تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799467271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنده جایزه پاروی طلایی آکادمی جهانی قایقرانی: هدف توانمندی زنان در تمام ابعاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برنده جایزه پاروی طلایی آکادمی جهانی قایقرانی: هدف توانمندی زنان در تمام ابعاد است تهران – ایرنا – برنده جایزه پاروی طلایی آکادمی جهانی قایقرانی می گوید : طرح توسعه و گسترش قایقرانی توسط چند کشور طراحی و اجرا شد اما سطح برگزاری این طرح در ایران جایزه پاروی طلایی را در دست های من قرار داد.


کتایون اشرف در گفت و گو با ایرنا در خصوص انتخاب شدنش در نخستین دوره جایزه پاروی طلایی آکادمی جهانی قایقرانی گفت: طرح توسعه وگسترش با هدف نمایش بالاترین توانمندی زنان قایقران ، افزایش اعتماد به نفس آنان و تشویق و انگیزه دادن به قایقرانان جوان بود و اگر چه این طرح در کشور ما پس از کشورهای نپال ، توگو ، تایلند و ترکیه برگزار شد اما با توجه به ویژگیهای برگزاری آن موجب شد که این جایزه سهم ایران باشد.
وی با بیان اینکه هدف این طرح توانمندی سازی زنان درتمام ابعاد است نه فقط قایقرانی، ادامه داد: طرح توسعه وگسترش،طرح گروهی اززنان کشورهای مختلف بود که برای اولین بار17 ماه توسط زنی از نپال آغاز شد و سپس در کشورهای توگو ، تایلند ، ترکیه و ایران به اجرا گذاشته شد که البته من (کتایون اشرف ) در کشورهای ترکیه و تایلند در اجرای این طرح همکاری داشتم .
اشرف اضافه کرد: اگر چه من و زنی از نپال به نمایندگی از تمامی زنانی که این طرح را در کشورهای خود به اجرا گذاشته بودیم و در مراسم اهدای پاروی طلایی آکادمی جهانی حضور داشتیم ، اما با توجه به اینکه این طرح در کشور ما با تعداد بیشتری از زنان برگزار شده بود جایزه این مراسم به نماینده ایران داده شد.
به گفته مربی تیم ملی اسلالوم ایران دربازیهای 2014اینچئون، در طرحی که درایران اجرا شد جدای از 20 دختر و زن مستعد رشته اسلالوم از 11 استان کشور ، سه زن ملی پوش این رشته و هفت زن قایقران از کشورهای مختلف آفریقایی ، آسیایی و اروپایی نیز حضور داشتند.
وی ادامه داد:درایران فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی حامی اجرای این طرح بود و باید درادامه اجرای این طرح بخش خصوصی را درگیر کنیم زیرا کشورهایی چون افغانستان ، پاکستان ، تاجیکستان ، عراق و بسیاری از کشورهای همسایه ، منطقه و حتی در اسیا و جهان چشم امید به این طرح دارند.
وی گفت: سهم من در اجرای این طرح به عنوان یک مربی، نقش برگزارکننده بود و آنچه در فکر من به اجرای این طرح کمک می کند این است که هیچ زن و یا دختر قایقرانی نمی تواند به تنهایی رشد کرده و به موفقیت برسد مگر آنکه در کنار دیگران فعالیت کرده و پارو بزند.
وی تصریح کرد: البته هدف ما ازاجرای طرح توسعه و گسترش فقط قایقرانی نیست بلکه تعلیم و تربیت است ، تعلیم قایقرانی و تربیت افراد برای اهداف اجتماعی، آموزش حفاظت ازمحیط زیست و رودخانه ها و تبادل فرهنگی کشورهای مختلف ، در حقیقت دادن دانش و افزایش مهارت های زندگی و اینکه چگونه می توانند از توانایی هایشان نهایت استفاده را داشته باشند.
اشراف گفت: رشته ورزشی من آبهای خروشان است هر وقت مشکلاتی پیش رویم قرار می گیرد به قایقرانی می روم و در این حال از عهده کارهایم بر می آیم و کارهای سخت برایم آسان می شود.
این مربی قایقرانی، افزود: دختران با این تفکر مورد تعلیم قرار می گیرند که در زندگی شان بتوانند در مواجهه با سختی ها و برای رسیدن به آرزوهایشان تلاش کنند آرزوهایی مثل کسب سهمیه المپیک و حضور در المپیک که در این زمینه ما با اجرای طرح توسعه و گسترش آنان را یاری می کنیم.
اشرف یادآوری کرد: در اجرای طرح توسعه و گسترش در کمپی که دو هفته پیش در تهران برگزار شد،سه مربی المپیکی از نقاط مختلف جهان حضور داشتند که به دختران ملی پوشی که دراین دوره حضور داشتند ، علاوه بر دادن انگیزه ، آموزش های لازم را ارایه کرده و نکات بسیار خوبی را به آنان یادآوری کردند.
به گفته اشرف، دختران و زنان قایقرانی در کمپ قایقرانی زنان شرکت داشتند هم آموزش گرفتند و هم یاد گرفتند که چطور آموزش دهند و به طور مثال قایقران تونسی حاضر در این دوره ، هفته گذشته دوره آموزشی اسلالوم در کشورش برگزار کرد.
وی ادامه داد: مراسم جایزه پاروی طلایی آکادمی جهانی قایقرانی 19 اردیبهشت ماه (9 می ) برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم تنها دو بار از جای خود برخاستند ، بار اول به احترام درگذشتگان زلزله نپال و بار دوم پس از سخنرانی من به عنوان نماینده ایران بود و اکثریت معتقد بودند این مطالب خواست تمامی زنان جهان است و امیدوارند روزی این خواست ها محقق شوند.
اشرف در بخشی از سخنانش گفته بود ؛ این صدای زنانی است در سراسر جهان که محدودیت ها را شکسته اند و می خواهند با اجرای این برنامه توانمندیهای خود را بشناسند.
وی ادامه داد: ما نمی خواهیم قهرمان بسازیم بلکه ما قصد داریم زنانی داشته باشیم که توانایی های خود را بشناسند و بدانند که باید زنانه ورزش کنند، بدون مقایسه با مردان در فضایی زنانه و با همان محدودیت های یک زن به عنوان یک مادر ، همسر یا دختر ، اینکه می توانند ازدواج کنند ، بچه دار شوند و در کنار تمام این ها ورزش کنند و موفقیت کسب کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه شرایط درایران به مراتب نسبت به بسیاری ازکشورها شرایط بسیار خوبی است و زنان ما برای موفقیت شاید تنها نیاز به کسب اطلاعات و دانش روز دنیا دارند واین درحالی است که در بسیاری کشورها مثل افغانستان و عراق مشکلات فراوانی فراروی زنان وجود دارد امکانات و فضاهای کمی در اختیار زنان وجود دارد.
وی ادامه داد: درهفدهمین دوره بازیهای آسیایی در اینچئون مربیان تمامی تیم های شرکت کننده در قایقرانی ماده اسلالوم زنان، مردان بودند و تنها مربی زن ایستاده در کنار دریاچه سرمربی تیم ملی اسلالوم ایران بود که عنوان سوم آسیا را نیز کسب کرد.
اشرف خاطرنشان کرد: من به توانمندی زنان ایرانی ایمان دارم و مطمئنم که اگر مسیر درست به آنان نشان داده شود ، در سالهای نه چندان دور موفقیت های زیادی در آسیا و جهان خواهند داشت.
این مربی قایقرانی گفت: هدفم از امروز ادامه اجرای این طرح و تمرکز روی المپیک نوجوانان و بزرگسالان است.
وی ادامه داد: آماده سازی نوجوانان برای حضور قدرتمند در رقابت های اسلالوم نوجوانان و تمرکز روی المپیک بزرگسالان برای اینکه زنان قایقران ایران بتوانند در رقابت های ژاپن که سال آینده برگزار می شود سهمیه المپیک ریو را در رشته اسلالوم کسب کنند.
** نخستین مراسم جایزه پاروی طلایی آکادمی جهانی قایقرانی 19 اردیبهشت ماه در شهر آگسبورگ آلمان برگزار شد و هفت پاروی طلایی اهدا شد که یکی از آنان به دلیل اجرای طرح کمپ قایقرانی زنان در دو قسمت آبهای آرام و خروشان از اجرای طرح توسعه و گسترش ، به کتایون اشرف از ایران اهدا شد.
به گفته وی این جایزه به کسانی ا هدا می شود که بالاترین سطح دانش ، تخصص و تجربه را در رشته خود ارایه کنند.
کتایون اشرف قایقرانی را به شکل حرفه ای از سال 76 آغاز کرده و سال 81 کاپیتان تیم ملی کانوپولوی ایران بوده که توانسته است مقام سوم را در رقابتهای قهرمانی آسیا کسب کند.
وی جزو اولین زنان ایرانی در رشته آبهای خروشان بوده است که در سال 82 در کنار تیم ملی موفق به کسب مقام پنجم آسیا در رقابت های کره جنوبی شده است .
اشرف از پایه گذاران رشته رفتیگ در ایران است و مربیگری این رشته در رقابت های آسیایی را نیز به عهده داشته است .
وی نخستین زن ایرانی است که دوره آموزشی"رفت گاید " (راهنمای قایق های بزرگ بادبادانی ) را در ترکیه سپری کرده و عنوان راهنمای بین المللی را کسب کرده است. اشرف این اجازه را دارد که تمامی رودخانه های جهان به عنوان راهنما هدایت این قایق ها را به عهده بگیرد.
اشرف از معلمان آموزش و پرورش است و مربیگری تیم اسلالوم ایران در بازیهای آسیایی اینچئون را به عهده داشت که سونیا گماری بازیکن این تیم توانست مقام سوم این رقابت ها را کسب کرده و مدال برنز را برگردن بیاویزدو شقایق سید یوسفی دیگر شرکت کننده این ماده نیز عنوان چهارمی این رقابت ا را از آن خود کرد.
ورزشی (4)**1828**1590



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن