تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820761482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته فني مصرف بهينه آب در بخش کشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۳۶ق.ظ)
بسته فني مصرف بهينه آب در بخش کشاورزي موج - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي گفت: بسته‌اي فني براي مصرف بهينه آب در بخش کشاورزي تهيه‌ شده است که مديريت تقاضا، احياي طبيعت و حفظ محيط‌ زيست در آن لحاظ شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس کشاورز با بيان اين مطلب در نخستين کنگره ملي آبياري و زهکشي ايران که در مشهد برگزار شد، افزود: کشت نشايي، کشت گلخانه‌اي، محدوديت کشت تابستانه و برنامه اصلاح الگوي کشت را مي‌توان به‌ عنوان نمونه‌هايي از اين راهکارها نام برد.
وي تصريح کرد: دولت به‌ تنهايي نمي‌تواند با بحران آب مقابله کند و تنها راه پيروزي بر اين بحران همکاري همه اقشار جامعه است.
وي حل موضوع آب در کشور را نيازمند يک حکمراني مناسب داراي شفافيت دانست که همه ذينفع‌ها در آن با حقوق مساوي با مسأله آب برخورد مي‌کنند.
وي بيان کرد: مشکل‌ترين پديده ما بهره‌وري است و وقتي تکنولوژي ما نسبت به کشورهاي پيشرفته پايين است، انتظار بازدهي را نداشته باشيم.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي توليد برق به‌ وسيله آب را يک اشتباه بزرگ خواند و گفت: آبي که براي توليد برق در خوزستان مورد استفاده قرار مي‌گيرد به کارون و سپس به خليج‌فارس مي‌ريزد.
کشاورز ادامه داد: در طي 7 ماه 5 ميليارد متر مکعب آب براي توليد برق به هدر رفته است.
مشاور عالي وزير جهاد کشاورزي نيز در اين کنگره گفت: مجلس به‌ عنوان يکي از قواي سه‌ گانه در خصوص حل بحران آب، سيگنالي از خود نشان نداده است، در حالي‌ که راه‌ حل اين مشکل ايجاد يک وفاق همگاني است.
سيد محمدحسين شريعتمدار ادامه داد: در دقيقه 90 به بي‌آبي کشور توجه شده، لذا جاي هيچ توقف و تاخيري در اين زمينه وجود ندارد.
وي افزود: از اسفند سال 1392 به‌ صورت رسمي از بي‌آبي در کشور پرده برداشته شد و دولت پذيرفت که اين موضوع را با مردم در ميان بگذارد اين در حالي است که نتايج يک نظرسنجي از 4 هزار کشاورز نشان مي‌دهد که بيشتر آن‌ها تاکيد داشتند که بي‌آبي را از حدود 9 سال پيش به‌ صورت محسوس احساس کرده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن