تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820108913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قلیچدار اوغلو: با مذاکرات صلح دولت با اوج آلان مخالفم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قلیچدار اوغلو: با مذاکرات صلح دولت با اوج آلان مخالفم استانبول- ایرنا- کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق با اعلام مخالفت با مذاکرات صلح دولت ترکیه با عبدالله اوج آلان رهبر زندانی "پ.ک.ک" گفت : در صورت پیروزی در انتخابات به این مذاکرات پایان خواهند داد.


قلیچدار اوغلو این مطلب را در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فوکس عنوان کرد.
وی گفت : یک دولت باید هرگونه مذاکره خود را با گروههای مشروع انجام دهد وحزب متبوع وی در صورت به قدرت رسیدن این مذاکرات را تنها با نمایندگان مشروع کردها در مجلس صورت خواهد داد و با عناصر حزب غیرقانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) و دیگر سردمداران این گروه در ارتفاعات قندیل در شمال عراق نیز مذاکره ای نخواهد کرد.
قلیچدار اوغلو گفت : ما خواستار تشکیل کمیسیون توافق در مجلس ترکیه هستیم و با نمایندگان حزب کردی می توانیم در مجلس در مورد روند صلح گفت و گو کنیم.
مذاکرات صلح دولت ترکیه با عبدالله اوج آلان که دوران محکومیت حبس ابد خود را در زندان جزیره ایمرالی در شمال غرب ترکیه می گذراند؛ نوروز سال 1392 آغاز شد.
برخی از کارشناسان عقیده دارند، دولت ترکیه با در نظر گرفتن این واقعیت که سیاست های آشتی جویانه حزب حاکم با کردهای مخالف می تواند به نتایج آرا در انتخابات عمومی خردادماه آینده ترکیه تاثیر مهمی داشته باشد، در این زمینه قصد دارد با ادامه مذاکرات آرای کردها را جذب کند.
به گفته آنان، اگر دولت ترکیه امتیازهایی به کردهای مخالف بدهد، می تواند آرای آنان را جذب کند اما در مقابل این احتمال نیز وجود دارد که خشم میلیونها ملی گرا و محافظه کار ترک را برانگیزد و آرای آنان را از دست بدهد.
به عقیده کارشناسان، با توجه به این مسایل، دولت ترکیه تا برگزاری انتخابات، اقدام مهمی در زمینه تسریع و یا تعویق مذاکرات صلح انجام نخواهد داد.
خاورم ** 2010**1566



22/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن