تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805417615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه و نحوه مراجعه نوآموزان به ˝پایگاه‌های سنجش سلامت˝ اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان نمود؛ هزینه و نحوه مراجعه نوآموزان به ˝پایگاه‌های سنجش سلامت˝ اعلام شد خبرگزاری پانا:مجید قدمی در نشستی خبری با اشاره به اینکه از ابتدای خردادماه 847 پایگاه سنجش سلامت سراسر کشور پذیرای نوآموزان است اظهار کرد: از خانواده‌ها مبلغ 12 هزار تومان بابت سنجش اخذ می‌شود.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ساعت 18:11

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا،رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه مهمترین هدف ما از انجام این غربالگری هدایت مناسب آموزشی است گفت:‌ مطابق تحقیقات در هر جامعه‌ای حدود 70 درصد افراد سالم هستند، حدود 13 درصد دیرآموز و هوش مرزی و معمولا 13 درصد هم ضریب هوشی بالاتر از میانگین دارند.

قدمی افزود: در واقع یک تعادلی وجود دارد. 2.5 درصد افراد هر جامعه کم توان ذهنی و 2.5 درصد هم تیزهوش هستند. پیش بینی ما این است که امسال بیش از یک میلیون و 200 هزار ورودی اول دبستان داشته باشیم که از این میان قطعا بخشی دچار مشکلات بینایی،‌ شنوایی، ذهنی و ... هستند و ما موظفیم خدمات آموزشی مناسب به آنها ارائه دهیم و اگر دچار مشکلات کم بینایی و کم شنوایی باشند یا نیاز به خدمات توانبخشی داشته باشند به آنها سرویس رایگان می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مهمترین مزیت سنجش امسال با سالهای قبل این است که ثبت اطلاعات آنلاین شده است و اطلاعات به صورت مستقیم در دسترس مسئولان و مدیران مدارس قرار می‌گیرد عنوان کرد‌: امسال با 847 پایگاه، 99 درصد مناطق کشور را پوشش داده‌ایم و یک درصد باقی مانده مربوط به مناطق صعب العبور است که برای آنجا تیم‌های سیار اعزام خواهیم کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه پس از مشخص شدن نتایج سنجش اگر کودکی دچار مشکل باشد، مجدد به پایگاه‌های تخصصی ارجاع و آزمایشات دقیق‌تری انجام و در این صورت ضریب خطا را به صفر می‌رسانیم گفت: به طور جدی برای این افراد که دچار مشکلات ویژه هستند برنامه مداخله‌ای داریم. در هر پایگاه یک متخصص حضور دارد و برگه ثبت نام را صادر و به خانواده می‌دهد تا برای ثبت نام در مدرسه اقدام کند.

قدمی افزود: رویکرد ما آموزش تلفیقی فراگیر و به عبارتی درس خواندن سه گروه نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی در مدرسه عادی است. این سه گروه مشکل ذهنی ندارند و ما تلاش می‌کنیم در کنار دانش آموزان عادی درس بخوانند تا برای زندگی در جامعه آماده شوند. برای آنکه این کودکان در مدرسه عادی دچار مشکل نشوند یک اعتبار سه میلیارد تومانی برای مناسب سازی فضا و حمایت از معلم و مدرسه تخصیص داده‌ایم. از سوی دیگر از سازمان نوسازی خواسته‌ایم در مدارس جدیدی که می‌سازد رمپ و سرویس بهداشتی ویژه را لحاظ کند.

وی ادامه داد: محتوای آموزشی مناسب برای معلمان در طرح تلفیقی نیز آماده کرده‌ایم که بدانند چگونه باید با این دانش آموزان برخورد کنند. اکنون نزدیک به 49 هزار نفر در طرح تلفیقی در مدارس عادی تحصیل کرده‌اند. 71 هزار و 430 نفر در 1508 مدرسه استنایی تحصیل می‌کنند که 52 هزار و 561 نفر کم توان ذهنی، 7018 نفر ناشنوا، 2059 نفر آسیب دیده بینایی، 1582 نفر مبتلا به اوتیسم، 57 نفر مبتلا به اختلالات رفتاری، 1783 نفر مبتلا به معلولیت جسمی حرکتی شدید هستند و 6369 نفر چندمعلولیتی دارند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به وجود بیش از 1000 دانش آموز نیمه بینا از تخصیص اعتبار 600 میلیون تومانی برای خرید تبلت خبر داد و گفت: پیش از این باید کتب را برای این افراد درشت خط می‌کردیم که هزینه بالایی داشت، امسال برای آنها تبلت به صورت رایگان خریداری خواهیم کرد تا کتب برروی تبلتها را با هر فونتی مطالعه کنند.

قدمی آمار سنجش پایلوت نوآموزان که شش ماه پیش و یک سال زودتر انجام شد را اعلام و اظهار کرد: در این پایلوت 84 هزار و 385 نفر مورد سنجش قرار گرفتند که 16 نفر مشکل بینایی، 25 نفر مشکل شنوایی داشتند که رایگان سمعک و عینک دریافت کردند و 14 نفر نیز نیازمند کاشت حلزون بودند که رایگان این عمل را برای آنها انجام می‌دهیم.

وی افزود: همچنین 938 نفر دیرآموز تشخیص داده شدند که به خانواده ها مشورت دادیم که فرزندشان یک گام از بچه‌های دیگر عقب‌تر است. مداخله لازم برای آموزش این افراد انجام می‌شود. در این طرح 65 نفر کم توان ذهنی، سه نفر اوتیسم، چهار نفر معلول جسمی حرکتی و 115 نفر دچار چندمعلولیتی بودند که به مدارس استثنایی خواهند رفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه از رایگان شدن سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در 20 استان محروم خبر داد و عنوان کرد:‌ در مناطق برخودار و نیمه برخودار نیز حدود 70 درصد هزینه سرویس را تقبل خواهیم کرد.

قدمی پوشش بیمه‌ای درمان، دارو و خدمات توانبخشی در سال جاری را اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت:‌ توسعه طرح تلفیقی، توسعه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در پی رشد اعتبار صددرصدی مربوط، تولید ابزارهای تشخیصی جدید اوتیسم، آماده سازی 90 درصدی کتب و ارسال آنها پیش از شروع سال تحصیلی، توسعه اردوگاههای دانش آموزان استثنایی، راه اندازی تعاونی‌های دانش آموزی در مدارس استثنایی، تجهیز کارگاه‌های حرفه آموزی و ارتقای خدمات فعالیت مراکز شبانه روزی را از جمله دیگر اقدامات مهم این سازمان در سال جاری دانست.

قدمی آمار غربالگری و سنجش سلامت سال گذشته را به این شرح اعلام کرد که از یک میلیون و 233 هزار و 671 نوآموز که به 826 پایگاه مراجعه کردند،‌8671 نفر به مدارس استثنایی رفتند. 90 درصد راست دست و 10 درصد چپ دست بودند. 26 درصد نوآموزان دو زبانه و 76 درصد سابقه آموزشی قبل از دبستان داشتند.

وی افزود: میانگین سنی پدران 38 و مادران 32 سال بود و 89.5 درصد پدرها و 8.5 درصد مادرها شاغل بودند. 5.8 درصد پدرها و 7.7 درصد مادرها بیسواد بودند. از مجموع این آمار 3 درصد یا بیش از 26 هزار نفر هم افغانی بودند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین اعلام کرد:‌ 8000 نوآموز دچار کوتاه قدی و 63 هزار نفر چاقی شدید داشتند و 756 هزار نوآموز یک دندان پوسیده داشتند که این اطلاعات می تواند مبنای خوبی برای برنامه ریزیهای بهداشتی کشور باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن