تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821227907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همايش پنج هزار نفر هي جار دراليگودرز برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۵۹ب.ظ)
همايش پنج هزار نفر هي جار دراليگودرز برگزار شد موج - چهارمين همايش هنري هي جار با حضور گروههاي مختلف هنري از استانهاي لر نشين کشور در اليگودرز برگزارشد.
به گزارش خبرگزاري موج از اليگودرز ،اين همايش که با حضور 5000 هزار نفري مردم اليگودرز در تپه هاي باستاني روستاي برم برگزار شد، حبيب جمشيدي رييس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي ضمن تقدير از حضور کم‌نظير علاقه‌مندان فرهنگ بختياري در اين همايش گفت: هرجا که صحبت از بختياري باشد بي گمان نام شهيد عليمردان خان بختياري که خون خود را در راه اسلام و مبارزه با استبداد رضاخاني تقديم اين آب و خاک کرد به ذهن خطور مي کند و اين از افتخارات بختياري است که هيچگاه با ظلم و فساد کنار نيامده است جمشيدي با اشار ه به اينکه اصالت و تمدن قوم بختياري ايجاب مي کند که برنامه هاي فرهنگي هنري بزرگي با موضوعيت آداب و رسوم اين قوم اجرا شودگفت : پيش از اين همايش هيجار بختياري دو دوره در روستاي جهانخوش و يک دوره در بخش ززو ماهرو برگزار شده که در اين همايش‌ها حضور گسترده مردم نشانه علاقه وافر آنها به اين‌گونه برنامه‌ها است که همين امر مسئوليت ما را سنگين‌تر کرده و حمايت مسئولان جهت استمرار برگزاري آن در سال‌هاي آينده را طلب مي‌کند.
جمشيدي رييس کانون آييني سنتي اليگودرز افزود : در اين همايش يک روزه هنرمنداني از استانهاي اصفهان، کهگيلويه و بويراحمد، خوزستان و لرستان در بخش هاي شعر، شاهنامه خواني، برنامه هاي آييني و سرو و نغمه هاي لري برنامه هاي خود را اجرا کردند.
جمشيدي افزود: اين برنامه با همکاري اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان و مردم فرهنگ‌دوست روستاي برم و به منظور آشنايي بيشترمردم با آداب و نواهاي استانهاي لر نشين کشور ،‌ چهارمين همايش هنري هي جار شکل گرفته است.
در اين همايش همچنين ولي‌الله ميرزايي‌اصل فرماندار اليگودرز ضمن تاکيد بر لزوم حفظ و نگهداري از آداب و رسوم کهن بختياري ، گفت: قوم بختياري قوم متمدن و فرهنگ مداري است که آداب و رسومش ريشه در تمدن کهن ايران زمين دارد و پاسداشت آداب و رسوم اين قوم، در حقيقت پاسداشت آداب و رسوم کهن ايراني است. وي ادامه داد : بختياري مصداق غيرت و هميت و مردانگي است و هرجا که نام اين قوم مطرح شود، ناخودآگاه مولفه ي غيرت در اذهان پديدار مي شود. فرماندار اليگودرز گفت: براي سرافرازي اين قوم همين بس که از اولين اقوامي بود که به فکر رهايي از استبداد قاجاري افتاد و بسياري از انقلابهاي مردمي براي شکل گيري مشروطه و آزادي خواهي از اين قوم پا گرفت. ميرزايي اصل افزود: اگرچه قوم بزرگ بختياري هيچگاه در تاريخ در برابر ظلم و فساد سر تعظيم فرود نياورده و همواره در برابر استبداد قجري و رضاخاني قد برافراشته است، اما هيچگاه داعيه ي استقلال خواهي و خودمختاري نداشته و همواره خود را فدايي اين آب و خاک مي پنداشته و دلاوري هاي جوانان و پيران اين قوم در روزهاي سخت و طاقت فرساي جنگ تحميلي براي حفظ و حراست از اين آب و خاک بهترين مصداق اين مدعاست..
در بخش ديگري از اين همايش توکلي نماينده مردم اليگودرز در مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن تقدير از برگزارکنندگان اين همايش باشکوه، گفت: قوم بختياري داراي بزرگاني است که متأسفانه ناشناخته مانده‌اند و برگزاري اين‌گونه همايش‌ها بايد بر محور معرفي آنها شکل بگيرد.
وي ضمن اشاره به تاريخ اسلام در ايران به استناد چندين کتاب معتبر تاريخي گفت: قوم بختياري از اولين اقوام ايراني است که حلاوت عشق به اهل بيت(ع) را چشيده و در قرن اول هجري به پذيرش مذهب حقه ي تشيع مفتخر گرديدايشان در ادامه از سردار اسعد بختياري، سردار بي‌بي مريم و علي‌مردان خان بختياري به عنوان بزرگان اين قوم نام برد که زندگي خود را وقف مبارزه با استبداد و استکبار کرده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن