تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805583797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات دارو نمي تواند از حدود 800 ميليارد دلار بيشتر شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۲۳ب.ظ)
رئيس سازمان غذا و دارو: واردات دارو نمي تواند از حدود 800 ميليارد دلار بيشتر شود موج - معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو درباره گذشته، حال و آينده واردات دارو به صورت اجمالي توضيحاتي ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول ديناروند، معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو، به‌ صورت اجمالي درباره گذشته، حال و آينده واردات دارو گفت: در سال 1387 واردات دارو به طور کلي حدود 670 ميليون دلار بود، از اين رقم حدود 500 ميليون دلار آن مربوط به داروهاي بدون جايگزين داخلي و 160 تا 170 ميليون دلار نيز مربوط به داروها داراي مشابه توليد داخل بود.
ديناروند با بيان اينکه سياست کنترل واردات فقط متوجه داروهاي داراي مشابه توليد داخل؛ يعني همان 170 ميليون دلار مي‌شود، ادامه داد: چهار سال بعد و در سال 1391 واردات داروهاي مشابه توليد داخل به 650 تا 660 ميليون دلار رسيد و واردات داروهاي فاقد مشابه توليد داخل فقط 150 ميليون دلار افزايش يافته و به 650 ميليون دلار رسيد، اين در حالي بود که در تمام اين چهار سال مردم به دنبال حل مشکلات کمبود دارو بودند؛ يعني شرايطي به وجود آمده بود که واردات دارو به يک ميليارد و 200 تا يک ميليارد و 300 ميليون دلار رسيده بود، اما؛ مردم هنوز احساس آرامش نمي‌کردند.
معاون وزير بهداشت گفت: در سال 1392 موفق شديم با چند عمل ساده، بازار داروي کشور را از بحران خارج کنيم، در سال گذشته هم به‌ جاي اينکه به حل مشکلات ناشي از کمبود دارويي بپردازيم، بازار آشفته ناشي از چند قيمتي، واردات فوريتي و... را مديريت مي‌کرديم.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: مکرر گفته‌ام اگر قرار است در صنعت داروسازي به‌جايي برسيم، نبايد نگاه صنعت صرفا به بازار محدود داخلي باشد از آنجا که اعتبار و بودجه بخش سلامت در کشور محدود است، طبيعتا توان دولت در پرداخت هزينه‌هاي سلامت نيز محدوديت دارد به همين دليل هم رشد هزينه‌هاي دارويي امکان‌پذير نيست.
ديناروند با تاکيد بر اينکه بازار دارويي ما بايد سقف داشته باشد، گفت: بازار داروي کشور 4 ميليارد دلار است و پذيرش افزايش اين سقف نيز وجود ندارد، نمي‌توانيم اجازه دهيم که اين سقف از حد مجاز بيشتر شود و سهم واردات از يک ميليارد دلار عبور کند.
رئيس سازمان غذا و دارو در توضيح اين مطلب ادامه داد: با احتساب ميزان بودجه، واردات دارو نمي‌تواند از حدود 800 ميليارد دلار هم بيشتر شود، بر اساس اينکه براي بخش صنعت نيز با احتساب بودجه، سقف بازار دارو حدود 2.5 ميليارد دلار است که بر اساس سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي تعيين شده است، اگرچه در قانون برنامه پنجم ممنوعيت واردات مطرح نيست، اما؛ در سياست‌هاي ابلاغي کلان، به روشني و صراحت در مورد محدودسازي واردات سخن گفته شده است.
ديناروند برآيند کلي واردات داروهاي غيرمشابه توليد داخل در سال 1394 را 600 ميليون دلار و واردات داروهاي داراي مشابه توليد داخل را در حدود 150 تا 200 ميليون دلار ارزيابي کرد و گفت: اگرچه مي‌توان واردکنندگان را کنترل کرد، اما؛ پزشکان را به اين راحتي‌ها نمي‌توان؛ معلوم نيست بتوانيم خواسته مذکور را عملياتي کنيم.
وي با بيان اينکه با توجه به رويکرد بالا، به هرحال داروهاي قاچاق نيز وارد مي‌شوند تا به نياز نسخه‌هاي پزشکان پاسخ دهند، عنوان کرد: به همان ميزاني که سال گذشته واردات را کنترل کرديم متأسفانه قاچاق نيز به شدت افزايش يافته است، اکنون در انديشه آن هستيم که در مورد رويکردمان نسبت به اين سقف چه‌ کارهايي بايد انجام دهيم تا مردم به زحمت نيفتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن