تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799139108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تازه‌ترین هشدار بانک مرکزی درباره موسسات فاقد مجوز |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تازه‌ترین هشدار بانک مرکزی درباره موسسات فاقد مجوز
معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به سقف 20 درصدی نرخ سود تسهیلات گفت: بانک مرکزی با هرگونه تخلف بانک ها و موسسه های مالی برخورد جدی می کند.
کد خبر: ۵۰۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ - 18 May 2015


معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به سقف 20 درصدی نرخ سود تسهیلات گفت: بانک مرکزی با هرگونه تخلف بانک ها و موسسه های مالی برخورد جدی می کند.

پیمان قربانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فعالیت موسسه های مالی بدون مجوز را آفت ،بلای جدی و عامل خطر برای اقتصاد کشور بیان کرد و افزود: این موسسه ها از ضوابطی که سیاستگذار تعیین می کند تبعیت نمی کنند و چون سپرده قانونی نزد بانک مرکزی نمی گذارند می توانند نرخ جذاب تر برای جلب سپرده گذاران ارائه بدهند.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه متاسفانه برخی مردم برای دریافت اندکی سود بیشتر پول خود را نزد موسسه های بدون مجوز سپرده گذاری می کنند گفت: این افراد توجه ندارند که بهای نرخ سود بیشتر ، ریسک و مخاطره بالا برای پول آنهاست.

قربانی با اشاره به هشدارهای مکرر بانک مرکزی درباره خطرهای سپرده گذاری در موسسه های غیر مجاز ، افزود: در بسیاری موارد شاهد سوخت شدن پول مردم در این موسسه ها بوده ایم.

معاون اقتصادی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: موسسه های غیر مجاز چون پول را با هزینه بالا دریافت می کنند دنبال فعالیت های ریسک دار هستند و عمده پول سپرده گذاران در فعالیت های غیرشفاف ، مخرب و غیر قانونی با ریسک بالا سرمایه گذاری می شود.

قربانی تصریح کرد: موضع بانک مرکزی برخورد فعالانه با این موسسه هاست و فارغ از اینکه این موسسه ها از ابتدا چگونه شکل گرفته اند عزم مسئولان کشور برخورد و ساماندهی آنهاست .

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: برخورد با موسسه های مالی غیرمجاز ظرافت و جنبه های مختلفی دارد و بانک مرکزی با همکاری سایر نهادهای مسئول از جمله قوه قضائیه به دنبال آن است که در چارچوب منطقی و منسجم با موسسه های غیر مجاز برخورد شود.

قربانی در ادامه با اشاره به تصمیم شورای پول و اعتبار به عنوان عالی ترین نهاد سیاستگذار پولی کشور برای ایجاد فضای رقابت در نرخ سود سپرده های زیر یکسال افزود: تصمیم گیری درباره اینکه نرخ سود عقود مبادله ای 21 درصد و سقف نرخ سود عقود مشارکتی 24 درصد نیز با توجه به هزینه های عملیاتی و نیروی انسانی بانک ها مشخص شده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: در نرخ سود سپرده های زیر یکسال هم انتظار می رود هر بانک متناسب با شرایط برداری از نرخ سود را برای خود ترسیم و به سپرده گذران پرداخت کنند.

قربانی افزود: اگر بانک ها در یک رقابت غیر سازنده نرخ تسهیلات را فراتر از نرخ تعادلی تعیین کنند ، متضرر خواهند شد.

وی تصریح کرد: شورای پول و اعتبار سقف نرخ سود سپرده های یکساله را 20 درصد تعیین کرده است و بخش نظارتی بانک مرکزی با هر گونه تخطی از نرخ های مصوب برخورد می کند .
هفته گذشته شورای هماهنگی بانک های دولتی در نشستی با حضور مدیران بانک های بزرگ دولتی درباره نرخ سود سپرده های زیر یکسال تفاهم کردند.
بر این اساس نرخ سود سپرده های زیر سه ماه 10 درصد ، سه ماه 14 درصد ، شش ماهه 16 درصد و نه ماهه 19 درصد تصویب شد اما باتوجه به اینکه برخی بانک ها و موسسه های کوچک تر برای سپرده های زیر یکسال نرخ حدود 19 و نیم درصد گذاشته اند ، شورای هماهنگی بانک ها ضمن درخواست از بانک مرکزی برای تجدید نظر درباره نرخ های سود سپرده های زیر یکسال ، درصدد بازنگری درباره تفاهم هفته گذشته خود هستند.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن