تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803666142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت سنگ در استان کرمانشاه رونقي دوباره مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۰:۵۰ب.ظ)
با تدبير مديريت ارشد استان؛ صنعت سنگ در استان کرمانشاه رونقي دوباره مي گيرد موج - در راستاي احياي طرح هاي راکد و نيمه فعال صنعتي و معدني زمينه بازگشت دوباره و نقش آفريني 17 واحد سنگبري راکد، نيمه فعال و فعال شهرستان هرسين در عرصه توليد فراهم مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج از کرمانشاه، معاون برنامه ريزي استاندار با همراهي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مديرکل امور اقتصادي و فرماندار شهرستان هرسين، از واحدهاي سنگبري واقع در جاده چهر شهرستان هرسين بازديد به عمل آورد.

تدبيري براي احياي واحدهاي راکد و نيمه فعال
يکي از برنامه هاي اساسي دولت تدبير و اميد در حوزه صنعت و معدن احياي واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال و همچنين توسعه واحدهاي فعال است و در همين راستا طي يک سال گذشته مديريت ارشد استان در قالب يک برنامه منظم از بيش از 130 واحد صنعتي و توليدي بازديد به عمل آورده و از نزديک به بررسي مشکلات آن ها پرداخت.
مديرکل امور اقتصادي پيرامون اين برنامه گفت: در سال گذشته موضوع پايش واحدهاي صنعتي به شکل جدي در دستورکار قرار گرفت که اين رويکرد تازه با توجه به اعتقاد جدي مديريت ارشد استان به نقش آفريني بيشتر بخش خصوصي در عرصه اقتصاد و رونق کسب و کار اتخاذ شده است.
دارابي افزود: اين برنامه در قالب بازديدهاي منظم و هر دو هفته يکبار با محوريت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگاني انجام مي شود و در همين راستا در سال گذشته از بيش از 130 واحد صنعتي بازديد به عمل آمد که در همين راستا بيش از 45 واحد با همکاري صاحبان واحدها و همکاري مديران و دستگاه هاي ذيربط نظير بيمه تأمين اجتماعي، امور مالياتي، گاز، آب، برق و ...احيا شدند و 50 صنعتي ديگر نيز دستور کار است که اميدواريم به زودي به چرخه توليد بازگردند.

خام فروشي معضل معادن کرمانشاه
يکي از مشکلات عمده حوزه معدن به فروش بخش عمده اي از سنگ استان به شهرهاي ديگر بازمي گردد؛ موضوعي که رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت از آن به عنوان معضل خام فروشي در عرصه معدن ياد کرد و گفت: متأسفانه بخش عظيمي از سنگ معدن توليدي استان که از کيفيت بسيار بالايي نيز برخوردار است به شکل خام به شهرهاي مختلف شيراز، اصفهان، تهران و ... فرستاده مي شوند.
رحيمي افزود: اين سنگ ها در اين شهرها با دستگاه هاي مدرن سنگ تراشي برش خورده و راونه بازارمي شود که بايد زمينه اي فراهم شود که اين اتفاق در خود استان بيافتد.

معضلي به نام تأمين مواد اوليه متناسب
يکي از معضلات واحدهاي سنگبري به دشواري تهيه سنگ باکيفيت از معادن استان بازمي گردد و يکي از مطالبات جدي مديران اين واحدها را تشکيل مي دهد.
در ادامه اين نشست کاري زارعيان نماينده انجمن صنفي کارخانه هاي سنگبري پيرامون اين موضوع عنوان کرد: هم اکنون تنها سنگ لاشه از سوي معادن فعال در استان به ما تحويل مي شود و سنگ هاي ممتاز و درجه يک و دو را به اصفهان و تهران با قيمت هاي پايين تر مي فروشند.
در بخش ديگري از اين جلسه نماينده معادن استان پيرامون چگونگي شرايط تحويل سنگ به واحدهاي سنگ بري گفت: در زمينه فروش سنگ هاي ممتاز به واحدهاي سنگ بري با مشکلاتي مواجه هستيم و با توجه به امکانات اندک و تکنولوزي ضعيف اين واحدها نمي توانيم موافقت کنيم به شکل گزينشي از ميان سنگ هاي توليد شده به انتخاب بپردازند.
محمدي در ادامه از همکاري معدن کاران براي در اختيار گذاشتن سنگ معدن مناسب به واحدهاي سنگ بري خبر داد و گفت: ما سنگ معدن با کيفيت و قيمتي متعادل تر از قيمت خريداران خارج از استان در اختيار واحدهاي سنگبري مي گذاريم که در اين شرايط با توجه به عدم کرايه حمل و نقل بسيار به صرفه خواهد بود.
رييس سازمان صنعت معدن و تجارت نيز پيرامون اين موضوع گفت: مجموعه صنعت و معدن آماده است برخي مشوق ها را به معادني که سنگ مناسب و با کيفيت در اختيار سنگبران استان قرار مي دهند اختصاص دهد.

ايجاد شهرک صنعتي سنگبري
يکي از بزرگترين مشکلات واحدهاي سنگبري به مشکلات حوزه زيربنايي بر مي گردد. سخنگوي انجمن صنفي کارخانه هاي سنگبري با اذعان به اين موضوع عنوان کرد: در ابتدا قرار بود اين واحدها در قالب شهر سنگ ساماندهي شوند ولي اين اتفاق به دلايل مختلفي رخ نداد. در ضمن آن ها در هيچ کدام از شهرک هاي صنعتي اجازه فعاليت ندارند تا بتوانند از امتيازات و تسهيلات اين شهرک ها براي حل مشکلات زيربنايي خود بهره بگيرند.
وي افزود: واحدهاي موجود از امکانات زيربنايي مانند گاز، مخابرات و آب محروم هستند که اين وضعيت ادامه فعاليت آن ها را با مشکلات بسيار جدي روبرو کرده است.
در دنباله رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت پيرامون اين موضوع گفت: در سفر اخير وزير صنعت، معدن و تجارت، ايشان بر اين نظر بودند که اين واحدهاي سنگبري تشکيل يک تعاوني بزرگ و مدرن دهند و دولت هم از آن ها حمايت خواهد کرد.
رحيمي افزود: اميدواريم با راهکارهاي مناسبي که در اين نشست به کار گرفته مي شود در سال جديد شاهد گشايش مطلوبي در اين حوزه باشيم.
نداشتن ماشين آلات مدرن و عدم آشنايي با علم روز صنعت سنگبري يکي ديگر از تنگناهاي پيش روي واحدهاي فعال در اين حوزه است.
مديرکل صنعت معدن و تجارت در اين زمينه گفت: دوران فعاليت هاي سنتي ديگر گذشته است و امروزه خريداران به دنبال تهيه کالاهايي هستند که با دستگاه هاي مدرن تراش خورده اند. اميدواريم با حمايت هايي که در اين زمينه صورت مي گيرد بتوانيم شاهد ايجاد واحدهاي مدرني در اين عرصه باشيم.

خريد از مصالح داخل استان
موضوع عدم خريد ادارات و سازمان هاي مختلف دولتي از مصالح توليدي داخل استان يکي ديگر از موضوعات مطرح شده در اين نشست بود.
مديرکل اقتصادي استان در اينباره گفت: خريد محصولات و خدمات توليد شده در داخل استان از جمله رويکردهايي است که توسط مديريت ارشد استان با جديت دنبال مي شود و در اين راستا دستورالعملي به ادارات و سازمان هاي مختلف دولتي مبني بر خريد اين توليدات و خدمات صادر شده است.
دارابي افزود: موفقيت اين موضوع مستلزم پيگيري واحدهاي توليدي و خدماتي استان نيز هست و آن ها نيز بايد با مراجعه به ادارات و سازمان هاي مختلف محصولات و توليدات خود را معرفي کنند.
وي ادامه داد: متأسفانه هنوز بسياري ادارات خريدهاي خود را از خارج از استان تأمين مي کنند که اين موضوع به فضاي کسب و کار و رونق اقتصادي کرمانشاه لطمه زده است.
اين مدير اقتصادي با تاکيد بر اين موضوع که بايد خريد از محصولات استان را به شکل يک مطالبه دربياوريم اظهار کرد: اگر محصولي در داخل استان توليد مي شود و يا خدماتي ارايه مي شود اولويت خريد با آن هاست. اگر در موردي نيز وجود ندارد بايد از نمايندگي هاي داخل استان خريد کنيم.

تدبيري براي احياي واحدهاي راکد و نيمه فعال
در پايان اين برنامه، جلسه اي با حضور مديران ارشد استان و نمايندگان واحدهاي سنگ بري، نمايندگان معدن کاران استان تشکيل گرديد و به بررسي دقيق و موردي مشکلات موجود در حوزه زيربنايي و تآمين مواد اوليه واحدها پرداخته شد.
براي حل اين موضوع تأمين سنگ معدن باکيفيت مقرر شد کميته تعيين قيمت مواد معدني متشکل از سازمان صنعت و معدن، انجمن صنفي کارخانه هاي سنگبري، معدنکاران و سازمان نظام مهندسي معدن تشکيل شود و اين کميته راهکارهاي لازم پيرامون چگونگي تأمين سنگ ممتاز و با قيمت مناسب براي تحويل به واحدهاي سنگبري را اتخاذ کند.
همچنين به منظور فراهم شدن بستري براي حل مشکلات زيربنايي و توسعه واحدهاي فعال مقرر گرديد مراحل لازم براي اخذ مصوبه هيئت مديره شرکت شهرک هاي صنعتي در زمينه ساماندهي واحدهاي موجود در قالب يک شهرک صنعتي سنگ بري انجام شود. در صورت انجام اين کار امکان استفاده از محل منابع دولتي براي ايجاد امکانات زيربنايي از قبيل آب، گاز، برق و مخابرات را براي واحدهاي موجود فراهم خواهد شد.
همچنين مقرر شد به منظور ايجاد زنجيره ارزش در حوزه معدن، خوشه صنايع معدني در استان کرمانشاه با محوريت سازمان، صنعت و معدن و سازمان نظام معدني ايجاد شود.
پيرامون حل مشکلات بانکي واحدهاي سنگبري نيز مقرر شد اين مشکلات در جلسات هفتگي مديريت ارشد استان با مديران بانک ها مطرح و راهکارهاي لازم براي حل آن ها اتخاذ شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن