تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804258037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجمع اعتراضی مردم ژاپن در برابر دفتر نخست وزیری/اعتراض به لوایح امنیتی دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تجمع اعتراضی مردم ژاپن در برابر دفتر نخست وزیری/اعتراض به لوایح امنیتی دولت پکن - ایرنا - صدها تن از مردم ژاپن روز پنجشنبه با تجمع در مقابل دفتر «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور، اعتراض خود را به «لوایح امنیتی» دولت که قرار است امروز نمایندگان مجلس در خصوص آن تصمیم گیری کنند، اعلام کردند.


به گزارش ایرنا، لوایح امنیتی دولت ژاپن که در پی موافقت اعضای حزب حاکم «لیبرال دموکرات» و هم پیمانش «کمیتو» با طرح دولت در این خصوص حاصل شده، این امکان را به نظامیان ژاپنی می دهد که از قدرت بیشتری برخوردار شوند.
تحقق این مهم یکی از آروزهای بزرگ «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن است و او قصد دارد با انجام تغییرات در قانون اساسی کشور به آن دست یابد.
به همین خاطر نمایندگان مجلس ژاپن با برگزاری نشستی رسمی، سعی دارند تکلیف آن را تا پایان امروز - پنجشنبه - مشخص کنند.
این قوانین شامل یک لایحه دائمی جدید و اصلاحیه ماده 10 قانون اساسی فعلی است که موجب تقویت نقش نظامی «نیروهای دفاع از خود» ژاپن خواهد شد.
برای مثال، به موجب این لایحه ها، محدودیت جغرافیایی برای فعالیت نظامیان ژاپنی برداشته خواهد شد و برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم آنان خواهند توانست در شرایط خاص از متحد امنیتی خود بویژه آمریکا دفاع کنند.
دو کشور آمریکا و ژاپن که متحدان نزدیکی محسوب می شوند، به تازگی دستورالعمل های جدیدی را برای همکاری دو جانبه در زمینه دفاعی تهیه کرده اند که به «نیروهای دفاع از خود» ژاپن اجازه می دهد نقش مهم تری را در زمینه نظامی ایفا کنند.
این موضوع باعث شده مردم ژاپن امروز نیز دست به اعتراض بزنند و با تجمع در برابر دفتر نخست وزیری این کشور، مخالفت خود را با آن اعلام کنند.
تظاهرکنندگان که تعداد آنان نزدیک به یک هزار نفر اعلام شده، اعلام کردند، در صورتی که این قانون از سوی قانونگذاران این کشور تصویب شود، ژاپن درگیر بحران های مختلف بین المللی شده و برای حمایت از هم پیمانان خود مجبور است در درگیریهای مختلف مشارکت داشته باشد.
آنان همچنین شعار می دادند که قانون اساسی کنونی ژاپن کاملا صلح طلب بوده و تغییر آن تضعیف کشور را در پی خواهد داشت.
معترضان همچنین اعلام کردند که تصمیم دولت ژاپن برای افزایش نقش نظامیان این کشور نقض فاحش اصول و مقررات قانون اساسی صلح طلب ژاپن است.
قانون اساسی ژاپن در سال 1947 تدوین و با فشار نظامیان آمریکایی ها به این کشور تحمیل شده است. طبق این قانون، ژاپن اجازه داشتن «ارتش» به معنی مصطلح آن را ندارد و در مقابل می تواند نیروهای محدود نظامی موسوم به «نیروهای دفاع از خود» داشته باشد.
به واسطه همین قانون که پس از جنگ جهانی دوم برای این کشور وضع شد، ژاپن کشوری صلح طلب معرفی شد و اینک مردم ژاپن نگرانند که بار دیگر این کشور درگیر یک سری مناقشات بین المللی شود.
این موضوع حتی باعث شد، روز گذشته نیز صدها تن از مردم توکیو به دعوت گروههای مدنی به خیابان آمده و نسبت به توافق اعضای ائتلاف حاکم ژاپن شعارهای ضد دولتی سر دهند.
از آنجاییکه حزب لیبرال دموکرات شینزو آبه و حزب کومیتو که عضو ائتلاف حاکم است اکثر کرسی های پارلمان را در اختیار دارند، احتمال می رود این لوایح امروز به تصویب نمایندگان پارلمان برسد که در صورت تصویب، مسیر قانونی طرح افزایش اختیارات نیروهای نظامی ژاپن که آرزوی «آبه» است، هموارتر خواهد شد.
دولت ژاپن در شرایطی تصمیم به تصویب این قوانین گرفته است که رقابت های سرزمینی میان توکیو و برخی از همسایگانش از جمله چین، تنش ها را در منطقه شرق آسیا افزایش داده است.
آساق*1597



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن