تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798641230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران تا پایان قرن 21 افزایش چهار تا پنج درجه ای دمای هوا را تجربه می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ابتکار در اجلاس وزیران محیط زیست آسیا - اقیانوسیه مطرح کرد ایران تا پایان قرن 21 افزایش چهار تا پنج درجه ای دمای هوا را تجربه می کند کوالالامپور – ایرنا - رییس سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در تایلند اعلام کرد ایران تا پایان قرن 21 افزایش چهار تا پنج درجه ای دمای هوا را تجربه می کند، در حالی که هدف گذاری میانگین افزایش دما در جهان یک و نیم تا دو درجه سانتیگراد است.


به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سخنران اصلی ناهار کاری وزیران محیط زیست آسیا – اقیانوسیه در بانکوک پایتخت تایلند، با اشاره به گزارش ارائه شده در بیستمین کنفرانس اعضای میثاق عمومی و بنیادین سازمان ملل در باره تغییرات اقلیمی در لیما پایتخت پرو و افزایش 0/875 درجه سلسیوسی دمای هوا در سال گذشته نسبت به سال 1850 میلادی، گفت این در حالی است که ایران میانگین یک ممیز 55 درجه ای افزایش دمای هوا را تجربه می کند.
وی گفت که میانگین یک و نیم تا دو درجه سانتیگرادی افزایش دمای هوا تا قبل از پایان قرن 21 برای جهان هدف گذاری شده است، اما براساس ارزیابی پنجم هیات میان دولتی تغییرات آب و هوا، موسوم به آی.پی.سی.سی، ایران چهار تا پنج درجه سانتیگراد افزایش دمای هوا را تجربه می کند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست که امروز برای شرکت در نخستین نشست مجمع وزیران محیط زیست آسیا و اقیانوسیه برنامه محیط زیست سازمان ملل برای توسعه پایدار وارد بانکوک شد، با اشاره به شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک منطقه و ایران، گفت که در این منطقه و ایران هریک درجه افزایش دما مترادف با 20 تا 25 درصد کاهش منابع آب تجدیدپذیر و همزمان شش درصد نیاز به آب بیشتر در بخش جنگل و کشاورزی است.
وی گفت: هریک درجه افزایش دما در منطقه ای که ایران در آن واقع است طی هر دهه در گذشته و استمرار آن در آینده ، برابر با دستکم دو درصد کاهش تولید ناخالص ملی در ایران است.
دکتر ابتکار همچنین تدوین اهداف توسعه پایدار در سازمان ملل متحد (SDGs) و توافقنامه جدید در کنوانسیون تغییرات اقلیم سازمان ملل را دارای ارتباط اساسی دانست و خطاب به شرکت کنندگان در این نشست گفت: باید به یاد داشته باشیم گرمایش جهانی و اثرات گسترده آن تقریبا تمام 17 هدف توسعه پایدار را شدیدا تحت تاثیر قرا می دهد.
وی در این ارتباط توافقنامه جدید پاریس که امسال در اجلاس فرانسه تصویب می شود را لازم دانست.
وی گفت این امر باید مبتنی بر اصول و شروط کنوانسیون و محورهای شش گانه دوربان که انطباق، انتشار، شفافیت، ظرفیت سازی، تأمین منابع مالی و انتقال فناوری متوازن است، تدوین شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: که عصر کربن زدایی از انرژی از سال 2050 برای بقای حیات مدنظر است و به فوریت باید جهان حرکت به سوی اقتصاد کم کربن را به طور مشترک با تلاش بلندپروازانه کشورهای توسعه یافته و به دنبال آن در حال توسعه پیگیری کند.
وی تاکید کرد در این ارتباط عرضه منابع جایگزین انرژی مانند انرژی های تجدیدپذیر و گاز طبیعی مورد تاکید است.
ابتکار همچنین تغییر از سوخت های فسیلی با کربن بالا به سمت کربن پایین را اجتناب ناپذیر دانست تا بتوان به سمت گسترش انرژی های تجدیدپذیر رفت.
موضوع تغییرات اقلیمی به عنوان چالش اصلی ایجادکننده مشکلات محیط زیستی جهان، یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در اجلاس وزیران محیط زیست آسیا - اقیانوسیه، در تایلند است.
معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از عالی ترین مقام های شرکت کننده در این اجلاس امروز سخنران اصلی ناهار کاری وزیران بود.
وی قرار است در جلسات مختلف برنامه محیط زیست سازمان ملل (یو.ان.ای.پی) که تا روز چهارشنبه با حضور وزیران و مقامات محیط زیست بیش از 40 کشور منطقه برگزار می شود، چالش های سلامتی و محیط زیست که می تواند به طور منفی توسعه اقتصادی منطقه و کاهش فقر را به خطر بیندازد مورد بحث و گفت وگو قرار دهد.
معاون رییس جمهوری ایران مدیریت نشست های متعدد این اجلاس را در زمینه تغییرات آب و هوا و همچنین رابطه محیط زیست و سلامت برعهده دارد.
وی در حاشیه این اجلاس، دیدارهای دو جانبه ای نیز با همتایان محیط زیستی شرکت کننده در این اجلاس انجام می دهد.
آساق**1611



























29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن