تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815420556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دامنه های البرز سکوی پرواز مدیران! / کاری نکنید فاضلیان هم مدیرپروازی شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دامنه های البرز سکوی پرواز مدیران! / کاری نکنید فاضلیان هم مدیرپروازی شود استان‌ها > البرز - استان البرز سالها است که محلی برای آزمون و خطای مدیران شده است.عدم ثبات مدیریتی اصلی ترین پاشنه آشیل در عقب ماندگی های این استان نوپا به شمار می رود و موجب شده تا همگان البرز را سکویی برای مدیران پروازی بدانند.

اسماعیل حیدرپور خبرآنلاین - البرز: «کاری نکنید فاضلیان هم از مدیران پروازی البرز شود.» این جمله کلیدی بخشی از صحبت های محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه کشور را در آیین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان البرز به خود اختصاص می داد و مهر متقنی بر این باور دیرینه زد که به واقع البرز گذرگاه مدیران است.
پرواز مدیران در البرز داستان قدیمی است که بعد از تشکیل استان قوت بیشتری به خود گرفت. همجواری البرز با پایتخت و عدم حضور مدیران توانمند در داخل استان موجب شکل گیری پدیده مدیران پروازی در البرز شده است. مسئولانی که خانه و کاشانه شان در جایی خارج از این استان است که با پایان ساعت اداری به سمت پایتخت و سایر استانهای مجاور پرواز کرده و صبح روز بعد باز می گردند. این امر آسیب های فراوانی به بدنه مدیریتی استان خواهد زد چرا که مسئولانی که ساکن در محل خدمت خود نیستند امکان درک و لمس مشکلات مردم آن منطقه را ندارند.
الزام سکونت مدیران در استان البرز پس از خطابه صریح نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج به ترددهای برخی مدیران و عدم سکونت شان در استان، این بار از کلام رئیس کل قوه قضاییه کشور مطرح شد.
محسنی اژه ای که برای مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری در این استان حضور یافته بود در محورهای پایانی صحبت های خود به این نکته اشاره کرد و گفت: استاندار و زیر مجموعه شان تمام تلاش خود را بکار بگیرند که فاضلیان هم نشود مدیر پروازی.
وی که با طنزی تلخ به این واقعیت اشاره می کرد، افزود: پروازهای مدیران دو جور است، پروازهای آخر شب و قبل صبح پروازی که اگر صبح باشد با یک ساعت تأخیر مدیر همراه است.
رئیس قوه قضائیه کشور تصریح کرد: مدیرانی که به البرز می آیند باید وقت بگذارند.
از سوی دیگر این استان محل آزمون و خطای مدیران شده است، عمر کوتاه مدیریتی در البرز و حضور مدیرانی که شناخت کافی نسبت به پیچیدگی های موجود ندارند شاید اصلی ترین دغدغه طی دوره های مختلف بوده است. مدیرانی که منصوب می شوند بنا به دلایلی یا جا بجا می شود و یا بعد از مدتی با پست های بالاتری راهی پایتخت و سایر خواهند شد . همین امر موجب آن شده است که البرز سکویی برای پرواز مدیران باشد، مدیرانی که بعد گرفتن پست های طلایی در اوج پرواز می کنند و در اندک زمانی فرود می آیند. در آسیب شناسی چرایی این روند با گفت، عدم وجود تجارب نیروهای بومی استان و پیچیدگی های البرز موجب می شود تا مسئولان به فکر گزینه هایی خارج از این استان باشند. هر چند انتخاب مدیران غیربومی بدنه و تشکیلات باندی را بر هم می زند اما گاهی اوقات به ضرر مردم نیز تمام خواهد شد.

کلید واژه ها: استان البرز -




سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 - 11:05:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن