تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796658167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراف آمریکا به استاندارد دوگانه در کمک به یمن |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتراف آمریکا به استاندارد دوگانه در کمک به یمن
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به استاندارد دوگانه کاخ سفید درخصوص ارسال کمک های انسانی به مناطق مناقشه زده جهان اعتراف کرد.
کد خبر: ۵۰۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ - 14 May 2015


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به استاندارد دوگانه کاخ سفید درخصوص ارسال کمک های انسانی به مناطق مناقشه زده جهان اعتراف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، «جف راتکه» سخنگوی این وزارتخانه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که «آمریکا از ارسال کمک های انسان دوستانه تحت نظارت سازمان ملل به یمن حمایت می کند و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

راتکه با بیان این مطلب افزود: «هیچ دلیلی برای خارج شدن از سامانه های انسانی معمول به رسمیت شناخته شده بین المللی در جریان آتش بس برای انتقال کمک های انسانی وجود ندارد.»

راتکه در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا این پیام را به طور مستقیم به ایران داده است، گفت: به گمانم موضع ما در این خصوص کاملا روشن بوده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری که آیا «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در جریان مذاکرات هسته ای در وین با مقام های ایرانی درباره مساله یمن بحث می کند، گفت: همانطور که همواره گفته ایم، مذاکرات هسته ای با ایران بر برنامه هسته ای متمرکز است؛ البته هر از گاهی موضوع های دیگری هم مطرح می شود اما از وجود طرح خاصی برای مطرح کردن این موضوع اطلاعی ندارم.

در این هنگام خبرنگار دیگری از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پرسید: آیا شما در اصول با مفهوم ارسال کمک دوجانبه ایران به یمن مخالف هستید؟

راتکه گفت: منظور شما از کمک دوجانبه چیست؟

خبرنگار افزود: ببینید؛ در بسیاری از مناقشه ها در جهان، آمریکا کمک هایی را از طریق سازمان ملل و نهادهای امدادی ارسال می کند اما همچنین دولت آمریکا اقلام و محموله هایی را به طور مستقیم از طریق آژانس کمک رسانی آمریکا (USAID) یا سازوکارهای دیگر ارسال می کند؛ طبیعی است که ایران هم می تواند همین کار را انجام دهد و مجبور نیست کمک های خود را منحصرا" از طریق سازمان ملل ارسال کند؛ آیا ایران چنین اجباری دارد؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش گفت: در این وضعیت خاص با توجه به خشونت های چند هفته گذشته بسیار مهم است که این وقفه انسانی(آتش بس) در جنگ طوری اجرا شود که پایدار باشد و از حمایت همه طرف ها برخوردار باشد؛ به همین دلیل گمان می کنیم که هماهنگ کردن کار از طریق سازمان ملل مهم است.

خبرنگار یادشده که قانع نشده بود، در ادامه پرسید: اما حرف شما این نیست که با اقدام ایران برای ارسال محموله های کمک(انسان دوستانه) خود مخالف هستید؟

راتکه گفت: البته نگرانی هایی در این خصوص وجود داشته که محموله های منتقل شده به یمن برای همان مقاصد اعلام شده یعنی تلاش های انسانی باشد.

خبرنگار باز هم تاکید کرد: بنابراین حرف شما این نیست که کشورها حق ندارند کمک خود را به یمن بفرستند بلکه خواستار دقت و درست بودن کمکها هستید.

راتکه در اینجا چاره ای جز تائید استاندارد دوگانه آمریکا درخصوص ارسال کمک های انسانی نداشت و گفت: نخیر؛ حرف ما این است که در این مورد خاص تمام کمکها باید از طریق سازمان ملل هماهنگ شود.

راتکه در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص همراهی کشتی حامل کمک های ایران توسط ناوهای جنگی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: ما مخالف اقدامات تحریک آمیز هستیم و کمک رسانی از طریق مسیرهای برقرار شده را تشویق می کنیم.

به گزارش ایرنا، کشتی «ایران شاهد خرمشهر» (کشتی نجات) شامگاه دوشنبه با یک محموله 2 هزار و 500 تنی از کمک های انسان دوستانه ایران شامل اقلامی از برنج، آرد، تن ماهی، چادر، پتو و دارو به همراه شماری پزشک و کادر درمانی و چهار فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، بندرعباس را به مقصد بندر الحدیده یمن ترک کرد.

به گفته کاپیتان این کشتی، این شناور قرار است 30 اردیبهشت در بندر الحدیده یمن در دریای سرخ پهلو گرفته و کمک های مردم ایران را در این بندر تخلیه کند.

جنگنده های متجاوز عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی از 49 روز پیش (ششم فروردین) تجاوز ضدانسانی خود را به یمن آغاز کرده اند که تاکنون حدود سه هزارو 500 یمنی از جمله شمار زیادی از کودکان و زنان کشته شده و هزاران نفر نیز مجروح شد اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن