تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804753527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنگ محک دولت يا استيضاح وزير؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۷:۰ب.ظ)
به بهانه ورود خصولتي ها در مزايده خريد سرخابي ها سنگ محک دولت يا استيضاح وزير؟ موج - گروه صنعت، معدن و تجارت:
به گزارش خبرگزاري موج، مزايده چهارم سرخابي ها در حالي برگزار شد که علاوه بر مشتري هاي قبلي به خصوص براي پرسپوليس دو غول بزرگ خودروساز کشورمان هم نه به طور مستقيم بلکه توسط شرکت هاي زيرمجموعه خود وارد اين عرصه شدند. نکته جالب همانطور که قبلا هم به آن اشاره شد در جايي بود که اين دو شرکت با نگاهي کاملا دستوري و با حداقل ميزان در نظر گرفته شده يا همان کف مزايده به رقابت با ديگر مدعيان خريد اين دو باشگاه پرداختند. سوالي که حالا در ذهن خيلي از علاقه مندان به اين دو باشگاه به وجود آمده در اين خصوص است که چطور اين دو شرکت که خودشان مشغول تيم داري هستند و يکي از آنها سقوط و ديگري از نظر شرايط مالي بازيکنان ستاره خودش را در نيم فصل به تيم هاي ذوب آهن، استقلال و پرسپوليس سپرد مي خواهند با اين همه بدهي انباشته به قطعه سازان که رقمي معادل 800-2700 ميليارد تومان است از پس هزينه هاي اين دو تيم پرطرفدار بربيايند.

عدم دخالت خودروساز در ديپلماسي کشور
بدون شک دو غول بزرگ خودروساز کشورمان اين روزها حسابي به واسطه درگيري با شوراي رقابت که اجازه نداده آنها قيمت خود را بالا ببرند به لحاظ کيفيت نه چندان خوب محصولات شان مشغول چانه زني هستند. جايي که اين دو غول بزرگ نتوانسته اند آنچنان که بايد و شايد به خاطر کيفيت محصولات خود به جز بازار داخلي ورودي قدرتمند در بازارهاي کشورهاي همسايه آنهم با پتانسيل بالايي که دارد، داشته باشند و به دنبال اين هستند که ضررهاي ناشي از اين مساله را با بالا بردن محصولات خود جبران نمايند. اين مساله و مسايلي از اين دست سوالات زيادي را به وجود آورده که روح‌الله عباسپور، سخنگوي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني صبح امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران توضيحاتي پيرامون مزايده باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس و ورود خودروسازان به اين امر ارائه داد و گفت: خودروسازان بايد صرفا در حوزه خوروسازي فعاليت کرده تا بتوانند کيفيت کار خود را بالاتر برده و محصول داخلي را با قيمت مناسب‌تري ارائه دهند. لذا خودروساز صرفاً بايد به دنبال خودروسازي باشد و نبايد در جهت تقويت ديپلماسي کشور حرکت کند. خودروسازان نبايد در اثر فشار عناصر سياسي داخلي، سايت‌هايي را در اين استان يا آن استان ايجاد کنند. چنين رويه‌اي حتماً ضربه‌اي اقتصادي به صنعت خودروي داخلي وارد مي‌کند و در واقع بسياري از سايت‌هاي ايجاد شده خودروسازي در کشور توجيه اقتصادي ندارند.

خودروسازان قرباني مساله فرهنگ
دو غول بزرگ خودروساز کشورمان در حالي پاي به عرصه فرهنگ گذاشته اند که تجربه نشان داده آنها نمي توانند در اين عرصه آنچنان که بايد و شايد موفق عمل کنند و حتي تيمي مثل پيکان را با اين همه هزينه ميلياردي که روي آن انجام شد حالا بايد شاهد سقوطش به ليک دسته اول آزادگان باشيم. در اين ميان و قبل از قطعي شدن برگزاري مزايده سرخابي ها بارها و بارها حرف از واگذاري اين دو باشگاه به سايپا و ايرانخودرو مطرح بود که بعضي مخالفت ها اين اجازه را نداد تا بالاخره فشارهاي وزير و دولت به آنها اين دو شرکت را مجبور به اين کار کرد. سخنگوي کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اين مساله گفت: به وزير صنعت گفته‌ايم که براي خودروسازان بزرگ تعيين تکليف نکنيد و نخواهيد که اين خودروسازان در مزايده تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال شرکت کنند. به وزير گفتيم که وقتي به دنبال خريد تيم‌هاي پرطرفدار استقلال و پرسپوليس برمي‌آييد، توجه کنيد که اين تيم‌ها هزينه‌بر هستند؛ شمايي که زيان انباشته داريد و نمي‌توانيد بدهي خود را به قطعه‌سازان ارائه دهيد، چگونه مي‌خواهيد به بحث خريد تيم‌هاي بزرگي همچون استقلال و پرسپوليس وارد شويد، لذا خودروسازي کشور نبايد قرباني مسائل فرهنگي و ورزشي شود.

سمبه پرزور دولت
همانطور که گفتيم و سخنگوي کميسيون صنايع و معادن مجلس هم به آن اشاره کرد اين دو شرکت بدون شک به اين مساله آگاهي داشته اند که بدهي انباشته شده آنها به قطعه سازان اين اجازه را به آنها نخواهد داد که وارد اين عرصه شوند و حتي در اين بين به خاطر نبودن منابع کافي سرمايه گذاري هاي توسعه اي را ظرف 3 سال است که خوابانده اند با اين بهانه که پولي در بساط نيست. همه اين ها نشان مي دهد که يک سمبه پرزور فضا را به نحوي مديريت کرده تا اين دو شرکت خودروساز مجحبور شوند پاي به اين دنياي پرپيچ و خم سرخابي هاي پايتخت بگذارند. عباسپور با اشاره به اين موضوع گفت: ورود خودروسازان به مزايده باشگاه پرسپوليس و استقلال بر گرفته از فشار دولت به خصوص وزير صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان داخلي بوده است. وزير صنعت به خودروسازان گفته که به خريد باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس مبادرت کنيد، اما بايد متذکر شويم که اين يک بنگاه اقتصادي است.

سرخابي ها سنگ محک جدي دولت تدبير و اميد
يکي از مسايلي که دولت تدبير و اميد با هدايت حسن روحاني به آن خيلي اصرار داشت روشن شدن تکليف دو باشگاه بزرگ پايخت در عرصه خصوصي سازي بود. اتفاقي که افتاد و با همه کمي و کاستي ها و پول ندادن به اين دو باشگاه تا روشن شدن وضعيت چهار مرحله مزايده انجام گرفت. حالا با اين تفسير که ورود اين دو خودروساز با کمترين ميزان پيشنهاد قيمت اتفاقي است که اين موضوع را در ذهن متبادر مي کند که دو خريدارجدي خصوصي سرخابي ها (استيل آذين و بهنام پيشرو کيش) بازنده و شرکت هاي وابسته به ايرانخودرو و سايپا برنده هستند. برفرض وقوع اين اتفاق بدون شک اين دو باشگاه با اين همه هواداري که دارد در کنار اين همه مشکلات دو خودروساز بزرگ کشور يک سنگ محک جدي براي اين دست چرخاندن درون دولتي سرخابي ها خواهد بود. جايي که کوچکترين اشتباه از سمت مديران انتخابي و هيات هاي مديره مي تواند يک نمره منفي از سوي علاقه مندان هر دو باشگاه در کارنامه دولت حسن روحاني به جا بگذارد.

ورود جدي مجلسي ها و احتمال استيضاح وزير
تا قبل از برگزاري مرحله چهارم مزايده سرخابي ها مجلس به جد به دنبال اين بود که اين مساله را متوقف کند تا با يک سازوکار ويژه مشکل استقلال و پرسپوليس را بابت واگذاري حل نمايد. اتفاقي که نيفتاد و با ورود دو شرکت «خصولتي» شرايط ديگري رقم خورد. حالا در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي بدون شک حضوري موفق در روند فعاليت اين دو باشگاه مي تواند يک تريبون بسيار موفق براي نمايندگاني باشند که مي توانند حسابي روي اين مساله مانور دهند. به همين خاطر قطعا اين مساله جداي اينکه کار نعمت زاده را ممکن است به دريافت کارت زرد سوم و در آستانه استيضاحي قرار دهد که قطعا برنده آن مجلسي ها خواهند بود. نمونه آن موضعي است که نمايندگان مجلس دارند و مي توان آن را در صحبت هاي سخنگوي کميسيون صنايع و معادن مجلس مشاهده کرد: وزير صنعت توضيح دهد که کدام يک از تيم‌هايي همچون سايپا و پيکان مشکل خودروسازان را حل کرده که الآن تيم‌هاي بزرگ استقلال و پرسپوليس چنين کنند، لذا طبق اصل 44 بايد تيم‌هاي مورد اشاره در مزايده به بخش خصوصي واگذار شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن