تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804920425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: دانشگاه آزاد متعلق به مرفهین نیست


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روحانی: دانشگاه آزاد متعلق به مرفهین نیست


حجت الاسلام و المسلمین روحانی صبح امروز سه شنبه در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در منطقه پونک تهران حضور یافت و چند پروژه علمی و عمرانی را افتتاح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز سه شنبه با حضور در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی واقع در منطقه پونک تهران از چند پروژه تحقیقاتی، دانشگاهی و آموزشی بازدید و آنها را افتتاح کرد.
میرزاده رئیس دانشگاه آزاد و عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات در این مراسم رئیس جمهور را همراهی می کردند.
روحانی در دانشگاه آزاد
مرکز فیزیک پلاسما که یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی در زمینه فیزیک اتمی و فیزیک پلاسما در کشور است، از مراکزی بود که مورد بازدید روحانی قرار گرفت.

پروژه دانشکده صنایع غذایی (ساختمان ابن سینا) با متراژ نزدیک به 50هزار مترمربع، پروژه مسجد و مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) با متراژ 5هزار و 500 مترمربع، پروژه ساختمان کتابخانه و مرکز اسناد مرحوم دکتر حبیبی با متراژ 45هزار مترمربع و پارکینگ طبقاتی با متراژ حدود 75هزار مترمربع از جمله پروژه های عمرانی بود که صبح امروز به دست رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد.

حضور امروز رییس جمهور در دانشگاه آزاد به مناسبت جشنواره سی و دومین سالگرد تاسیس این دانشگاه است. * سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه آزاد حجت الاسلام و المسلمین روحانی پس از افتتاح پروژه های دانشگاهی، در سالن شهید مطهری واحد علوم و تحقیقات سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه بی تردید دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برگ های زرین و تلاش های آیت الله هاشمی رفسنجانی برای توسعه کشور محسوب می شود گفت: من بسیار خوشحالم که امروز توانستم از واحد نمونه و بسیار مهم دانشگاه آزاد یعنی علوم تحقیقات ولو در فرصتی کوتاه بازدیدی داشته باشم و شاهد افتتاح چند پروژه مهم که امیدوارم باعث حرکت این واحد در مسیر علم کشور باشد بوده ام.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه "دانشگاه آزاد اسلامی باید میزبان بهترین دانشمندان ایرانی مقیم خارج کشور باشد گفت: دانشگاه آزاد قدمی مهم برای توسعه فضای علم و دانش در کشور بوده است البته آغاز راه با مشکلات فراوانی توأم بود. در آن زمان شعارهای حاکم بر کشور در جهت دولتی بودن همه امور حکم می کرد. در مجلس هم فضایی این چنینی حاکم بود و اگر نبود تلاش های بی وقفه آیت الله هاشمی رفسنجانی و موافقت حضرت امام این طرح هرگز پا نمی گرفت. در آن زمان همه بر این مسئله تأکید داشتند که آموزش عالی باید رایگان و دولتی باشد و یک نهاد غیر دولتی نمی تواند مسئولیت آموزش عالی را بر دوش بگیرد اما بزرگانی که در پی ریزی دانشگاه آزاد کمک کردند و از جمله آنها مقام معظم رهبری کار بزرگی را آغاز کردند.
وی افزود: من خیال می کنم که در میان همه خدماتی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول زندگی خود انجام داده اند از خدمات ایشان در پیروزی انقلاب گرفته که یکی از سرداران آن بوده اند تا ساماندهی انقلاب، ایجاد هماهنگی بین قوا، نقش اساسی در پیروزی جنگ تحمیلی و در سال های حساس انقلاب جنگ تحمیلی پیروزی رزمندگان در برابر تجاوز دشمن و تمام حضورهای ایشان در مسائل مهم کشور مدنظر قرار دهیم.
رئیس جمهور ادامه داد: انجام چنین کارهایی با خیلی از مسائل همراه است. صبر، حوصله و تدبیر می خواهد تا این مسیر هموار شود و به نفع توسعه کشور باشد. اگر چه عده ای هم با این گونه طرح ها مخالف هستند و ممکن است قصد و غرض بدی نداشته باشند اما تفکرشان یک تفکر این چنینی است و تا زمانی که این تفکرات به هم نزدیک شود و در مسائل اساسی به اجماع برسیم هنوز مقداری فاصله داریم.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی این اصل را اثبات کرد که هر اقدامی را ولو فرهنگی، علمی و آموزشی را به مردم و صاحب نظران واگذار کنیم چرا که آن کار بهتر، سریعتر و در یک زمان کوتاهی با توسعه زیاد می تواند به هدف برسد و اگر کاری که دانشگاه در طول 33 سال انجام داده دولت انجام دهد با توجه به نبود بودجه و بروکراسی دولت این کار به نتیجه نمی رسید.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه حدود یک سوم بار علمی بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است گفت: این یک آمار افتخارآمیزی است و اگر این کار را به متخصصین و صاحب نظران و مردم واگذار کنیم و دولت عمدتاً در سیاست گذاری تسهیل گری، پشتیبانی و در نهایت نظارت باشد بهتر به اهدافمان می رسیم که این امر می تواند نمونه ای برای بسیاری از کارها در توسعه کشور باشد.
رئیس جمهوری به روزهای آغازین تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: در آن روزها به یاد دارم که تعدادی از نمایندگان مخالف در مجلس شورای اسلامی به کرات اعلام می کردند که این دانشگاهف دانشگاه پولدارها و سرمایه داران کشور است و این طور به نظر می آمد که دانشگاهی در حال تأسیس است که مرفهین می توانند به آن ورود پیدا کنند.
وی افزود: کسانی که در این دانشگاه تا کنون به تحصیل و تدریس مشغول شده اند عمدتا طبقه متوسط و حتی گاهی پایین و بالای جامعه هستند و گاهی این ذهنیت وجود دارد که اینها از اقشار مرفه و سطح بالا هستند که در واقع و در عمل چنین نیست.
رئیس جمهوری بیان داشت: این هم یکی از تصورات نادرستی بود که به ذهن عده ای آمد که این دانشگاه ویژه طبقه خاص است اما امروز دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور حضور فرهنگی، با نشاط سیاسی و عمرانی دارد و بسیار مهم است که ما بتوانیم فرهنگ علم و دانش و هویت ملی را در سطح کشور تعمیق ببخشیم.
رئیس جمهوری با اشاره به منزلت اجتماعی یک دانشجو پس از ورود به دانشگاه ها گفت: دانشگاه محیط آزاد، علمی، اعتراض و نقد است که البته در حوزه های علمیه در زمینه آزادی در مباحث از دانشگاه ها جلوتر هستند و یک شاگرد به راحتی در برابر استاد حرف می زند و استاد هم همچون آیت الله العظمی بروجردی که شخصیت به نام و مرجع عام تقلید بود به این انتقادها گوش فرا می داد.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: شاید هنوز در فضای دانشگاه شاهد این چنین آزادی نباشیم که دانشجو با دلیل و منطق در برابر استادش به انتقاد بپردازد که اگر چنین شود ممکن است در نمره امتحان تأثیرگذار شود.
این در حالی است که بسیاری از شاگردان در نجف در برابر امام خمینی (ره) به بحث و ارائه دلایلی هم به انتقاد می پرداختند.
دانلود
دانلود
 

لینک را کپی کنید

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن