تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 31 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801490898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنان وزیر پاکستانی علیه مدارس دینی دردسر ساز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سخنان وزیر پاکستانی علیه "مدارس دینی" دردسر ساز شد اسلام آباد - ایرنا – اظهارات اخیر وزیر اطلاع رسانی پاکستان در انتقاد از عملکرد دهها هزار مدرسه دینی در این کشور، برای وی دردسر ساز شده و گروهی از شخصیت های دینی تندرو در پاکستان خواستار برکناری وی شده اند.


به گزارش ایرنا، پرویز رشید اخیرا با حضور در جمع گروهی از دانشجویان دانشگاه های کراچی، گفت که بسیاری از مدارس دینی در پاکستان، مطالب دلخواه خود را به دانشجویان و طلاب در این مدرسه ها آموزش می دهند و این رویه نه تنها نمی تواند عامل وحدت و یکپارچگی در کشور شود، بلکه موجب انشقاق و جدایی میان ملت پاکستان می شود.
این مقام رسمی دولت پاکستان در سخنان خود گفته است مطالب و مفاد درسی که در بسیاری از مدارس دینی پاکستان تدریس می شود، منجر به ترویج افراط گرایی و خشونت در کشور می شود.
پرویز رشید گفته است که تفکرات و ایدئولوژی های خاصی در این مدارست تدریس می شود که به نفع کشور و ملت پاکستان نیست.
به اعتقاد این وزیر پاکستانی ، اینکه با دانشجویان مدارس دینی فقط درباره زندگی پس از مرگ سخن گفته شود و به اصل اسلام و ضرورت عمل به آن توجه نشود، نه تنها فایده ای ندارد، بلکه می تواند برای جامعه مضر باشد.
اگرچه این وزیر پاکستانی در اظهارات خود به حمایت های مالی برخی اعراب به ویژه عربستان از این مدارس اشاره نکرده است، اما واقعیت امر این است که بیشتر مدارسی دینی در پاکستان که طبق اظهارات پرویز رشید، افراطی گری و خشونت را ترویج می دهند، تحت حمایت های مالی و ایدئولوژیک عربستان قرار دارند.
فعالیت ها و تبلیغات مخفیانه و غیرمستقیم عربستان در پاکستان برای ترویج افراط گرایی، تروریسم و افکار تکفیری در این کشور، دیگر برای کسی پوشیده نیست.
سخن گفتن علیه عربستان و حاکمان آل سعود، زمانی در پاکستان یک تابو و یک اقدام ناپسند محسوب می شد، اما امروز به ویژه قشر جوان و تحصیل کرده این کشور به اهداف و نیات اصلی عربستان در پاکستان پی برده اند و به صراحت علیه آل سعود انتقادهای شدید مطرح می کنند.
حتی برخی از مقامات عالی و رسمی پاکستان هم هراسی از مطرح کردن واقعیت های تلخ نفوذ عربستان در کشورشان ندارند. چند ماه پیش "ریاض حسین پیرزاده" وزیر هماهنگی میان ایالت های پاکستان در اظهاراتی تند و صریح علیه عربستان سعودی، حکومت این کشور را عامل بی ثباتی و بسیاری از مشکلات جهان اسلام از جمله پاکستان دانست و گفت: عربستان از طریق خرج کردن پول های کلان، ایدئولوژی مورد نظر خورد را در میان برخی کشورهای اسلامی از جمله پاکستان ترویج می دهد.
وی تاکید کرد: دیگر زمان آن رسیده است تا مانع از تا ورود پول های عربستان به پاکستان شویم.
برخی نمایندگان مجلس و سیاستمداران پاکستانی معتقدند عربستان سعودی بخش عمده ای از نیازهای مالی برخی مدرسه های دینی در پاکستان را تامین می کند و معمولا در چنین مدارسی، افکار و عقایدی به دانش آموزان تدریس می شود که می تواند موجب سوق دادن ذهن و فکر آنان به سمت افراط گرایی و در نهایت تروریسم شود.
آساق*272**1723



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن