تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818828254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز عمليات اجرايي خط دوم راه آهن بندرگز - قره تپه با حضور مديران استاني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۸:۵۵ب.ظ)
آغاز عمليات اجرايي خط دوم راه آهن بندرگز - قره تپه با حضور مديران استاني موج - استاندار گلستان تکميل کريدورهاي ارتباطي استان را از مهم‌ترين دغدغه مسوولان بيان کرد و گفت: فعاليت‌ها در حوزه راه آهن استان نشان دهنده توجه دولت تدبير و اميد به ايجاد و تکميل زيرساخت‌هاي توسعه به‌ويژه در حوزه ريلي منطقه است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن صادقلو، استاندار گلستان، در مراسم آغاز عمليات اجرايي خط دوم راه آهن از ايستگاه بندرگز به قره‌تپه (بندر ترکمن) اظهار داشت: اين اقدامات در راستاي نقشه راه تدوين‌شده براي استان انجام مي‌شود.
وي در خصوص تکميل زيرساخت‌هاي ريلي اضافه کرد: بخشي از اين کريدور ارتباطي با احداث راه آهن ترانزيتي اينچه برون به گرگان (ايران - ترکمنستان - قزاقستان) محقق شد و بخشي نيز امروز با ايجاد خط دوم راه آهن بندرگز به بندر ترکمن و گرگان و نيز در آينده احداث راه آهن گرگان - مشهد تکميل مي‌شود.
ساخت راه آهن ايران - ترکمنستان - قزاقستان از سال ۹۰ با توافق اين سه کشور در طول نزديک به ۹۲۶ کيلومتر آغاز شد و آذر سال ۹۳ با حضور روساي جمهوري اين کشورها در مرز اينچه برون استان گلستان به بهره‌برداري رسيد.
صادقلو همچنين با اشاره به بازسازي خط قديمي مسير بندرگز - بندر ترکمن - گرگان افزود: پيش از اين ۱۸ کيلومتر از خطوط ريلي گلستان در حوزه بندر ترکمن در جريان سفر کاروان تدبير و اميد بازسازي شده و ۳۷ کيلومتر آن امروز (سه‌شنبه) آغاز شد.
استاندار گلستان با يادآوري اختصاص ۹۰۰ ميليارد ريال براي اجراي اين پروژه از سوي دولت گفت: تخصيص اين مبلغ در شرايط اقتصادي کنوني مصداقي از خدمت دولت تدبير و اميد در اين استان است.
صادقلو همچنين با بيان اينکه خطوط ريلي قبلي گلستان که پيش از پيروزي انقلاب اسلامي احداث شده، قديمي بوده و نياز به بازسازي دارد، گفت: نوسازي اين خطوط از مطالبات جدي مردم منطقه است و با تلاش دولت تدبير و اميد مطالبه مردم منطقه در بازسازي خطوط راه آهن مورد توجه قرار گرفته است.
صادقلو در بخش ديگري از سخنانش، کريدور ريلي را يک زيرساخت اساسي براي استان گلستان دانست و گفت: بايد ارزش افزوده اين کريدور در عرصه بار و مسافر براي گلستان ميسر گردد.
استاندار گفت: ريل مطمئن‌ترين نوع حمل‌ونقل و جابجايي است و به دنبال آن هستيم تا در آينده نزديک، ارتباط ريلي شرق به غرب استان (کلاله – نوکنده) ايجاد شود.
وي با بيان اينکه ميزان حمل بار کريدور ريلي استان در حال حاضر ۱.۵ ميليون تن است، خاطرنشان کرد: براي ايجاد ارزش افزوده از حمل‌ونقل ريلي بايد اين جابجايي بار به ۱۰ ميليون تن در سال افزايش يابد.
استاندار گلستان با اشاره به کلنگ زني طرح فولاد ۲ ميليون تني کارخانه فولاد اترک گلستان که پنج‌شنبه هفته جاري با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت انجام مي‌شود، اظهار اميدواري کرد: کريدور ريلي، توسعه صنعتي و گردشگري که در دولت تدبير و اميد براي استان گلستان آغاز شده، در سال ۹۴ نتايج اميدبخشي براي گلستاني‌ها داشته باشد.
وي با تأکيد بر اهميت کريدور ريلي بندرگز – قره‌تپه اظهار کرد: يقينا اين مسير ريلي، امنيت و سرعت جابجايي را افزايش داده و در کاهش هزينه‌هاي باري و مسافري مؤثر خواهد بود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به احداث بزرگراه نوکنده به آشخانه اشاره کرد و افزود: مطالعات بزرگراه نوکنده کلاله - آشخانه در حال انجام است و اميدواريم هرچه زودتر، عمليات اجرايي آن آغاز شود.
اين مراسم با حضور مديران کل حوزه راه و شهرسازي، راه آهن و بنادر و کشتيراني و جمعي از مردم و مسوولان شهرستان بندر ترکمن برگزار شد.
به گفته محمدرضا قرباني، مديرکل راه آهن گلستان عمليات اجرايي خط دوم و بازسازي مسير راه آهن بندر ترکمن - بندرگز - گرگان به طول ۳۷ کيلومتر و طي سال جاري انجام و به بهره‌برداري مي‌رسد.
محمدرضا قرباني، با تاکيد بر همکاري دستگاه‌هاي مربوطه براي بازسازي محور قديمي و دو بانده شدن اين خط اضافه کرد: اين فرصت مناسبي براي توسعه زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل در استان است.
وي تاکيد کرد: پس از کلنگ زني بازسازي ايستگاه قره‌تپه، سه کارگاه در مسير خط قره‌تپه (سبزدشت) به بندر ترکمن و بندرگز تجهيز، آماده و آغاز بکار مي‌کند و برنامه ريزي شده که ظرف مدت ۸ ماه اين خط به بهره‌برداري برسد.
قرباني همچنين سرعت، ايمني و افزايش تناژ بار را از مزاياي خط جديد بيان نمود و گفت: خط آهن قره‌تپه - بندر ترکمن - بندرگز بخشي از کريدور ريلي شمال - جنوب است.
بيشتر جمعيت شهرستان ۶۰ هزار نفري بندر ترکمن در شمال غرب استان گلستان را هم‌وطنان ترکمن تشکيل مي‌دهند.
استاندار گلستان در اين مراسم ضمن خوش آمدگويي به مهمانان، با قطار به سمت شهرستان بندرگز رفت تا در مراسم اصلي کلنگ زني پروژه در اين شهرستان به عنوان نقطه آغازين خط شرکت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن