تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804496833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزن چهارم و طلسم هشت ساله بی‌مدالی/ نصر به دنبال طلا در وزن جدید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بررسی اوزان تیم ملی تکواندو؛
وزن چهارم و طلسم هشت ساله بی‌مدالی/ نصر به دنبال طلا در وزن جدید

تکواندو - علیرضا نصر


شناسهٔ خبر: 2575787 - یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
ورزش > ورزش های رزمی

هوگوی وزن چهارم تیم ملی کشورمان در رقابتهای جهانی را تکواندوکار برتن می‌کند که سابقه کسب مدال در وزن پنجم را داشته و در روسیه به دنبال دومین طلای جهانی در وزنی جدید است. به گزارش خبرنگار مهر، دو سال قبل در چنین روزهای مرتضی کریمی سرمربی وقت تیم ملی به علیرضا نصر پیشنهاد داد در وزن چهارم مبارزه کند. نصر هم که در رقابتهای انتخابی مقابل رقیب صاحب پیروزی شد به دلایلی که آن زمان پزشکی اعلام شد این پیشنهاد را نپذیرفت و قید رقابتهای جهانی را زد.علیرضا نصر سرگروه اصفهانی تیم ملی تکواندو سال ۲۰۰۹ عضو تیم ملی بود که در رقابتهای جهانی دانمارک ره به جایی نبرد. این تکواندوکار با اخلاق و محجوب تیم ملی دو سال بعد در وزن پنجم عنوان به مدال طلای جهان در رقابتهای ۲۰۱۱ کره جنوبی دست يافت تا سهم بسزایی در اولین قهرمانی تیم ملی کشورمان داشته باشد.با از دست دادن رقابتهای ۲۰۱۳ ، حالا نصر این بار به درخواست خودش تغییر وزن داده و مشکلات پزشکی هم در میان نیست و خیلی راحت تر از آنچه که دو سال قبل گفته بود وزن خود را تغییر داد.اما کارنامه وزن چهارمی ها در رقابتهای قهرمانی جهان ۵ مدال رنگارنگ است. بعد از برنز ربیع زاده که اولین مدال تاریخ تکواندو ایران در مسابقات جهانی بود، بیژن مغانلو سرمربی فعلی تیم ملی سال ۹۵ هم یک برنز دیگر در این وزن کسب کرد. امید غلامزاده در مسابقات ۲۰۰۷ چین صاحب نشان نقره شد. از آن سال تاکنون نمایندگان ایران همواره یکپای دیدارهای نهایی این وزن بوده اند.محمد باقری معتمد دوبار در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ به دیدار نهایی راه يافت که یک طلا و یک نقره بدست آورد تا بهترین وزن چهارمی ایران در رقابتهای جهانی تا اینجای کار لقب گیرد. بهنام اسبقی هم در سال ۲۰۱۳ در این وزن با برتری مقابل رقیب کره ای قهرمان شد.معتمد در خصوص رقابتهای جهانی به مهر گفت: سطح مسابقات جهانی با هر میدان دیگری حتی المپیک متفاوت است ، مسابقات جهانی تکواندوکار بزرگ می خواهد چرا که بهترین ها با آمادگی بالا برای کسب مدال به میدان می آیند. این بازیکن بزرگ باید فاکتورهای مختلفی از جمله آمادگی بدنی بالا ، تجربه ، تکنیک بالا و متنوع در کنار تاکتیک استفاده از مبارزه و ... را داشته باشد تا به مدال طلا دست پیدا کند.
تکواندو - معتمد
نایب قهرمان المپیک در خصوص علیرضا نصر هم گفت: نصر تکواندوکار باهوشی است که توانایی بالایی دارد. او یکبار قهرمان جهان شده و دو دوره حضور داشته است که به خوبی از وضعیت مسابقات جهانی آگاه است. نصر از دوستان خوب من است و با توجه شناختی که از او دارم و تمرینات بسیار خوبی که داشته بدون شک یکی از امیدهای اصلی کسب مدال طلاست.علیرضا نصرآزدانی که در گفتگو با مهر در خصوص اینکه چرا دو سال قبل مشکل پزشکی را بهانه غیبت در مسابقات جهانی قراردادی گفت: بهنام اسقی مدتها در اردو بود و شایسته ترین تکواندوکار برای رفتن به مسابقات جهانی در وزن چهارم بود، نمی خواستم با ضایعه کردن حق ورزشکار دیگری به مسابقات جهانی بروم. رفتن به آن مسابقات برای من مهم بود ولی نه به آن قیمت که بخواهم پا روی حق دیگری بگذارم.وی در مورد شرایط بدنی خودش هم گفت: تمرینات خوبی را در اردوی تیم ملی سپری کرده و من خیلی تلاش کردم تا به آمادگی لازم دست پیدا کنم و امیدوارم بتوانم جواب اعتماد کادر فنی را بدهم.نصر در خصوص مشکل اضافه وزن هم گفت: وزن طبیعی من ۷۰ تا ۷۲ کیلوگرم است و رسیدن به وزن ۶۸- کیلوگرم چندان کار سختی نبود و در فاصله چند روز تا آغاز مسابقات  مشکلی از این بابت ندارم.
آخرین تمرین تیم ملی تکواندو
سرگروه تیم ملی تکواندو در خصوص رقبای خود گفت: همه تکواندوکاران تمرین کرده اند تا در مسابقات جهانی به مدال دست پیدا کنند. اینجا نباید از حریف بخصوصی صحبت کرد، جدا از چهر های سرشناس باید با قدرت مقابل هر حریفی به میدان رفت و برای کسب پیروزی تلاش کرد.در خصوص مهمترین رقبای نصر در وزن چهارم مسابقات جهانی باید ابتدا از "سروت تازه گل" ترکیه ای نام ببریم. تکواندوکاری که قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان و دارنده مدال طلای المپیک است. البته شنیده می شود او در وزن پنجم مبارزه می کند که اگر این خبر صحت داشته باشد نصر می تواند روی سایر رقبا تمرکز کند."الکساندر دنیسکو" روسی که در کشور خود مبارزه کرده و امید اول میزبان برای کسب مدال طلاست. "بالا دیه" دارنده مدال برنز دوره قبل از سنگال ، "روسلیو" از اسپانیا که دو طلا ، یک نقره و یک برنز در سه ماه گذشته از تورنمنت های مختلف کسب کرده از دیگر رقبای مهم نصر در این مسابقات هستند.نصرآزدانی در وزن ۶۸- کیلوگرم پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در سومین روز مسابقات قهرمانی جهان به دیدار رقبای خود می رود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن