تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که از آبروی برادر مسلمان خود دفاع کند مطمئناً بهشت بر او واجب می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819070242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهيه پرونده ثبت جهاني کوه سبلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۲۵ق.ظ)
تهيه پرونده ثبت جهاني کوه سبلان موج - پرونده کوه سبلان به عنوان زيباترين کوه ايران در دست بررسي است و در آينده نزديک براي ثبت جهاني به يونسکو ارسال خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سطاني فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، 26 ارديبهشت با سفر به استان اردبيل و در بازديد از اماکن گردشگري مشگين شهر گفت: براساس تخمين کارشناسان، کشور ما داراي يک ميليون سايت، بنا و محوطه تاريخي است از اين تعداد اثر تاکنون 32 هزار اثر در فهرست آثار ملي کشور و 17 اثر نيز در فهرست آثار جهاني يونسکو ثبت شده که بناي تاريخي مجموعه شيخ صفي الدين اردبيلي جزو اين بناها است.
وي يادآور شد: پرونده کوه سبلان هم به عنوان زيباترين کوه ايران در دست بررسي است و در آينده نزديک به يونسکو ارسال خواهد شد.
سلطاني‎فر ادامه داد: هم اکنون کارشناسان در اين زمينه در حال برسي هستند، ولي؛ ثبت نهايي اين کوه در آثار فهرست جهاني نياز به همدلي و پشتباني مسوولان استاني و کشوري دارد.
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي افتتاح پل معلق مشگين شهر به اين شهرستان سفر کرده است.
پل معلق مشگين شهر به عنوان بزرگترين پل معلق خاورميانه در ارتفاع 80 متري رودخانه خياوچاي احداث شده، داراي دو متر است و 365 متر طول به عدد روزهاي سال دارد.
نقشه تمام مراحل مطالعه، طراحي و اجراي اين سازه توسط کارشناسان داخلي انجام شده است.
اين پل در منطقه نمونه گردشگري خياو تا گيردولي احداث مي شود و براي احداث پل و تاسيسات جانبي آن بيش از 400 ميليارد ريال هزينه شده است.
شهرستان مشگين شهر با ۱۷۰ هزار نفر جمعيت در شمال غربي اردبيل داراي آثار تاريخي متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسراي قانلي بولاغ، مقبره سيد سليمان فخرآباد، کهنه قلعه، چند حمام قديمي و آب هاي گرم معدني شابيل و قينرجه است.
ده ها اثر باستاني و نيز سايت تاريخي شهر يئري با ده ها پيکره سنگي با حدود هشت هزار سال قدمت در اين شهرستان واقع شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن