تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820526545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا 6 تبعه چینی را به جاسوسی اقتصادی متهم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آمریکا 6 تبعه چینی را به جاسوسی اقتصادی متهم کرد نیویورک-ایرنا- وزارت دادگستری آمریکا با صدور اطلاعیه ای 6 نفر از اتباع کشور چین را به دزدیدن فن آوری های پیشرفته با قابلیت مصرف نظامی و انتقال این اطلاعات مربوط به این فن آوری ها به مقام های دولت پکن متهم کرد.


به گزارش ایرنا، وزارت دادگستری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که در روز16 ماه مه یک استاد دانشگاه تیان یین کشور چین به نام دکتر هائو ژنگ درفرودگاه لس آنجلس به اتهام جاسوسی و دزدی فناوری های پیشرفته شرکت های آمریکایی و انتقال این اطلاعات به مقام های دولت چین بازداشت شده است.
بر این اساس ، 5 نفر دیگر از اتباع کشور چین که پیشتر در دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا تحصیل می کردند و اکنون در کشور خود به سر می برند به مشارکت در این جاسوسی های اقتصادی- نظامی متهم شده اند.
در اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا، این افراد متهم شده اند که ازسال 2005 تاکنون به جاسوسی در مورد اطلاعات مربوط به فناوری های مورد استفاده درنوعی فیلتر فرکانس های رادیویی با نام اختصاری "اف بی ا آر" که در این کشور تولید شده و انتقال این اطلاعات به دولت چین بوده اند.
در این اطلاعیه ادعا شده است که فیلتر های یاد شده علاوه بر استفاده در سامانه های موقعیت یاب"جی پی اس" و تلفن های هوشیار قابلیت استفاده در عملیات جاسوسی و نظامی را نیز دارد و با بودجه اختصاصی وزارت دفاع آمریکا طراحی تولید شده اند.
ملیندا هاگ وزیر جدید دادگستری آمریکا در این اطلاعیه نوشته است: واقعه اخیر نشان می دهد که فناوری های حساس تولید شده در شرکت های آمریکایی سیلیکون ولی همچنان در معرض خطر دستیابی دولت های خارجی قرار دارند.
این مقام آمریکایی افزوده است که مبارزه با جاسوسی های اقتصادی ودزدی اسرار تجاری یکی از اولویت های وزارت دادگستری آمریکا خواهد بود.
اروپام-4-541 *1010



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن