شهرک هاي صنعتی استان به دلیل مشکلات مالی با بیکاری شمار زیادی از کارگران و كاهش ساعات كاري مواجه شده است. وي از توقف فعالیت بیش از 50 درصد از شهرك هاي صنعتي استان خبر داد و گفت: بانك‌ها نيز در اين زمينه بي‌تقصير نيستند چراكه اگر بانك ها در اين زمينه همكاري كنند و سرمايه در گردش را تامين كنند بسياري از مشكلات حل خواهد شد. نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي درباره عملكرد دولت دربهبود و احياي واحدهاي صنعتي و توليدي نيز اظهار كرد: متاسفانه برنامه‌های دولت در حل این مشکلات در حد شعار بهتر بوده نه در عمل.

شهرک صنعتی ارومیه
شهرک صنعتی ارومیه وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان مطلوب نیست نماينده مردم مياندوآب، شاهين دژ و تكاب نيز در ارزيابي خود از وضعيت واحدهاي صنعتي و توليدي استان به خبرنگار اروم نيوز گفت: وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان مطلوب نیست و مي توان گفت اكثر آنها تعطيل هستند. به عقيده مهدي عيسي زاده بانك ها مقصر اصلي اين وضعيت هستند چراكه به موقع به تعهدات خود عمل نكرده اند. وي تصريح كرد: با توجه به این که بانک‌ها تنها مرجع تأمین‌کننده منابع مالی هستند با گرفتن سودهای بالا برای صنعت‌گران مشکلاتی را به بار می‌آورند . وي افزود: اگر همين الان نيز بانك ها بخواهند به تعهدات خوذ عمل كنند گشايش بزرگي در صنعت كشور رخ خواهد داد.
شهرک صنعتی ارومیه-خالی از هرگونه فعالیت
شهرک صنعتی ارومیه-خالی از هرگونه فعالیت موئيد حسيني صدر نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين باره معتقد است: دولت با پرداخت بخشی از سود تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی می تواند در رشد اقتصادی و خروج از رکود پیش قدم باشد. با اين حال مسئولين و کارشناسان امر اشتغال و صنعت در آذربايجان غربي بر این موضوع اذعان دارند که نتنها در حوزه توسعه و بهبود وضعيت شهرك هاي صنعتي و توليدي استان پیشرفتي نداشته‌ایم،بلكه نبود برنامه مدون و اساسي نيز از مهمترين عواملي است كه چرخش چرخ اقتصادی و تولیدي اين استان را کند ساخته است.
تعطیل
روند تعطیلی واحد های صنعتی در کشور ادامه دارد حجت الاسلام روح الله بیگی نیز با اشاره به مشکلات متعدد شهرک های صنعتی استان به خبرنگار ما می گوید: با توجه به پتانسیل و قابلیت پیشرفتی که آذربایجان غربی در زمینه صنعت دارد اما متاسفانه هنوز در این زمینه به جایگاه حقیقی و واقعی خود نرسیده است. وی که پیش از این از تعطیلی 60 درصد کارگاه ها و کارخانه جات سراسر کشور خبر داده بود در همین راستا تصریح کرد: متاسفانه هنوز این روند ادامه دارد و احیای دوباره این واحدها نیازمند تدبیر جدی مسئولان است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مشکلات اقتصادی، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را مهمترین عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی استان عنوان کرد و گفت: با این وجود امیدواریم سیاست های حمایتی دولت طوری باشد که در مرحله عمل مشکلات این حوزه را رفع کند نه در حد مصوبه و بخشنامه تنها روی کاغذ ثبت شود.  

کلید واژه ها: آذربایجان غربی - ارومیه - تعطیلات - صنعت -




پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 - 11:41:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن