تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798297300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاریجانی:شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در تاریخ انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: لاریجانی:شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در تاریخ انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشتند سنندج - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی بیان اینکه عظمتی که شهدا دارند در هیچ صنف دیگری مشاهده نشده است افزود: شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در تاریخ انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشتند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی لاریجانی روز دوشنبه در نخستین کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد در سنندج با بیان اینکه شهدا زندگی کوتاه این دنیا را وسیله ای برای جهاد فی سبیل الله قرار دادند گفت: وجود 10 هزار شهید اهل سنت نشان می دهد که چه میزان بهم تنیدگی برای حفظ کیان انقلاب میان فرق وجود دارد.
او اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی که حوادثی در کردستان رخ داده بود برخی از برادران اهل سنت که همین پیشمرگان مسلمان کُرد بودند بخاطر تعلق خاطری که به اسلام و انقلاب و سرنوشت ملت در خود احساس کردند تقاضای مسلح شدن برای دفاع از کیان اسلامی کردند.
وی با بیان اینکه این احساس مسوولیت پیشمرگان مسلمان کرد نقش بی بدیل آنان در تثبیت انقلاب را نشان می دهد گفت: ما در این جلسات باید بررسی کنیم که این شهدا با چه انگیزه ای این راه را پیمودند و امروز مسوولیت ما چگونه است.
لاریجانی ادامه داد: از رسول الله (ص)نقل است که خیر و نیکویی و برکت در جهاد نهفته است و این حرف مهمی است که جهاد چه چیزی است که تمام خیر در ان نهفته است و راهی که انقلاب اسلامی پیش پای ما گذاشت راهی است که باعث بیداری دل ها و ذهن ها شد.
به گفته وی فردی که مجاهد فی سبیل الله است باعث ایجاد زندگی با عزت و کرامت می شود و یک ملت نیز اینگونه است و اگر ملتی بخواهد با کرامت و شرف زندگی کند باید اهل مجاهدت باشد.
لاریجانی با بیان اینکه موضوع مجاهدت یک موضوع رکنی برای یک مسلمان است نه حاشیه ای افزود: اصل حیات واقعی یک مسلمان با بصیرت این است که اهل مجاهدت باشد و عظمت ایران اسلامی بخاطر همین مجاهدت ها بود.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهدای ما لباس شرف و کرامت بر تن کردند و اگر امروز ملت ایران در مقابل ابر قدرت ها ایستادگی می کند بخاطر خون این شهدا است و این راه مجاهدت، سرافرازی را برای ملت به ارمغان آورد.
**مسلمانان هیچگاه نباید ملت درجه دو یا سه باشند
وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی راهی که به مسلمانان نشان داد زندگی باکرامت داشتن بود بیان کرد: مسلمانان نباید هیچ گاه ملت درجه دو و سه باشند بلکه باید بر سرنوشت خود مسلط باشند و این مهم جز از طریق مجاهدت بودن امکان پذیر نیست.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهایی هستند که سرمایه های مادی زیادی دارند اما مجبورند با تلفنی که از آن ور آب به آنان زده می شود تصمیم خود را عوض کنند چرا که بر سرنوشت خود مسلط نیستند و بسیاری از مشکلات ملت های مسلمان در همین مساله است.
او گفت: اگر ما اهل مجاهدت باشیم می توانیم سختی ها را متحمل و از اقتصادی پویا بهره مند شویم و اگر خواهان زندگی عزتمند باشیم باید فرهنگ جهادی در اقتصاد جریان یابد.
وی با بیان اینکه اگر ملتی اقتصاد بیماری داشته باشد استقلال سیاسی آن هم لطمه می خورد افزود: اقتصاد سالم وقتی ایجاد می شود که استقلال اقتصادی در آن محقق شود، رونق تولید داشته و متکی به واردات نباشد.
لاریجانی اظهار کرد: اگر ما بخواهیم سیادت بر سیاست پا برجا باشد باید اقتصاد سالم داشته باشیم و اقتصاد سالم در گرو استقرار اقتصادی است و در این راستا کشاورزی، صنعت و غیره و باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی اگر روحیه مجاهدت در کشور باشد اقتصاد ما اقتصادی سالم خواهد بود لذا باید روحیه مجاهدت را در خود تعبیه کنیم و وقتی با مشکل اقتصادی مواجه می شویم با همین روحیه وارد شویم.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: شهدای ما این سبک زندگی را بر گزیدند و باعث عزت برای خود و خانواده خود شدند و امروز این عزتمندی ملت مرهون این روحیه مجاهدانه آنان است.
**ملت اسلامی امروز احتیاج به اخوت و برادری دارد
رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز در منطقه ما آشفتگی های زیادی وجود دارد به گونه ای که منطقه ما هیچگاه اینگونه شعله های خشم و غضب و تروریسم بر آن حاکم نبوده است و عده ای در صدد تفرقه میان فرق مختلف هستند.
وی با بیان اینکه ملت اسلامی امروز احتیاج به اخوت و برادری دارد گفت: اتفاقاتی که با نام اسلام در برخی از کشورهای مسلمان می افتد نه تنها ارتباطی به اسلام ندارد بلکه بردار کشی است.
لاریجانی اظهار کرد: دشمنان جریان تروریستی داعش را ایجاد کرده و به گردن سوریه و عراق انداختند، این میزان سلاح که در اختیار داعش است از مریخ که نیامده بود بلکه از کشورهای منطقه آمد و مسلما این جریان برای استثمار مسلمانان ایجاد شد.
وی افزود: این آتش فتنه میان فرق اسلامی در منطقه و حمله نظامی، منطقه را آشفته و نا امن کرده و اکثر کشورها دچار نامنی و آشوب شده اند.
او با بیان اینکه اینها گاهی فلش را به سمت ایران می برند گفت: منطق ما روشن است، دوگانه حرف نمی زنیم و چند اصل برای حرکت داریم که اولین آن وحدت است و ما برای آن هزینه زیادی داده و باز هم می دهیم.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وحدت میراث معمار کبیر انقلاب است و ما آینده را در وحدت میان فرق اسلامی می بینیم و تمامی فرق از جمله حنفی، حنبلی، شافعی و غیره برادران هم هستند و در اصول تفاوتی با هم ندارند.
**ما جریان های تروریستی را مخل زندگی مسلمانان می دانیم
وی افزود: دومین اصل ما برای حرکت این است که جریان های تروریستی را مخل زندگی مسلمانان می دانیم و این فرمایش مقام معظم رهبری که ما با هر نوع تروریست مخالفیم در کشور ما یک اصل است.
او گفت: ما افتخار می کنیم که انقلاب ما همیشه در مقابل تروریست ها ایستاده است و این اقدامات گروه های تروریستی جز سرشکستگی برای مسلمانان نفعی نداشته است و یکی از اصول ما مخالفت با جریان های تروریستی و مبارزه با آنان است.
**تکیه به کشورهای بزرگ برای ایجاد امنیت در منطقه مخل استقلال کشور است
لاریجانی اظهار کرد: امنیت منطقه مربوط به کشورهای منطقه است و ما نه تنها تکیه به کشورهای بزرگ برای ایجاد امنیت را مخل استقلال کشور بلکه عاملی برای فتنه در منطقه می دانیم.
او بیان کرد: اینکه آمریکایی ها وارد منطقه شده و برای منطقه امنیت ایجاد کنند را قبول نداریم و تئوری ما این است که همه کشورهای منطقه با هم زندگی مسالمت آمیز داشته و با هم امنیت ایجاد کنند.
وی ادامه داد: ما تجاوزگری را قبول نداریم و اگر امروز ایران قدرت برتر شده است به این دلیل بوده که دنبال امپراطور ایجاد کردن در منطقه نیستیم چرا که امپراطوری در ذات خود سلطه گری است.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب ما ضد سلطه گری است و ما با فرهنگ امپراطوری گری مخالفیم و به زندگی مسالمت آمیز با کشورهای منطقه معتقد و به آن پایبندیم.
**آبادانی مناطق مرزی در برنامه پنج ساله ششم مورد توجه قرار می گیرد
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تلاش برای رفع محرومیت در کردستان گفت: آمار بیکاری در کردستان بالاست و سرمایه گذاری ویژه برای کردستان باید ایجاد شود تا محرومیت از این استان رخت بر بندد.
لاریجانی با بیان اینکه باید زمینه حضور جوانان در بخش های مختلف صنعت، معدن، توریسم و غیره فراهم شود افزود: در این سفر جلسه ای را با فعالان اقتصادی داشتیم و کمیته را ایجاد می کنیم تا پیشنهادات فعالان اقتصادی در مجلس بررسی شود.
وی گفت: نمایندگان استان کردستان در مجلس افراد پرتوانی هستند که پیگیر مسائل استان هستند و با توجه به امنیتی که در این استان وجود دارد باید توسعه این استان به سرعت رقم بخورد.
او اظهار کرد: استان کردستان در مجاورت عراق قرار دارد و این فرصت خوبی است و باید تلاش شود تا مراودات اقتصادی با عراق توسعه پیدا کند و از این طریق صادرات افزایش یابد.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پنج ساله ششم که در حال تدوین است آبادانی مناطق مرزی بصورت ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.
نخستین کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد روز دوشنبه با حضور علی لاریجانی رییس شورای اسلامی در مسجد قبا سنندج آغاز شد.
این کنگره به منظور تجلیل و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد و با حضور جمعی از پیشمرگان مسلمان کُرد استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان به مدت یک روز برگزار می شود.ک/2
7348/1904



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن