تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802992187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بلومبرگ:عربستان در نقش ایران در یمن مبالغه می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
بلومبرگ:عربستان در نقش ایران در یمن مبالغه می‌کند
بلومبرگ:عربستان در نقش ایران در یمن مبالغه می‌کند هیئت سردبیری پایگاه شبکه خبری «بلومبرگ» با بیان اینکه عربستان باید بپذیرد سیاسی غیرسازنده در یمن در پیش گرفته، به واشنگتن و سازمان ملل توصیه کرده‌اند برای برقراری آتش‌بس در یمن فشار بیشتری بیاورند.


به گزارش فرهنگ نیوز، پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ سرمقاله روز یکشنبه خود را به تحولات یمن اختصاص داده و نوشته است که باید عربستان را در فاجعه‌ای که در یمن ایجاد کرده، نجات داد.
 
بلومبرگ با بیان اینکه اعلام آتش‌بس 5 روزه در یمن گامی بسیار بسیار کوچک برای رسیدن به صلح در این کشور، نوشته است: «عربستان سعودی باید درک کند که راهبردی که در یمن در پیش گرفته، عمیقا غیرسازنده است؛ راهبردی که در طول مسیری حیاتی برای انتقال نفت بی‌ثباتی ایجاد کرده، جنگ نیابتی میانه ایران و عربستان را گسترش داده، تنش‌های فرقه‌ای تازه‌ای خلق کرده و به پیشبرد منافع القاعده شبه‌جزیره، کمک می‌کند.»
 
در ادامه این یادداشت آمده است: «ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان ملل باید برای رسیدن به یک آتش‌بس پایدار و از سرگیری مذاکرات برای رسیدن به راهکاری سیاسی میان جناح‌های یمنی، فشار بیشتری بیاورند.»
 
بلومبرگ سپس با اشاره به حجم خسارات و تلفات حمایت عربستان به یمن، نوشته است با این حال این تهاجم که با حمایت لجستیکی و اطلاعاتی ایالات متحده صورت گرفته، نتوانسته به شکست حوثی‌ها منجر شود. در عین حال به نظر نمی‌رسد سعودی‌ها راهکار جایگزینی، جز ادامه بمباران یمن داشته باشند.
 
در ادامه آمده است: «این رویکرد تنها به تقویت القاعده منجر می‌شود که در جریان ناآرامی کنونی، اراضی، تسلیحات و پول بیشتری به دست آورده است. همینطور به نظر می‌رسد جنگجویان داعش هم به آنجا جذب شده‌اند. علاوه بر این، حملات به تشدید تنش‌های قومیتی در کشوری منجر شده که پیش از این به نداشتن چنین خصیصه‌ای مشهور بود.»
 
بلومبرگ سپس این ادعا که جنبش انصارالله یمن نیروهای نیابتی ایران هستند را نیز رد کرده و «ادعای عربستان سعودی مبنی بر اینکه مداخله‌اش پاسخی به ماجراجویی ایران است»، ادعایی «اغراق‌آمیز و منفعت‌طلبانه» توصیف کرده است.
 
این یادداشت مذاکرات ملی یمن را که پیش از این در سال 2013 تحت نظارت سازمان ملل برگزار شده بود، «معیوب» خوانده و نوشته است که چنین مذاکراتی باید در یک کشور بی‌طرف مانند عمان برگزار شود، نه در عربستان سعودی که خود از یک طرف حمایت می‌کند.
 
در پایان این یادداشت آمده است: «باید به (جان) کری (وزیر خارجه آمریکا) به خاطر آنکه سعودی‌ها را برای وقفه در بمباران احسنت گفت. اما او این هفته در نشستی که با اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) در واشنگتن برگزار می‌شود، کار دشوارتری در پیش دارد. او برای آنکه اطمینان یابد این آتش‌بس پایدار می‌ماند، باید عربستان سعودی و شرکایش را متقاعد کند که ایالات متحده در برابر ایران پشتیبان آن‌هاست و توافق ایران و ایالات متحده، به جای آنکه سرعت‌بخش هژمونی منطقه‌ای ایران باشد، از آن جلوگیری می‌کند.


منبع: فارس


94/2/21 - 10:08 - 2015-5-11 10:08:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن