تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820083164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنفرانس زمین لرزه های ایران با مشارکت ایتالیا و انگلیس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور؛ کنفرانس زمین لرزه های ایران با مشارکت ایتالیا و انگلیس تهران - ایرنا - سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اعلام کرد: کنفرانس بین المللی ساختار، زمین ساخت و زمین لرزه های ایران با مشارکت مرکز فیزیک نظری ایتالیا و دانشگاه کمبریج انگلیس روزهای دوم تا چهارم خرداد ماه در محل این سازمان برگزار می شود.


گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مزبور حاکی است، مرتضی طالبیان دبیر علمی این کنفرانس اظهار داشت: همراه با این کنفرانس بین المللی کارگاه جانبی به مدت پنج روز همراه با بازدید از گسل تهران برگزار می شود.
مناطق جنوبی کشور بویژه سواحل مکران از مناطق کمتر توسعه یافته کشورمان است که این مناطق افزون بر دشواری های اقلیمی در معرض مخاطرات طبیعی از جمله زمینلرزه و سونامی نیز قرار دارند.
جمهوری اسلامی ایران طی سالهای اخیر توجه ویژه ای به توسعه مناطق یادشده داشته و شناخت مخاطرات طبیعی این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و براساس این گزارش، زمینلرزه در زاگرس پیچیدگی های خاص این منطقه را دارد و بسیاری از زمینلرزه های زاگرس در ارتباط با گسله های شناخته شده نیستند، از سویی اطلاعات اندکی از گسل های عمیق که در پی سنگ زاگرس قرار دارند در اختیار است.
مرکز بین المللی فیزیک نظری (ICTP) در سال 1343 توسط عبدالسلام فیزیکدان مسلمان و برنده جایزه نوبل، در ایتالیا تاسیس شده و وابسته به یونسکو است. مرکز فیزیک نظری ایتالیا برای نخستین بار آمادگی خود را جهت برگزاری این کنفرانس بطور مشترک اعلام کرده است.
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اعلام کرد: علاوه بر مرکز فیزیک نظری ایتالیا، یونسکو، دانشگاه های آکسفورد و کمبریج و انجمن بین المللی ژئودزی و ژئوفیزیک نیز موافقت خود را در جهت حمایت از این رویداد اعلام کرده­اند.
گردآوری داده های به روز مرتبط به این منطقه از زبان کارشناسان برجسته سطح جهان و برنامه ریزی برای مطالعات آینده و کاهش خطر زمین لرزه در این مناطق از اهداف برپایی این کنفرانس اعلام شده است.
قرار است این کنفرانس با شرکت کارشناسان و متخصصان کشورهای اروپایی و کشورهای همجوار اجرا و زمینه همکاری های منطقه ای را نیز گسترش دهد. انتظار می رود بیش از 120 شرکت کننده از کشورهای مختلف در این کنفرانس حاضر شوند و طی یک دوره 10 روزه با مبانی تئوریک و عملی کاهش خطر زمین لرزه و زمین شناسی آشنا شوند.
اقتصام (1)1559**1558



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن