تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805472963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

املاک قولنامه ای را بدون استعلام از شهرداری نخرند/ رودخانه دلنبر را مثل رودخانه کن تهران آباد میکنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


املاک قولنامه ای را بدون استعلام از شهرداری نخرند/ رودخانه دلنبر را مثل رودخانه کن تهران آباد میکنیم استان‌ها > البرز - خبرگزاری خبرآنلاین قصد دارد برای بررسی بیشتر نقاط ضعف و قوت مناطق 12گانه شهرداری کرج در هر نوبت با یکی از شهرداران این مناطق به گفت و گو بنشیند. در همین راستا خبرنگار خبرآنلاین به سراغ عزیز صدرنژاد، شهردار منطقه 6 شهرداری کرج رفت تا سوالات و مشکلات مردم این منطقه را با وی در میان گذارد.

مریم پورابراهیم خبرآنلاین- البرز: صدرنژاد که سابقه ی نائب رئیسی شورای شهر کرج و کسب مقام اول جذب بودجه ی عمرانی در سال 93 را از کمیسیون برنامه و بودجه ی این شورا را در کارنامه خود دارد از جمله با تجربه ترین شهرداران کرج به شمار می رود تا آنجا که برخی از وی به عنوان دایره المعارف شهرداری کرج یاد می کنند. گفت و گوی خبر نگار خبرآنلاین با شهردار منطقه 6 را در زیر بخوانید:
به عنوان سوال نخست کمی از مشکلات موجود در منطقه استحفاظی خود را برایمان بگویید:
منطقه 6 در سال 76 از رجایی شهر جدا شد که این امر سبب گردید تا نیروهای با تجربه و کارآمد به منطقه 7 شهرداری بروند و نیروهای کم تجربه در شهرداری منطقه 6 مستقر شوند. که این موضوع در ابتدا مشکلاتی را در این منطقه به وجود آورد اما امروز با گذر زمان این مشکل از میان رفته و ما شاهد حضور نیروهای کارآمد در این منطقه هستیم. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد بن بست بودن منطقه 6 است که زمینه ساز عدم توجه مناسب به این منطقه شده است. قرار گرفتن در محدودیت معبر و وجود ترافیک در میان جاده، بلوار موذن، 45 متری گلشهر و حصارک سبب شده تا شبکه ی ارتباطی منطقه 6 دچار اخلال گردد و مردم را برای ورود به این بخش از شهر دچار مشکلات فراوان کند. که خوشبختانه با پیگیری و دستور شهردار و اعضای شورا پروژه یکی از بهترین و بزرگترین معابری که از منطقه 6 گذر می کرد به نام ادامه‌ی بلوار ماهان استارت زده شده و در دستور کار قرار دارد. همچنین متاسفانه بیمارستان البرز با روزانه 2500 نفر مراجعه کننده دارای معبر نامناسبی بود که مردم در آنجا از لحاظ ترافیکی و پارکینگ مشکلات داشتند و در شان مردم نبود که خوشبختانه با برنامه ریزی و همت مسئولین منطقه و مسئول عمران و اختصاص بودجه حمل و نقل مرکزی به این امر قرار بسته شد تا انشااله بتوانیم این شبکه را احیا کنیم.
برای ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه6 چه تدابیری اندیشیده اید؟
ساخت و سازهای غیر مجاز مشکل دیگر بود که این منطقه را با معضل مواجه کرده بود که با همت و مساعدت دستگاه های قضایی و انتظامی و همکاران در منطقه به صفر رسیده است و از آنجایی که منطقه 6 کرج از لحاظ جغرافیایی جایگاهی برابر با منطقه عظیمیه کرج دارد می توانست با این منطقه در یک سطح باشد، چرا که از پتانسیل هایی همچون شیب طبیعی و رودخانه ی "دلنبر" داراست که متاسفانه به نخاله دانی تبدیل شده است و طبق قراردادهایی که بسته ایم سعی در احیا و بازسازی این رودخانه داریم تا مکانی تفریحی و در شان مردم همچون بوستان نهج البلاغه (رودخانه کن) تهران احداث کنیم.
چه معیارهایی باعث شده است ارزش ساخت و ساز در این منطقه کاهش یابد؟
متاسفانه برخی از افراد سودجو تحت عنوان کار مشارکتی در ساخت و ساز با استفاده از عدم آگاهی مرد با ساخت و سازهای غیراستاندارد، قولنامه ای و عدم رعایت آئین نامه 2800 باعث پایین آمدن ارزش ساختمان‌های این منطقه شده‌اند. شما در نظر بگیرید سنگی که در نمای ساختمان جهانشهر به کار می‌رود در نمای ساختمان اینجا هم به کار می رود ولی مسایل که ذکر شد، باعث شده ارزشش ساختمان در آنجا 5/4 میلیون شود ولی در منطقه 6 به 1میلیون و 200 هزار تومان کاهش یابد.
به عنوان کسی که قبلا در شورا بودید و اشراف زیادی روی مسائل قانونی دارید فکر می کنید چه راهکار هایی برای مبارزه و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد؟
در یک کلام می توانم بگویم ما همین قوانین ناقصی را هم که وجود دارد اجرا نمی کنیم اگر ما در تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز جدی عمل کنیم و شرکت های خدمات رسان مثل اداره برق، گاز و ... به آنها خدمات ندهند و مردم از خرید املاک قولنامه ای و بدون استعلام از شهرداری خودداری کنند، می توانیم بر روی این مسائل و مشکلات غلبه کنیم. و فکر می کنم این مشکلات نسبتا حل شده و منطقه به یک ثبات نسبی رسیده است و طبق ارزیابی هایی که با فرم های نظرسنجی انجام داده ایم مردم از کارهای جدیدی که در طی این 7 ماه انجام شده راضی اند و باعث شده که به سمت قانون و رعایت ضوابط قانون بروند.
در مدت زمانی که به عنوان شهردار منطقه 6 منصوب شدید چه اقدامات مفیدی انجام داده اید یا چه اقداماتی را قصد دارید انجام دهید؟
زمانی که من شهردار منطقه 6 شدم یکی از مسائل مهمی که وجود داشت بلاتکلیفی مساله حریم بود و باتوجه به وسعتی که اینجا وجود دارد ولی این آئین نامه اجرایی تصویب نشده بود و توانستیم با مشخص کردن حریم نقشه ها را طراحی کنیم. یکی دیگر از مسائلی که در این منطقه برای من متاثر کننده بود، ریختن زباله در شهر و روی آسفالت ها بود که با اقدامات فوری و خواباندن کامیون‌های متخلف زباله از انجام مجدد این کارها جلوگیری کردیم. از دیگر اقدامات جدی ما جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و برخورد با این عوامل بود و همچنین در حوزه شهرسازی خیلی از پرونده ها بلاتکلیف بود که با رسیدگی به این مسئله پرونده ها را ساماندهی دادیم و از طرفی ساماندهی خود سیستم اداری بود که دراین باره می توان یک کتاب نوشت که کاری بنیادی و اساسی محسوب می‌شود و خوشبختانه منطقه از لحاظ سیستماتیک به یک ثبات نسبی رسیده است.
وضعیت بودجه های عمرانی به چه صورت است؟ راضی هستید؟
زمانی که به منطقه 6 آمدم حدودا رتبه 11- 12 را داشتیم ولی خوشبختانه در سال 93 با پروژه های خوبی که تعریف کردیم و با همت و پشتکار همکاران در بین 12 منطقه و ستاد مرکزی با 216 درصد جذب بودجه عمرانی رتبه اول را کسب کرده است که افتخار بزرگی برای همکاران ماست. این قضیه باعث شده است بیشتر احساس مسئولیت کنیم و برای بهتر شدن وضعیت منطقه 6 و رضایت مردم بیشتر تلاش کنیم. همچنین در سال جاری از لحاظ بودجه مبلغ زیادی رو پیش بینی کردیم که امیدواریم این پیش‌بینی‌ها محقق شود تا وضعیت کارهای عمرانی هم بهتر شود.
به عنوان کسی که در شورای سوم حضور داشتید عملکرد شورای چهارم را چطور می بینید؟
این سوال خیلی سختی است و به نظر من بهترین افرادی که می توانند در این مورد نظر بدهند و قضاوت کنند مردم هستند. خصوصا افرادی که در آن زمان و در این دوره به شورا مراجعه می کنند که از ضوابط و قوانین و دستور العمل ها مطلع می باشند بهتر می توانند عملکردها را باهم مقایسه کنند، اگر من عضو شورا نبودم راحت تر می توانستم با مستندات پاسخ شما را بدهم
نظرتان راجع به افزایش تعداد شورا چیست؟
با توجه به حضور من در دوره ی سوم شورای اسلامی فکر می کنم این سوال از مردم پرسیده شود بهتر است.
به عنوان کسی که در بحث شورا و شهرداری پیشکسوت هستید، ترکاشوند دوره‌ی قبل را قوی‌تر می‌بینید یا ترکاشوند این دوره را؟
مسلما وقتی یک مدیر در جایگاه‌های متفاوت تجربه کسب می‌کند نسبت به گذشته پخته‌تر عمل می‌کند. در نتیجه ترکاشوند الان که سابقه خدمت در پایتخت را داشته و چنیدن پروژه ملی اجرا کرده به طبع بهتر از ترکاشوند قبل خواهد بود و درکل اگر شورا و شهرداری باهم هماهنگ و همفکر باشند و از خیلی از مسائل ریز گذر کنند و جامع نگر باشند موفقیت آقای ترکاشوند خیلی بیشتر خواهد شد.
به نظر شما شورای فعلی هماهنگ است؟
همیشه یک سری مسائل و مشکلات بین شورا و شهرداری وجود دارد و اعتقاد من این است که شهردار نفر بیست و دوم شورا است و شورا نباید شهردار را جدا از خود بداند و همچنین شهردار باید شورا را به عنوان امین مردم و فکر برتر خود بداند. اگر این تفکر به‌وجود بیابد هر دو گروه موفق تر عمل خواهند کرد.
در رابطه با وضعیت شهری، و با توجه به امکاناتی که شهرداری در دست دارد، چقدر توانسته است در این امر موفق عمل کند؟
من در کلیات وارد نمی شوم و حوزه خودم را مثال میزنم و اعتقادم این است که در امر استفاده از امکانات شهرداری موفق عمل نمی کنیم و خیلی بیشتر می توانیم به مردم خدمت کنیم و اگر بتوانیم از نقش و تفکرات مردم استفاده کنیم و برای مردم ارزش قائل شویم خیلی موفق تر می توانیم عمل کنیم.
در هفته های گذشته نماینده ولی فقیه در استان البرز نسبت به برخی از مسوولین انتقاداتی داشتند و در واقع حرف مردم را زدند، در این ارتباط چه دیدگاهی دارید؟
فرمایشات امام جمعه محترم بسیار متین و بجا بوده و احساس کردم صحبت های کاربردی ای در بحث اجرا داشته‌اند که مسئولیت ما را بیشتر می‌کند و بیشتر باید پیگیر باشیم. و این امر می‌طلبد که همه دستگاه ها با هم هماهنگ شوند که در این بین نقش شهرداری پر رنگ تر و بیشتراست، من فکر می‌کنم مجلس باید به دنبال بروز کردن قوانین شهرداری بروند چرا این قوانین به سال 1334 برمی‌گردد و با اینکه تا به حال چندین تبصره و اصلاحیه روی این قوانین انجام شده ولی مجلس باید به سمت اصلاح کلی قوانین شهرداری بروند تا کاربردی‌تر شود و همچنین همه دستگاه‌ها برای اجرای قانون باید دست به‌دست هم دهیم و اگر قوانین اجرا شود تنها چیزی که باعث ایجاد مشکلات می‌شود، تبعیض در قانون است که اگر این تبعیضات رفع شود حتی اگر قانون بد اجرا شود باز هم موفق‌تر هستیم.

کلید واژه ها: استان البرز -




دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 - 15:19:57





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن