تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798754826




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آزاد کردن ظرفیتهای دیپلماسی اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آزاد کردن ظرفیتهای دیپلماسی اجتماعی تهران - ایرنا - روزنامه آفتاب یزد به مدیر مسوولی منصور مظفری در یادداشت شماره چهارشنبه خود به موضوع استفاده از فرصتهای اجتماعی از طریق صفحات مجازی پرداخت.


در یادداشت این روزنامه به قلم عبدالله کریمی می خوانیم: محمد جواد ظریف، از همان آغاز فعالیت رسمی اش به عنوان وزیر امور خارجه جدید ایران، با معرفی صفحه فیسبوک خود در رسانه توجه علاقه مندان دنیای مجازی را به خود جلب کرد.
البته ظریف در این راه تنها نبود و چند عضو دیگر کابینه نیز که از قبل صفحاتی منسوب به آنها در فیسبوک وجود داشت، مورد توجه رسانه های عمومی داخل کشور قرار گرفتند. تعداد قابل توجهی صفحه اینترنتی در فیسبوک و توییتر به نام اعضای هیئت دولت ایجاد شدکه برخی حواشی را هم به دنبال داشت.
این حضور مجازی اما با یک توییت از صفحه ظریف بازتابی جهانی یافت و به سرعت مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفت. توییتی در صفحه منتسب به ظریف منتشر شد که حاوی تبریک«روش هشانا»، عید سال نو یهودیان بود و به سرعت در رسانه های جهان انعکاس پیدا کرد. در پاسخ به یکی از کاربران توییتر از جانب وزیر خارجه ایران توییت شد که «... مردی که هولوکاست را انکار می کرد، اکنون رفته است».
این گونه موضع گیری در مسئله حساس هولوکاست که چند سالی است سیاست خارجی ایران را تحت تاثیر قرار داده است مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت.
ظریف عنوان کرده بود در دنیای جدیدی که با تعدد رسانه ها مواجه هستیم، هر سخنی که در جمع محدودی بیان می شود فقط در همان جمع نمی ماند و می تواند بسرعت ابعاد بین المللی پیدا کند.
به نظر می رسد ظریف قصد دارد به صورت آگاهانه از این قابلیت استفاده کند و از این روست که تایید می کند که قصد دارد در صفحه فیس بوکش به زبان فارسی و در صفحه توییترش به زبان انگلیسی با کاربران این رسانه های اجتماعی در تعامل باشد و در سطحی کلان تر این ظرفیت را در جهت پیش برد اهداف دیپلماتیک کشور به کار گیرد.
می توان گفت رسانه های اجتماعی آنلاین بخشی تاثیرگذار از جامعه امروز ما به حساب می آیند. این رسانه ها نقش غیر قابل انکاری در عرصه سیاست ورزی و دیپلماسی ایفا می کنند. از این رو نمی توان آنها را به سادگی نادیده گرفت. اهمیت این رسانه به حدی است که اخیرا از واژگان جدیدی برای فعالیت های دیپلماتیک در توییتر استفاده شده است. ظاهرا اعضای دولت از اهمیت و نقش رسانه های اجتماعی آگاهی کامل دارند و برهمین اساس قدم در این راه گذاشته اند.
در رسانه های رسمی یا آفلاین (مانند رسانه های جمعی از جمله رادیو، تلویزیون و مطبوعات) مشارکت مردم و مسئولان بسیار کمرنگ و محدود است و عموم نمی توانند در آن شرکت یا آن را لمس کنند؛ اما در رسانه های آنلاین که رسانه های اجتماعی در آن ظهور کردند، مفهوم و ساختار مشارکت تحول یافته است و فرصت برابر برای حضور همه افراد و گرایش ها فراهم شده است. رسانه های اجتماعی ظرفیت های فراوانی را برای مشارکت فردی در گستره و بازتولید عمومی فراهم می کنند. زیرا این رسانه ها، رسانه های شخصی هستند و الگوی اصلی آنها براساس مشارکت کاربران از پایین به بالا یا برابر در روندهای مختلف است و...ارتباطات را از حالت یکسویه (یا یک به چند) به چند سویه (چند به چند) تبدیل کرده اند.
رسانه های اجتماعی امروز به عنوان پلتفرم های بین المللی بیش از یک و نیم میلیارد نفر را جذب کرده اند و در حال قاپیدن مخاطب رسانه های جمعی است. آنها فرصت اقناعی بسیار زیادی برای روابط و گفت و گوهای سازنده و در جهت منافع ملی فراهم کرده اند، ظرفیتی که بخوبی دولت یازدهم آن را درک کرده است.
دیپلماسی منطبق بر ساختار هر رسانه حضور دولت در رسانه های اجتماعی با فعالیت جدی و عمیق دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشور در فیس بوک آغاز شد و بازتاب گسترده ای را در بین کاربران و رسانه های ایرانی و خارجی داشت! صفحه فیس بوک وی بیش از 138 هزار لایک گرفته است و به طور مستقیم با مردم ارتباط دارد. گویا این صفحه مستقیم توسط وی و پسرش مدیریت می شود.
البته فعالیت وی تنها به فیس بوک ختم نشد و در توییتر در کمتر از چند روز بیش از 9 هزار دنبال کننده در پی داشته است!
با این وجود لازم است که به برخی آفت ها و آسیب هایی که ممکن است فعالیت در این فضاهای مجازی به دنبال داشته باشد توجه شود.
در عصر رسانه های اجتماعی قدرت رسانه ها میان اعضاء توزیع شده و از نظر ساختاری هر یک از کاربران عادی می توانند به اندازه یک دولت نقش داشته باشند .
این نقطه قوت رسانه های اجتماعی البته گاهی ممکن است مقامات رسمی را با مشکلاتی مواجه کند. ساخت صفحات جعلی، ایجاد صفحات موازی، انتشار محتوا و تصاویر نامناسب از سوی کاربران مزاحم، هک و در اختیار گرفتن صفحات دیگران نمونه ای از چنین مشکلاتی هستند.
منبع: روزنامه آفتاب یزد
صفحه اول**1577



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن