تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دور...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815340393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واعظ آشتیانی: سرخابی سودده نخواهند شد/ هیچ کس دراستقلال جرات عذرخواهی نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: واعظ آشتیانی: سرخابی سودده نخواهند شد/ هیچ کس دراستقلال جرات عذرخواهی نداشت تهران - ایرنا - مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران، گفت: باشگاه های استقلال و پرسپولیس هیچ گاه با روند موجود به سوددهی نخواهند رسید و عمر خریداران آن یکسال خواهد بود.


امیر واعظ آشتیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا، گفت: زمانی که مسئولان عالی رتبه فدراسیون فوتبال می گویند این دو باشگاه را به خودرو سازان بدهید نشان می دهد که حضور آنها از قبل قابل پیش بینی بوده است و آنها با برنامه آمده اند.
وی ادامه داد: باتوجه به مهیا نبودن شرایط اقتصاد در ورزش باید دید که این دو شرکت چگونه می خواهند برای باشگاههایی که نمی توانند در آمد زایی داشته باشند پول بیاورند.
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال،گفت: بعد ازاین ماجرا تقابل دولت و مجلس بیشتر خواهد شد زیرا قرار نبوده که باشگاه ها از این جیب به آن جیب بروند.
وی تصریح کرد:هر دو شرکت در تیم لیگ دارند و مطمئن باشید مدیران آنها اصلا تمایلی برای حضور درفوتبال نداشته اند. فکر می کنم بازرسی کل کشور به حضور این دو در مزایده ورود خواهد کرد.
وی درمورد اینکه چرا این دو شرکت به فرد واگذار نمی شوند، اظهار کرد: این دو باشگاه اگر همین امروز مجانی به کسی واگذار شوند در پایان فصل آنها را پس خواهند داد زیرا اقتصاد در ورزش ما کارآمد نیست و از آن مهم تر مدیران کار آمدی هم نداریم.
قائم مقام اسبق سازمان وقت تربیت بدنی، گفت: وقتی ما در کشورمان برای صنعت و تولید بسته حمایتی نداریم و از آنها حمایت نمی کنیم ، چرا انتظار حضور بخش خصوصی در ورزش را داریم. ما ابتدا باید آن بخش را مولد کنیم و وقتی که بخش خصوصی مولد شد به اقتصاد ورزش هم کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: کسانی که بخش خصوصی هستند و به دنبال خرید این دو باشگاه هستند باید دلیلی داشته باشند. اگر دنبال کار اقتصادی باشند که هیچ تصمیمی در این راه نمی توان برای این دو باشگاه گرفت. باید در خصوص سایر انگیزه ها نیز مسئولان بررسی کنند اما این دو باشگاه نه به سود خواهند رسید و حتی نمی توانند درآمد پایدار داشته باشند. کسانی که تاکید به خرید این دوباشگاه دارند یک فصل میهمان این باشگاه ها باشند. مطمئن باشید زمان خیلی مسایل را ثابت می کند. من 5 سال قبل در مورد گروه هایی در فوتبال حرف زدم که امروز دارد ثابت می شود.
واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که به نگاههای کارشناسی بی توجه هستیم و همیشه سعی می کنیم با آزمون وخطا جلومی رویم.
وی درخصوص اجاره دادن این دوباشگاه، گفت:اصلا این کارصحیح نیست وتنها راه خصوصی سازی درفوتبال ایران این است که ورزش همگانی در ایران محقق شود و براساس ورزش همگانی بستر های لازم برای سرمایه گذار بخش خصوصی فراهم شود.
وی افزود: باید تولید و صنعت خود را رونق بخشیم زیرا در همه دنیا پشتوانه ورزش صنایع هستند. شما به کشور هایی که ورزش حرفه ای دارند نگاه کنید تا ببینید که صنایع صاحب نام پشت تیم ها هستند. هیچ کشوری پیدا نمی کنید باشگاه ها به این شکل اداره شود.
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص شرایط این تیم، گفت: استقلال از فصل گذشته مشکل داشت و در ناکامی ها همه مجموعه باشگاه دخیل هستند و تنها یک تشکیلات مقصر نیست. متاسفانه کادرفنی و مدیریت شهامت این را نداشتند که بگویند ما در این ناکامی نقش داریم و به احترام افکارعمومی استعفا می دهیم و هیچ کدام راضی به این کار نیستند و این نشان می دهد استقلال برای آنها منفعت دارد.
وی افزود:برخی دوست دارند تریبون استقلال را داشته باشند وازآن بهره برداری کنند.ازطریق این تریبون اهانت و خیلی کار های دیگر می کنند که همه این ها از اعتبار باشگاه استقلال هزینه می شود.
واعظ آشتیانی، گفت: ادبیات مدیریتی ما با آقایان متفاوت بود و همان موقع صلاح دیدیم که همکاری خود را قطع کنیم و سعی نکردیم مدارا کنیم. متاسفانه مدیریت ما به شکلی شده که یکی به میخ و یکی نعل می زنند و این اصلا راه درستی نیست.
وی افزود:یکی از فاکتورهای مدیریت شجاعت است که این در مجموعه مدیریتی باشگاه استقلال دیده نشد. متاسفانه بهانه می آورند که می خواهند حرمت حفظ کنند اما آنها دارند عملکرد خود را پشت این مسایل پنهان می کنند.
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال،گفت:یک مدیرباید با قاطعیت تصمیم بگیرد تا شاهد این نباشیم که یک تیم مثل استقلال دوفصل جایگاه خوبی بدست نیاورد. استقلال نیاز به خون جدید دارد و باید این تغییرات در تیم ایجاد شود.
وی درخصوص موضع گیری کادرفنی استقلال برعلیه اظهارات فرهاد مجیدی،اظهارکرد: چرا این آقایان که حرف از ادب می زنند خودشان در گاهی اوقات با برخی بی ادبانه رفتار کردند و نباید اینگونه باشد که هر جا که به سودمان باشد یک رفتاری نشان دهیم.
واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: باید حرمت ها حفظ شود اما اینگونه نباشد که هر زمان به سود ما حرف می زنند حمایت کنیم و هر وقت به ضرر مان حرف می زنند به دنبال تخریب باشیم. برخی سعی می کنند در دوران کاری کسانی را در کنار خود بیاورند که سخنگوی آنها باشند و خیلی به دنبال قدرت فنی آنها نیستند. این آقایان هر وقت نیاز به توهین کردن باشد مهره های خود را جلو می اندازند.
وی افزود: این بداخلاقی ها را کسانی رواج دادند که امروز خود را مظلوم می دانند اما بهتر است یاد رفتار های خود بیافتند.
واعظ درخصوص اینکه در این شرایط گزینه ایرانی برای استقلال بهتر است یا خارجی، گفت: اگر به دنبال ساختن استقلال هستیم باید رو به کار های پایه ای بیاوریم و برنامه پنج ساله داشته باشیم. برای تیم بزرگسالان نیز باید به دنبال یک مربی امتحان پس داده با کارنامه خوب باشیم. اعتقاد من این است که خود مربیگری و دانش فنی یک مساله است اما بحث مدیریت مربی نیز اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: توهین و تحکم اسمش مدیریت نیست بلکه یک مدیر باید کارآمد باشد و در مسایل فنی هم بتواند برای تیم قدرتمند عمل کند. متاسفانه ورزش ما درتمامی رشته ها اسیرنتیجه گرایی شده است واین مساله باعث شده حتی عمر مربیگری در تمامی رشته های ما کوتاه باشد و مسئولان باید فکری به حال این مساله کنند.
ورزشی **9118**1590



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن