تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819136469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق اقتصادمقاومتي براي بعضي از مديران تنها يک آرمان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۵۰ب.ظ)
نايب رئيس کميسيون اقتصادي: تحقق اقتصادمقاومتي براي بعضي از مديران تنها يک آرمان است موج - اقتصادمقاومتي بايد واقع بينانه باشد، نه هدفي آرمان گرايانه بدون واقع بيني که در آن تنها يک بُعد از هدفي را ببينيم و تماميت اقتصاد را فداي يک هدف کوچک کنيم.
ايرج نديمي نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس با ارزيابي خود از روند نرخ سودهاي بانکي به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: موضوع کاهش نرخ سودهاي بانکي را بايد بر دو مبنا دانست که رويکرد اصلي آن تعيين نرخ سودهاي بانکي بر اساس نرخ تورم در کشور است.
وي ادامه داد: اما سوال اينجاست که آيا نوسان نرخ تورم به عنوان عامل موثر و اثر بخش در نرخ سودهاي بانکي هست يا خير؟ بايد قبول کرد که موضوع نرخ سود به عنوان فاکتور تعيين سرمايه گذاري در کشور است و ثانيا سپرده گذار و تسهيلات گيرنده نبايد تحت تاثير جريانات منفي بانکي قرار بگيرند.
رئيس فراکسيون تعاون مجلس شوراي اسلامي در ادامه همين موضوع گفت: سپرده گذار مايل است که ارزش واقعي پول خود در قبال آن سپرده اي که نزد بانک قرار داده است در مدت معين، به او بازگردد و تسهيلات گيرنده نيز به همين مقدار انتظار دارد تا با ميزان بهره بالا، درگير هزينه هاي مالي بالا نشود.
وي افزود: با چنين رويکردي بايد بپذيريم که جاي مديريت بهتر براي بهبود اين دو عامل وجود دارد که ابتدا سپرده گذار تمايل سپرده گذاري در بانک را داشته باشد و اينکه تسهيلات گيرنده پس از دريافت تسهيلات، در باتلاق آن فرو نرود و موضوع بدهکاري به بانک ها پيش نيايد.
عضو کميسيون ويژه اقتصادي تاکيدکرد: اقتصادمقاومتي بايد واقع بينانه باشد، نه هدفي آرمان گرايانه بدون واقع بيني که در آن تنها يک بُعد از هدفي را ببينيم و تماميت اقتصاد را فداي يک هدف کوچک کنيم.
وي در پايان گفت: اقتصادمقاومتي جزو يکي از مهمترين اهدافي است که بايد به آن دسترسي پيدا کنيم اما تا زماني که مديران مياني به اين سياست تن ندهند، بايد دور خودمان بگرديم و دنبال حلقه هاي مفقوده آن بگرديم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن