تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799106449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داستان نقشه سرقت میلیاردی برای خوشگذرانی در زندان/ تصادف مرگبار راز کلاهبرداری از تاجران پارچه را فاش کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
داستان نقشه سرقت میلیاردی برای خوشگذرانی در زندان/ تصادف مرگبار راز کلاهبرداری از تاجران پارچه را فاش کرد
تنها چیزی که از آخرین سرقت منزل برای وی مانده بود، یک دسته چک چند برگی از مالباخته و یا‌‌ همان صاحب خانه بود که هنوز در وسایلش داخل زندان بود...

محسنی/باشگاه شبانه/تاپ/
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، چندین بار به دلیل ارتکاب به جرائم مختلف زندانی شده بود، سابقه دار و بی‌خیال بود، از مهم‌ترین جرائمی که مرتکب آن‌ها شده بود، علاوه بر سرقت خودرو، به جرائمی مانند جعل اسناد دولتی، مالخری و حتی کلاهبرداری نیز روی آورده بود.

آخرین جرمی که انجام داده بود، قاضی برای وی حکم حبس ابد را در نظر گرفته بود، او که بالا‌تر از سیاهی رنگی را نمی‌دید، با توجه به سابقه‌ای که داشت امیدی به هیچ یک از عفوهای احتمالی نداشت به همین دلیل فکری به ذهنش رسید.

تنها چیزی که از آخرین سرقت منزل برای وی مانده بود، یک دسته چک چند برگی از مالباخته و یا‌‌ همان صاحب خانه بود که هنوز در وسایلش داخل زندان بود.از داخل زندان با یکی از دوستان قدیمی‌اش که در کار کلاهبرداری بود،تماس گرفت و موضوع دسته چک‌های سرقتی را به وی گفت.

سلمان از دوست قدیمی‌اش خواست تا درصورت کلاهبرداری با دسته چک سرقتی مبلغی را به حساب وی داخل زندان برای تهیه مایحتاج روزمره‌اش واریز کند. داوود هم شرط را پذیرفت و به هر طریقی که بود، به دسته چک سرقتی از داخل زندان دست پیدا کرد.

داوود برای کلاهبرداری با استفاده از دسته چک، نقشه‌ای طرح ریزی کرد، اما برای اجرایی کردن نقشه دست تنها نمی‌توانست کاری بکند، نیاز به همدستی یک یا دونفر داشت، به همین دلیل با همکاری یکی از دوستان وی که در بازار مغازه پارچه فروشی داشت، نقشه‌ای را طرح ریزی کرد.

داوود پس از هماهنگی با پارچه فروش یک روز به مغازه وی رفت و مقدار زیادی پارچه به صورت دروغین از وی خریداری می‌کند، هنگام جابجایی پارچه‌ها، آن‌ها به صورتی رفتار کردند، که تعداد زیادی از کسبه متوجه حضور مشتری‌ای مثلا پولدار در بازار پارچه فروش‌ها می‌شوند.

همه بازاری‌ها فکر می‌کنند، یکی از پارچه فروش‌ها در قبال رفاقت قدیمی و یا سفارش کسی دیگر و یا اعتبار این فرد تاجر (داوود) که اعتماد زیادی به وی داشته و با دریافت چک معتبر از وی مبلغ سنگینی پارچه به وی فروخته است.

۱۰روز بعد دوباره داوود به مغازه‌‌ همان پارچه فروش رفته و در کمال عزت و احترام پارچه فروش، دوباره مقدار زیادی پارچه از وی خریداری می‌کند.

پس از رفتن داوود از مغازه تعدادی از مغازه داران که حس حسادت و کنجکاویشان گل کرده بود، به شکل زیرکانه‌ای وارد مغازه پارچه فروش شده و از وی در مورد حساب و کتاب مشتری جدیدش می‌پرسند.

مرد پارچه فروش با خونسردی تمام از حساب و کتاب ۵۰میلیون تومانی خود با مشتری جدیدش برای همسایه‌هایش می‌گوید و با نشان دادن دفتر حساب و کتاب خود به آن‌ها صحبت از پاس شدن ۵۰میلیون تومان چک مشتری جدید خود در مدت دو هفته گذشته به میان می‌آورد.

در چنین شرایطی همسایه‌های پارچه فروش از هر صنفی با دیدن داوود در بازار به نوعی در پی برقراری کانال ارتباطی خود با وی شده و سعی می‌کنند، به اصطلاح بازاریان قاپ داوود را بدزدند.

داوود که فردی به ظاهر خوش مشرب و اجتماعی بود، به هر مغازه‌ای که می‌رسید، سعی می‌کرد مقداری جنس به صورت نقد و نسیه با خرج کردن چک‌های سرقتی سلمان بخرد.

وی پس از مدتی کوتاه در چند روز بیش از ۳۰۰میلیون تومان با خرج کردن چک‌های سرقتی کلاهبرداری کرده و خیلی سریع ناپدید شد.

با ناپدید شدن داوود اولین کسی که بر سر و صورت خود به بهانه کلاهبرداری کوبید،‌‌ همان پارچه فروش بود. پس از پارچه فروش دیگران نیز رفته رفته با رفتن به بانک فهمیدند که چک‌ها سرقتی و متعلق به فردی بجز کسی که از آن‌ها خریداری کرده، است و حساب متعلق به آن چک نیز مسدود می‌باشد. با پیش آمدن چنین شرایطی کار به شکایت در مراجع قضایی و سپس اداره آگاهی کشید.

پلیس برای دستگیری فرد کلاهبردار به هر دری که زد به بن بست خورد، کلاهبردار حرفه‌ای هیچ ردی از خود بجای نگذاشته بود، تا اینکه پس از دوسال در پی بازداشت و سپس انتقال داوود به دلیل تصادف و کشته شدن یکی از عابران پیاده در داخل شهر بوسیله خودروی سواری داوود، یکی از کسانی که به دلیل کلاهبرداری داوود کارش به زندان کشیده بود، وی را داخل زندان شناسایی می‌کند.

پلیس پس از اینکه پی به کلاهبردار بودن داوود می‌برد، وی را مورد بازجویی دقیق و فنی قرار داده و می‌فهمد که داوود با همدستی پارچه فروش با چک‌های سرقتی که از سلمان گرفته بود دست به کلاهبرداری زده است، اینگونه بود که پارچه فروش نیز به جرم شرکت در کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شد.

جالب بود، داوود به طور کاملا اتفاقی به دام افتاد و اگر با خودرویش تصادف نمی‌کرد و باعث مرگ شهروندی نمی‌شد،‌ شاید آن مرد هم در زندان او را نمی‌دید و راز کلاهبرداری از تاجران پارچه فاش نمی‌شد و سلمان نیز با پول‌هایش در زندان خوشگذرانی می‌کرد.

انتهای پیام/



اخبار مرتبط

کلاهبرداری از "دختر یتیم" مثل آب خوردن/ دختر جوان:احساس تنهایی روز به روز بیشتر آزارم می‌‌داد
راز کلاهبرداری‌های دختر جوان در دفترچه خاطرات




۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن