تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798430085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد هرس علف هرز بی‌سوادی با وجود سبز خیران مدرسه‌ساز


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
هرس علف هرز بی‌سوادی با وجود سبز خیران مدرسه‌ساز
خیرین مدرسه‌ساز در همدان، با حضور سبز خود علف هرز بی‌سوادی را از ریشه می‌کنند و فضا را برای جامعه‌ای آباد و آزاد مهیا می‌کنند.

خبرگزاری فارس: هرس علف هرز بی‌سوادی با وجود سبز خیران مدرسه‌ساز



به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، از همان اوان کودکی مدرسه به عنوان خانه دوم ما تعریف شده، خانه‌ای که بخشی از عمر خود را در آن صرف می‌کنیم و خود را برای نقش‌آفرینی سازنده و اثرگذار در جامعه مهیا می‌سازیم. آری... مدرسه همان مأمن امنی که نیمی از بهترین دوران زندگی را در آن گذرانده و روز‌های خاطره‌انگیزی را در آن تجربه می‌کنیم. اما امروز هستند کودکانی که طعم حضور در مدرسه و شور و شوق این مکان را درک نکردند چراکه محرومیت شهر و روستای آنان موجب شده در کانکس و اتاقک‌های کوچک تحصیل کنند. همین فقر و محرومیت موجب شد تا خیران مدرسه‌ساز که به حق باید آنها را فرشته‌های زمینی خدا خواند، دست توانمند خود را در کار ماندگار دخیل کرده و با احداث مدارس در نقاط محروم موجبات شادی این کودکان را فراهم کنند تا سالیان سال کودکانی در این خانه‌های دوم بزرگ و بالنده شوند. خیران مدرسه‌ساز، هرساله با تدابیر خود و با هم‌اندیشی در هیئت امنای خیرین مدرسه‌ساز نقاط محروم یا حاشیه شهر را شناسایی کرده و سعی می‌کنند از اعتبارات جمع‌آوری شده از خیران نسبت به احداث و نوسازی مدارس اقدام کنند.

تجهیز مدارس نیز یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که این هیئت امنا با شناسایی مدارس بدون امکانات اقدام به خرید تجهیزات کرده و در اختیار مدارس قرار می‌دهند. امسال نیز به رسم هر ساله با نزدیک شدن به روز‌های پایانی اردیبهشت و آغاز تجهیز و نوسازی مدارس، خیرین مدرسه‌ساز در قالب جشنواره‌ای بار دیگر دور هم جمع می‌شوند تا بتوانند برای محرومیت‌زدایی در امر تحصیل گام‌های بلندی را بردارند. در همین راستا با مدیرکل تعمیر و تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان به گفت‌وگو نشستیم: فرزاد تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: مدرسه‌سازی یکی از باقیات‌الصالحاتی است که اجر و ثواب اخروی آن پس از مرگ نیز به آدمی می‌رسد. وی بیان داشت: ریشه‌های انقلاب اسلامی معنوی و ارزشی است چرا که مردم ایران با تمام وجود خود و با حفظ ارزش‌ها و معنویت‌ها همیشه پیشگام در امر خیر بودند. مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان تصریح کرد: مردم ایران برای برپایی ارزش‌های الهی قیام کردند و هدف آنها در این انقلاب مباحث اقتصادی و معیشتی نبود. وی ادامه داد: مردم ما در دوران دفاع مقدس و جهاد سازندگی برای آبادانی کشور نشان دادند که تا آخرین قطره خون و از همه داشته‌های خود برای رضای خود هزینه می‌کنند و هرجایی که کارها به مردم واگذار شده مشکلات حل شده است. تیموری یادآور شد:  یکی از موثرترین و مهمترین تشکل‌های مردمی که بعد از انقلاب شکل گرفت، خیرین مدرسه‌ساز بود که تاکنون در امر مدرسه‌سازی بازوان پرتوان آموزش و پرورش بودند و با کمک این افراد توانستیم به تعبیری ایران را مدرسه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 197 پروژه توسط خیران مدرسه‌ساز در همدان احداث شده که کمک بسیار بزرگی در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی ـ ایرانی شده است. مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان تصریح کرد: سال گذشته خیران مدرسه‌ساز 20 میلیارد تومان تعهد برای احداث و تجهیز وسایل مدارس کرده بودند که تاکنون بخشی از آنان محقق شده است. وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز بیشتر به دنبال احداث مدرسه در مناطق محروم، دورافتاده و روستایی هستند و این برای ما بسیار خوشایند است که بتوانیم مدارسی با امکانات خوب و کامل را در مناطق دورافتاده داشته باشیم. تیموری گفت: امسال نیز به رسم هر ساله هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز با شعار گسترش عدالت آموزشی آغاز به کار کرده که امیدواریم با ورود خیران مدرسه‌سازی در همدان بیشتر شود. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چندین سال است جشنواره خیرین مدرسه‌ساز پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود شاهد نتیجه‌های خوبی از این جشنواره بودیم. مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که به دلیل نبود اعتبار باقی ماندند یکی دیگر از اولویت‌های پیشنهادی ما برای خیران مدرسه‌ساز است که بتوانند با ورود خود این پروژه‌ها را به پایان برسانند. وی گفت: خیران مدرسه‌ساز در امر تجهیز و ساخت مدارس و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام وارد شدند و توانستند در استان همدان تعهدات خود را به خوبی به انجام برسانند. در ادامه رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان اظهار کرد: با اشاعه فرهنگ مدرسه‌سازی، تمام دانش‌آموزان نقاط محروم و روستایی و حاشیه شهر از امکانات تحصیل برخوردار می‌شوند. علی فراهانی گفت: خیران مدرسه‌ساز استان همدان بیش از 600 نفر هستند که تاکنون 197 پروژه با یک‌هزار و 117 کلاس درس اجرا کردند. وی تصریح کرد: خیران مدرسه‌ساز استان در مدت 16 دوره برگزاری جشنواره خیران مدرسه‎ساز، 121 هزار متر مربع با اعتبار 70 میلیارد تومان برای امر مدرسه‌سازی را تعهد کرده‌اند. رئیس مجمع خیرین مدرسه‎ساز همدان یادآور شد: در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز تلاش می‌کنیم که میزان تعهدات خیران نسبت به سال گذشته بیشتر شود تا بتوانیم فرهنگ مدرسه سازی را در جامعه نهادینه کنیم. وی ابراز داشت: کمک خیران باید به سمت ایجاد مدارس در مناطق حاشیه شهر و مناطقی که از امکانات و تجهیزات آموزشی محروم هستند، سوق داده شود تا همه مناطق از امکانات و تجهیزات و حتی مدرسه مناسب برخوردار شوند. فراهانی با اشاره به اینکه خیران بازوان پرتوان آموزش و پرورش هستند عنوان کرد: خیرین مدرسه‌ساز با ساخت مدرسه امکان تحصیل را برای تمام فرزندان ایران فراهم می‌کنند. وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فرهنگ خیر را در جامعه نهادینه کنیم تا افراد توانمند در هر زمینه‌ای که می‌توانند وارد شده و کار خیر انجام دهند، گفت: کار خیر و در کنار آن مدرسه‌سازی از باقیات‌الصالحاتی است که از بین نمی‌رود. یک خیر مدرسه‌ساز در خصوص کار خیر و مدرسه‌سازی اظهار کرد: لطف خدا و دل کندن از مال دنیا را بهترین مشوق خود در مدرسه‌سازی می‌دانم و این کار خیر را به افراد متمکن و ثروتمند توصیه می‌کنم. محمدرضا صباغی گفت: جایگاه علم و ادب و ارزش آن به اندازه‌ای است که خداوند در قرآن به قلم قسم یاد کرده و این نشان می‌دهد تحصیل و فراگیری دانش از چه اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین توشه از نظر خیراندیشی ساختن مدرسه است چراکه پویایی و شکوفایی هر جامعه‌ای به تعلیم و تربیت فرزندان آن مرز و بوم بستگی دارد. این خیر مدرسه‌ساز یادآور شد: خیران در امر مدرسه‎سازی با خدا معامله کردند اما برای انجام امور روزمره نیازمند کمک مسئولان امر هستند تا بتوانند با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنند. وی در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش روی مدرسه‌سازی، افزود: با مساعدت مسئولان کار‌ها به شکل معمول پیش می‌رود و در هر جایی که نیاز باشد از وجود دستگاه‌های ذیربط در این راستا استفاده خواهیم کرد. وی با اشاره به ادامه روند مدرسه‌سازی خود، تصریح کرد: به لطف خدا توانستم یک مدرسه 6 کلاسه را در شهرستان ملایر احداث کنم که اگر بتوانم باز هم این کار را ادامه می‌دهم. یک خیر مدرسه‌ساز دیگر نیز اظهار کرد: مشارکت در مدرسه‌سازی از ماندگارترین کارهای نیک است چراکه ریشه‌کنی فقر علمی و فرهنگی امروز جهادی مقدس است. خسرو سلیمانی بیان داشت: بهترین کار خیر که در تاریخ ماندگار خواهد شد همین امر مدرسه‌سازی است چراکه در آینده از درون این مدارس افرادی بیرون می‌آیند که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند. وی تصریح کرد: مدرسه‌سازی به عنوان یک حرکت مقدس فرهنگی به شمار می‌رود که هرکس به دنبال انجام کار نیک و خیر است باید در این وادی وارد شود. این خیر مدرسه‌ساز یادآور شد: به حمد الهی جریان خیرین مدرسه‌ساز که من هم عضو کوچکی از آن هستم، خروشان‌تر از پیش در هر نقطه‌ای از خاک ایران اسلامی حرکت می‌کند تا دیگر هیچ کجای کشور با بی‌سوادی مواجه نباشیم. احداث یک باب مدرسه 6 کلاسه و تکمیل یک مدرسه 9 کلاسه در شهرستان بهار از جمله اقدامات این خیر مدرسه‌ساز در استان  همدان بوده است. یک خیر مدرسه‌ساز دیگر اظهار داشت: هیچ چیز به اندازه کار نیک باعث آرامش واقعی انسان نمی‌شود چراکه انجام کار نیک، با سرشت آدمی عجین است. حجت‌الله محمدی ایزد بیان داشت: احداث مدرسه 6 کلاسه در روستای آجین شهرستان اسدآباد اولین کار مدرسه‌سازی من بوده و به امید خدا این کار خیر را ادامه می‌دهم و در دیگر کارهای خیر نیز شرکت می‌کنم. وی تصریح کرد: فرهنگ مدرسه‌سازی باید در جامعه نهادینه شود گرچه در این چند سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است. انتهای پیام/89007/ط30

94/02/28 - 12:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن