تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802995691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مزایده چهارم باشگاه های استقلال و پرسپولیس به قوت خود باقی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشاور رییس سازمان خصوصی سازی؛ برگزاری مزایده چهارم باشگاه های استقلال و پرسپولیس به قوت خود باقی است تهران - ایرنا - مشاور رییس سازمان خصوصی سازی گفت: با توجه به اینکه در سه مزایده گذشته باشگاه های استقلال و پرسپولیس کار خلاف قانون انجام نشده و مزایده چهارم نیز روال قانونی دارد بنابر این برگزاری این مزایده به قوت خود باقی است.


جفعر سبحانی عصر دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اظهارات مقداد نجف نژاد رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای مبنی ارایه طرح دو فوریتی به صحن مجلس برای جلوگیری از برگزاری مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این مزایده لغو می شود، افزود: البته احتمال طرح دو فوریتی برای جلوگیری از برگزاری مزایده چهارم سرخابی ها ضعیف است و اگر در مجلس شورای اسلامی نیز طرح شود باید 60 نماینده دو فوریتی بودن آن را امضا کنند.
وی با بیان آنکه احتمال رای نیاوردن این طرح در مجلس زیاد است، گفت: البته اگر این طرح در قوه مقننه رای بیاورد سازمان خصوصی سازی تابع قانون خواهد بود.
مشاور رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه برهمین اساس قرار است مزایده سرخابی ها روز 29 اردیبهشت ماه برگزار شود، گفت: بنابر این متقاضیان می توانند تا روز 28 اردیبهشت ماه سال جاری پاکات خود را به سازمان خصوصی سازی ارایه کنند.
یادآور می شود که رئیس فراکسیون ورزش در خصوص کشیده شدن مزایده واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس به مرحله چهارم، گفته بود: اصل واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را مجلس مصوب کرد و مجلس با آن موافق است اما این شکل برگزاری مزایده ها پشت سر هم و کشیده شدن کار به مزایده چهارم در شأن ورزش کشور، فوتبال و دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس نیست.
وی افزود: ما منکر زحمات وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی برای واگذاری این دو باشگاه نیستیم اما برگزاری سه مزایده برای فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کافی بود و وقتی که دو باشگاه به هر دلیلی فروش نرفت باید مکانیزم دیگری برای واگذاری آنها در نظر گرفته شود. شک نکنید مزایده واگذاری های متعدد به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضربه زده و حتی روی نتایج آنها هم تاثیر گذار بوده است. در چنین شرایطی ما نمی دانیم برای فصل آینده چه تصمیمی را بگیریم و تکلیف چیست ضمن آنکه اسپانسر هم نمی تواند از تمام پتانسیل های دو باشگاه نهایت استفاده را ببرد.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه های ما و هواداران که سرمایه های مخفی استقلال و پرسپولیس هستند، تضمین آینده دو باشگاه است. فقط واگذار کردن دو باشگاه بزرگ و استقلال و پرسپولیس مهم نیست بلکه آینده آنها هم اهمیت زیادی دارد بنابراین باید سازمان خصوصی سازی برای تایید اهلیت افراد متقاضی خرید این دو باشگاه نسبت به سایر واگذاری ها حساسیت بیشتری به خرج دهد.
نجف نژاد ادامه داد: باشگاه های استقلال و پرسپولیس فقط دارای سرمایه های مادی نبوده و سرمایه های معنوی بزرگی نیز دارند که به فروش گذاشته می شوند، بنابراین متقاضیان خرید این دوباشگاه نباید جویای نام و رانت باشند چون پیروزی چنین افرادی در مزایده در طول زمان به احساسات میلیون ها هوادار ضربه خواهد زد.
وی در خصوص متقاضیانی که برای خرید باشگاه پرسپولیس در مزایده سوم حضور پیدا کردند، گفت: در بین متقاضیان فعلی خرید باشگاه پرسپولیس اغراض سیاسی می بینم یعنی می خواهند از ظرفیت سیاسی دو باشگاه به نفع فرد یا افرادی نهایت بهره را ببرند. ظرفیتی که متاسفانه دولت نتوانست استفاده بهینه از آن کند. با توجه به سرمایه گذاری که خریداران دو باشگاه انجام می دهند این موضوع خلاف نیست و ما هم مخالف آن نیستیم اما نباید مسائل سیاسی هدف اصلی خریداران دو باشگاه باشد.
نجف نژاد تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی با 3 مزایده ای که برگزار کرد تکلیف خود را انجام داد و نباید مزایده چهارم را اعلام می کرد تا مجلس مکانیزم جدیدی را برای واگذاری دوباشگاه استقلال و پرسپولیس در نظر بگیرد. من به عنوان رئیس فراکسیون ورزش می گویم که مجلس از اعلام مزایده چهارم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نگران است. دولت نباید به گونه ای رفتار کند که این ذهنیت در افکار عمومی ایجاد شود که دولت می خواهد از دست آنها خلاص شود.
وی افزود: برای جلوگیری از برگزاری مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آمادگی آن را داریم که این موضوع را روز یکشنبه هفته آینده به صورت طرحی دوفوریتی به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا در صورت تصویب، پیش از بیست و نهم اردیبهشت به صورت دستورکار مجلس قرار گیرد. هدف ما از این کار این است که روش واگذاری دو باشگاه تغییر کند.
رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که اگر تصویب این طرح به زمان برگزاری مزایده چهارم نرسد و مزایده چهارم نیز برگزار شده و مثل مزایده سوم بی نتیجه باشد، آنگاه چه خواهید کرد، گفت: شک نکنید که اجازه برگزاری مزایده پنجم را نخواهیم داد.
اقتصام(4) 9141**1558



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن