تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820932862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری در مشهد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری در مشهد آغاز شد مشهد- ایرنا- پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان با حضور حدود 500 نفر از اپتومتریست های کشور ( متخصصان بینایی سنجی) روز چهارشنبه در مشهد آغاز شد.


به گزارش ایرنا رییس پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنگره گفت: کنگره های سراسری اپتومتری خراسان هر ساله با هدف ارائه تازه ترین یافته ها در حوزه بینایی سنجی و تشخیص و درمان اختلالات چشمی برگزار می شود.
دکتر عباس عظیمی گفت: سندرم بینایی رایانه CVS محور اصلی این کنگره می باشد که با توجه به افزایش نفوذ کاربران اینترنت در کشور برای اولین بار این موضوع مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در طول هفت سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان از 15 به 56 درصد افزایش یافته است و بدین دلیل خطر ابتلا به سندرم بینایی کامپیوتر برای کاربران کامپیوتر، لب تاب و موبایل به طور جدی وجود دارد.
به گفته وی، بر این اساس در کشور 40 میلیون نفر که بیشتر در سنین 15 تا 40 ساله می باشند، در معرض خطر ابتلا به سندرم بینایی رایانه قرار دارند.
دبیر علمی کنگره پانزدهمین کنگره اپتومتری خراسان نیز گفت: در طول سه روز برگزاری کنگره تازه ترین یافته های پزشکی در خصوص شیوع، علائم، تشخیص و درمان سندرم بینایی کامپیوتر توسط اپتومتریست های کشور ارائه می شود.
دکتر آسیه احصایی افزود: از بین 83 مقاله رسیده به دبیرخانه این کنگره، 40 مقاله پذیرفته شده و به صورت سخنرانی و پوستر پیرامون پیشگیری،تشخیص و درمان سندرم بینایی کامیپوتر و سایر اختلالات چشمی ارائه می گردد.
وی با اشاره به برگزاری چهار میزدگرد تخصصی در طول برگزاری کنگره مزبور گفت: اختلالات دید دوچشمی و تطابقی هنگام کار با کامپیوتر، تداخلات دارویی و خشکی چشم، میزگرد تخصصی عینک و شناخت جایگاه علمی اپتومتری، عناوین این میزگردها را شامل می شوند.
احصایی برپایی نمایشگاهی با محور ارائه تجهیزات بینایی سنجی را از جمله برنامه های جنبی پانزدهمین کنگره اپتومتری خراسان عنوان کرد.
هم اکنون دو هزار و 800 اپتومتریست (بینایی سنج) در سراسر کشور فعالیت دارند که 300 نفر از این تعداد در استان خراسان رضوی هستند.
پانزدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان در طول روزهای 23 تا 25 اردیبهشت ماه در مشهد در حال برگزاری است.
این کنگره به همت انجمن اپتومتری خراسان و همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد، انجمن اپتومتری ایران، مرکز تحقیقات عیوب انکساری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و انجمن چشم پزشکی خراسان برگزار شده است.
/3027/1211



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن