تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820081581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه عظیم چین برای ساخت بزرگراه در الجزایر/حضور پررنگ پکن در همه جای دنیا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پروژه عظیم چین برای ساخت بزرگراه در الجزایر/حضور پررنگ پکن در همه جای دنیا پکن - ایرنا - چین در راستای فعالیتهای تجاری و اقتصادی و توسعه همکاریهای زیرساختی با کشورهای مختلف، از اجرای یک آزاد راه در کشور الجزایر خبر داده که قرار است شمال این کشور آفریقایی را به جنوب آن متصل کند.


به گزارش ایرنا، چین هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین قدرت های اقتصادی جهان در حال انجام صدها پروژه کوچک و بزرگ در نقاط مختلف دنیا است و با این کار توانسته رد پای خود را در بسیاری از کشورها برجا بگذارد.
این کشور که مدتی است اجرای فعالیت های تجاری و بازرگانی در کشورهای گوناگون جهان را با اعطای آن به شرکت ها و سازمانها دولتی و غیردولتی در دستور کار خود قرار داده، به باور کارشناسان مسائل اقتصادی و سیاسی، به نوعی در حال تاثیرگذاری گسترده در وضعیت اقتصادی، سیاسی و حتی جغرافیایی مناطق مختلف دنیا است.
رشد اقتصادی سالانه چین حدود هفت درصد است و به تناسب این رشد اقتصادی، سرمایه گذاری خارجی سالیانه چین هم در یک دهه گذشته هشت برابر شده است.
در سال ۲۰۱۳ این رقم چیزی بیش از ۱۴۰ میلیارد دلار بود، سال ۲۰۱۴ کمی افت داشت که عمدتا به خاطر کاهش سرمایه گذاری این کشور در بخش انرژی بود.
ذخیره ارزی این کشور در گوشه و کنار دنیا بیش از چهار هزار میلیارد دلار تخمین زده می شود.
البته چین همه جای دنیا سرمایه گذاری می کند و قرارداد پشت قرارداد می بندد، از جمله در آفریقا، که چینی ها هر روز بیش از پیش به آن توجه نشان می دهند.
دومین اقتصاد بزرگ جهان تا کنون در ۳۴ کشور آفریقایی سرمایه گذاری کرده. بیش از همه در نیجریه (۲۱ میلیارد دلار)، بعد در اتیوپی و الجزایر (هر کدام بیش از ۱۵ میلیارد دلار) و بعد آنگولا و آفریقای جنوبی (هر کدام نزدیک ۱۰ میلیارد دلار).
و اما آخرین گزارش های منتشر شده از فعالیت های تازه این کشور بعد از انعقاد قرارداد با جیبوتی که آن هم کشوری آفریقایی است، در کشور الجزایر حکایت دارد.
براساس گزارش ها قرار است پکن اجرای یک پروژه بزرگ در کشور الجزایر را با ساخت یک بزرگراه 1300 کیلومتری عملی سازد.
خبرگزاری شین هوا، روز دوشنبه در گزارشی از اجرای این طرح خبر داد و دلیل آن را نیاز شدید الجزایر به تجربه و تخصص چین در زمینه پروژه های زیرساختی به ویژه احداث بزرگراه ها عنوان کرد.
بنا بر این گزارش، مهندسان چینی قرار است در این پروژه عظیم، بزرگراهی طولانی از شمال به جنوب الجزایر احداث کنند و این دو نقطه را به هم متصل نمایند.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته، پایان اتمام این پروژه سال 2025 اعلام شده است.
«چن دای گوانگ» مدیر این پروژه اعلام کرد که این سخت ترین پروژه ای است که شرکت مهندسی و ساختمانی CSCEC، آن را به امضا رسانده است چرا که بخش قابل توجهی از این طرح در مناطق کوهستانی الجزایر واقع شده است.
براساس گزارش ها، قرار است شرکت چینی 40 پل، و 2 تونل، هر یک به طول 2.4 کیلومتر را در این مسیر احداث نماید.
با وجود دشواری های عملیات ساخت این بزرگراه، شرکت چینی اعلام کرده که سعی می کند حدالامکان از آسیب رساندن به محیط زیست و زندگی حیوانات نیز جلوگیری کند.
بنابراین گزارش، این منطقه زیستگاه گونه ای از میمون است که نسل آن رو به انقراض است.
چن در این باره گفت: «ما از کارگران خود خواسته ایم تا به محیط زیست احترام گذاشته و تا جایی که امکان دارد سر و صدا و گرد و غبار تولید نکنند.»
این بزرگراه، دارای دو باند سه لاینه است که شهر الجزیره (پایتخت) را به شهر مرزی «این- گوزام» متصل می کند.
فاز اول این بزرگراه، به طول 1013 کیلومتر بوده که 5 استان را پوشش می دهد. قرار است مسافت نهایی این بزرگراه، به 1300 کیلومتر برسد.
البته چین در الجزایر طرح دیگری نیز در دست اجرا دارد که پروژه بزرگراه غرب به شرق الجزایر از آن جمله است.
این بزرگراه 6 بانده و به طول 1300 کیلومتر بوده و قرار است با عبور از شهرهای مرزی؛ الجزایر را به مراکش و تونس متصل کند.
آساق*231*1597



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن