تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803313206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناظره بررسی مذاکرات لوزان در کاشان منصوری: تیم مذاکره‌کننده نمره قبولی را کسب کرده است/قدیری ابیانه:مذاکرت لوزان به معنای امتیازدهی بیشتر و دستاوردهای کمتر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مناظره بررسی مذاکرات لوزان در کاشان
منصوری: تیم مذاکره‌کننده نمره قبولی را کسب کرده است/قدیری ابیانه:مذاکرت لوزان به معنای امتیازدهی بیشتر و دستاوردهای کمتر است
نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: اعتقاد دارم عزت، اقتدار و دانش هسته‌ای ایران در مذاکرات محترم شمرده شده و تیم مذاکره‌کننده نمره قبولی را کسب کرده است.

خبرگزاری فارس: منصوری: تیم مذاکره‌کننده نمره قبولی را کسب کرده است/قدیری ابیانه:مذاکرت لوزان به معنای امتیازدهی بیشتر و دستاوردهای کمتر است



به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباسعلی منصوری پنجشنبه شب در مناظره بررسی مذاکرات لوزان در این شهرستان با حمایت از تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران گفت: اقتدار ملی در سایه علم رقم می‌خورد و به طور قطع در دستیابی به فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز به دنبال اقتدار و عزت ملت اسلامی ایران هستیم.
وی خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی بجای مناظرات شد و افزود: پاسخ به سئوالات و مقایسه کردن وضعیت فعلی انقلاب اسلامی با زمان پهلوی و قاجار خود نیازمند جلسه‌ای مجزا است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، مذاکرات لوزان را بحث هزینه و فایده دانست و اظهار کرد: در مذاکرات لوزان باید ببینیم در مقابل هزینه کردن، چه دستاوردها و منافعی نصیب ما شده است.
منصوری با اشاره به وجود سه راهکار برای آمریکا در مقابله با ایران افزود: نخستین گزینه آنها  اعمال فشار و تحریم بود که هرچه در توان داشتند برای تحریم علیه ایران اعمال کردند ولی در مقابل اراده ملت ایران تسلیم شدند.
وی دومین گزینه آمریکا را جنگ نظامی ذکر و تصریح کرد: بدون شک اگر وارد میدان جنگ می‌شدند به طور قطع در خلیج فارس ناوهایشان را تبدیل به تابوت می‌کردیم و برایشان باز می‌فرستادیم.
نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس، سومین گزینه آمریکای‌ها را مذاکره با ایران عنوان و بیان کرد: در این مسیر نیز تیم مذاکره‌کننده با حفظ خطوط قرمز و پیروی از بیانات رهبری، صلح دوستی، صلح‌آمیز بودن دانش هسته‌ای ایران و حسن نیت را در مقابل غربیان به نمایش گذاشته و ثابت کردند.
وی حضور ایران در مذاکرات لوزان را نشان از صلح دوستی ایران و خنثی‌سازی توطئه و قطعنامه‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران دانست و گفت: در مذاکرات لوزان باید به بررسی کامل خطوط و خط مشی تعیین شده رهبری توجه کرد و آنها را ملاک قرار داد تا عملکرد تیم مذاکره‌کننده را ارزیابی کرد و اعتقاد دارم عزت، اقتدار و دانش هسته‌ای ایران محترم شمرده شده است و نمره قبولی را کسب کرده‌اند.
وی اظهار نظر رئیس جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات لوزان را که با عنوان فک شیت مطرح می‌شود را یک دروغ سیاسی از سوی مذاکره‌کننده‌های غربی دانست و اظهار کرد: استراتژی ایران در مذاکرات حق غنی‌سازی بوده است که حفظ شده و آمریکا برای کاهش فشارهای روانی تفسیر به رأی خود کرده است و با دروغ‌های سیاسی فشار روانی مذاکرات را از روی دوش خود برداشته است.  وی در زمینه تعامل با آمریکا گفت: هرکسی که سخن از تعامل با کشورهای غربی و آمریکا به بهای نادیده گرفتن منافع ملی می‌گوید اشتباه می‌کند و هرگز برای ملت و دولت پذیرفتنی نیست.
منصوری تأمین سوخت سایت هسته‌ای بوشهر را نیازمند سه تا چهار سایت غنی‌سازی اورانیوم مانند نظنز دانست و گفت: نیاز است تا با دستیابی به سانتریفیوژهای نسل هشت با فضای کمتر ولی تجهیزات پیشرفته سوخت مورد نیاز را تأمین کنیم و با رسیدن به توافقات نهایی و حفظ منافع ملی و ارتباط با سایر کشورها شاهد توسعه اقتصادی و بهبود وضع معیشتی و اشتغال ملت ایران می‌شویم. به گفته وی، کشورهایی همچون چین از این تحریم‌ها منفعت می‌برند و دوست ندارند  اجازه به نتیجه رسیدن توافقات را بدهند. سفیر سابق ایران در مکزیک نیز در این مناظره ضمن انتقاد از زمان نامناسب برگزاری مناظره در یک روز تعطیل دانشگاهی گفت: لزوم داشتن انرژی هسته‌ای به مانند برق است که در تمام بخش‌های صنعتی، پزشکی، کشاورزی کاربرد دارد و دشمنان با دستیابی ما به علم مخالف هستند و اگر تمام پیچ و مهره ‌هسته‌ای خود را باز کنیم آنها ذره‌ای از دشمنی خود کم نمی‌کنند.  محمدحسن قدیری ابیانه با اشاره به وجود بزرگ‌ترین سفارت داخل کشور که در اختیار آمریکا بود اظهار کرد: آنها به جای فعالیت‌های دیپلماسی در سفارت خود در  تهران به دنبال تولید اسکناس تقلبی، جعل اسناد و خروج ارز از کشور بودند و در جنگ هشت ساله به همراه هم‌پیمانانشان با حمایت از صدام، مقابل ایران ایستادند. وی، تحریم‌های اعمال شده را سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ دانست و افزود: آنها به دنبال رخداد قحطی در ایران بودند که شکست خوردند و یقین دارند در بحث نظامی نیز مغلوب ایران می‌شوند و تنها راه آنها حضور در پای میز مذاکره بود.
قدیری ابیانه هیئت دیپلماتیک ایران را قوی، دلسوز و متعهد خواند و گفت: زمانی که رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند ما نیز حمایت می‌کنیم ولی نگرانی من در مورد تعامل با آمریکا به هر قیمتی است که نباید منافع ملی را فدای تعاملات کرد و جشن گرفتن‌های حزبی و جریانی بر سر تفاهمات قطعی نشده پذیرفتنی نیست.
وی مذاکرات لوزان را به معنای امتیازدهی بیشتر تیم مذاکره‌کننده و دستاوردهای کمتر دانست و تصریح کرد: هر چند هنوز تفاهمات قطعی نشده و تا تیرماه ادامه دارد ولی نیاز به تیمی قوی‌تر با حضور حقوقدانان در کنار سایر اعضای تیم هسته‌ای هستیم.
سفیر سابق ایران در مکزیک انجام مذاکرات طولانی و 9 ساعته را به ضرر ایران دانست و افزود: طولانی بودن مدت زمان جلسات مذاکرات موجب خستگی تیم ایرانی می‌شود و ممکن است امتیازاتی را بر اثر خستگی به طرف مقابل بدهند و باید در چنین شرایطی نشست را تعطیل و ادامه آن را به جلسه دیگر موکول کنند.
وی پذیرش پروتکل الحاقی را به معنای امتیاز دادن غیر معقول به طرف مقابل برای سرکشی و بازدید سرزده از هر مکان مشکوک ذکر و خاطرنشان کرد: آنها با تعطیل کردن فردو به دلیل اینکه توانایی بمباران آن را ندارند و از سویی اجازه انجام غنی‌سازی در سایت نطنز که توانایی بمباران آن را دارند نشان از امتیاز دادن به طرف مقابل است.
قدیری در ادامه تجمع معلمان در شرایط فعلی را گام برداشتن ناخواسته در مسیر خواسته  دشمنان خواند و بیان کرد: به جای اینکه معلمان خواهان افزایش مزایا و حقوق خود باشند باید برای حمایت از نظام با برگزاری تجمع خواستار کاهش امتیازات خود و حفظ عزت و عظمت ملت و نظام در بحث هسته‌ای می‌شدند.
وی کاهش غنی‌سازی را در مذاکرات لوزان نگران‌کننده دانست و اظهار داشت: میزان سانتریفیوژها در تفاهمنامه سمبلیک است و هیچ تعهدی و تضمینی برای اجرای تعهدات و پایبندی بر توافقات پذیرفته شده از سوی طرف مقابل وجود ندارد.
قدیری ابیانه اقتصاد مقاومتی را راه پیشرفت و اقتدار ملت ایران دانست و گفت: سبک و الگوی اسلامی باید در جامعه ترویج شود تا در کنار اقتصاد مقاومتی شاهد اقتدار علمی و توسعه‌ای کشور باشیم و ناخواسته عده‌ای با خرید اجناس خارجی ضمن خروج ارز از کشور تولید داخلی را ناآگاهانه تحریم کرده‌اند.
وی در خصوص عدم حصول نتیجه در مذاکرات لوزان یادآور شد: اگر به توافق هم دست پیدا نکنیم، حسن نیت خود را به جهانیان نشان داده‌ایم و سبب یکپارچگی و اتحاد ملت ایران می‌گردد. به گفته وی، رسیدن به توافق دلیلی بر گل و بلبل شدن اوضاع کشور نیست بلکه با درآمد نفتی که با برداشتن تحریم‌ها ثابت می‌شود، اتفاقی برای اقتصاد نمی‌افتد و نیاز است اقتصاد مقاومتی و بهره‌وری کاری مورد توجه قرار گیرد.
وی ارتباطات بین‌المللی ظریف را قوی‌تر از جلیلی و قدرت و اقتدار جلیلی در سخنانش را برتر از ظریف عنوان و تصریح کرد: اگر عملکرد قوی دولت قبلی نبود امروز مذاکراتی پیشرو نبود و غنی‌سازی 20 درصد و 19 هزار سانتریفیوژ وجود نداشت که برای آن مذاکره‌ای انجام شود. به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مناظره سیاسی بررسی مذاکرات لوزان با نیم ساعت تأخیر در سالن فیض کاشان برگزار شد و پس از پخش تیزری از نظرات موافقان و مخالفان مذاکرات لوزان و بیانات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، دو کارشناس و صاحبنظر سیاسی در جایگاه حاضر شدند و بر خلاف رسم مناظره‌ها به صورت یکجانبه به سئوالات مجری برنامه پاسخ دادند. انتهای پیام/2406/ح40

94/02/18 - 11:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن