تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820650678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کردستان برای رسیدن به توسعه نیازمند حمایت جدی مجلس شورای اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کردستان برای رسیدن به توسعه نیازمند حمایت جدی مجلس شورای اسلامی است سنندج - ایرنا - استاندار کردستان خواستار حمایت قوه مقننه در جهت تسهیل در امر سرمایه گذاری و حمایت از تولید در کردستان شد و گفت: برای ارتقای شاخص های توسعه ای استان کردستان به کمک مجلس شورای اسلامی نیاز جدی داریم.


به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کردستان با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سنندج، مهمترین مشکل کشور و به تبع استان کردستان را مسایل اقتصادی دانست و افزود: از دکتر لاریجانی برای برون رفت از وضعیت فعلی استان کردستان حمایت و کمک می طلبیم.
وی اشتغال را از دیگر مشکلات استان دانست و گفت: 15.3 درصد اشتغال موجود استان در بخش کشاورزی، 21.3 درصد بخش صنعت و 63.4 درصد نیز در بخش خدمات است.
او به ظرفیت های فراوان استان در بخش های کشاورزی،معدن، مرز و گردشگری اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی استان کردستان نشان می دهد که از این ظرفیت ها استفاده نمی شود.
زاهدی از بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه کردستان نام برد و گفت: سالانه در این استان 1.5میلیون تن محصولات زراعی تولید می شود که قابلیت افزایش تا سه میلیون تن را دارد و در بخش باغی نیز اکنون 270 هزار تن محصول تولید می شود که می توان آن را به 500 هزار تن افزایش داد و در بخش دام نیز تولید کنونی 312 هزار تن است که می توان آن را به 500 هزار تن رساند.
استاندار کردستان همچنین به ظرفیت های بخش معدن نیز اشاره کرد و افزود: تنها هفت درصد پهنه استان اکتشاف شده است و 18 ماده معدنی در این پهنه ها وجود دارد که با اکتشاف کامل آن می توان به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان کمک کرد.
زاهدی به مرزی بودن کردستان به عنوان یکی دیگر از مزیت های استان اشاره کرد و گفت: سالانه پنج میلیارد و 800 میلیون دلار مبادلات مرزی در مرز رسمی باشماق مریوان به عنوان چهار مرز اصلی کشور انجام می شود.
او گفت: مرز سیرانبند بانه نیز از طرف جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرز رسمی شناخته شده اما طرف عراقی تاکنون آن را به رسمیت نشناخته است و از مجلس شورای اسلامی درخواست پیگیری این موضوع را داریم.
استاندار کردستان ظرفیت گردشگری استان کردستان را نیز بالا ارزیابی کرد و گفت: مناظر بکر، بناهای تاریخی، آیین ها ، سنت ها و هنرها در این استان بستری برای توسعه و ظرفیتی برای اشتغال و درآمد زایی داشته باشد.
وی گفت: موانع و مشکلات بسیاری بر سر حوزه تولید در استان وجود دارد که مسایل مالی و تسهیلات بانکی از جمله مهمترین این مشکلات است.
رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور شرکت در کنگره پیشمرگان مسلمان کُرد وارد سنندج شد.
ادای احترام به مقام شامخ شهدا، نشست با فعالان اقتصادی، حضور در کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد، رونمایی از تندیس میدان پیشمرگان مسلمان کُرد، نشست با نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، حضور در جلسه شورای تامین و شورای اداری از برنامه های رییس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به استان کردستان است.
این نخستین سفر علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی به استان کردستان است.ک/3
3033/1904



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن