تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819189624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سنای آمریکا لایحه تسلیح مستقیم منطقه کردستان عراق را ارائه کرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سنای آمریکا لایحه تسلیح مستقیم منطقه کردستان عراق را ارائه کرد
کد خبر: ۴۹۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ - 07 May 2015


بعد از اقدام مداخله‌جویانه مجلس نمایندگان آمریکا، هم‌اکنون سنا طرحی را پیشنهاد داده است تا به طور مستقیم و بدون واسطه دولت مرکزی عراق در اختیار کردستان تسلیحات قرار دهد.


به گزارش «تابناک»، سناتور «جونی ارنست» جمهوری‌خواه ایالت «آیوا» و «باربارا باکسر» سناتور دموکرات ایالت «کالیفرنیا» لایحه‌ای را ارائه داده‌اند که به کاخ‌سفید اختیارات فوری می‌دهد که مستقیماً و بدون واسطه دولت مرکزی عراق در اختیار کردهای شمال عراق، سلاح قرار دهد و به آنها آموزش دهد.


«رند پائول» و «مارکو روبیو» نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در بین آنهایی قرار دارند که از این لایحه حمایت می‌کنند. «لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای شمالی نیز یکی از حامیان این لایحه است.


ارنست که یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا است، در اینباره می‌گوید: این مجوز سه ساله موجب تقویت تلاش‌های ما علیه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) می‌شود که این مسئله برای حفظ یک عراق متحد و باثبات و برای منافع امنیت ملی ما ضروری است. ما نمی‌توانیم تأخیرهای آتی در این برهه مهم از مبارزه را تاب آوریم.


هفته گذشته، کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، طرح بودجه‌ای را به تصویب درآورد که حدود 180 میلیون دلار به نیروهای پیشمرگه کردستان عراق تخصیص داده بودند و این فرضیه را مطرح کرده بودند که منطقه کردستان یک کشور مستقل است تا از این طریق بتوانند به طور مستقیم و بدون واسطه در اختیار آنها کمک نظامی قرار دهند.


مقامات عراقی به شدت این لایحه را مورد انتقاد قرار دادند و «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که «هرگونه حمایت خارجی به عراق باید از طریق دولت مرکزی باشد تا حاکمیت عراق حفظ شود».


العبادی این لایحه مجلس نمایندگان آمریکا را متهم به تضعیف تلاش‌ها برای مبارزه با داعش کرد و گفت که این لایحه به قطبی‌شدن منطقه منجر می‌شود.


از طرف دیگر، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق که در هفته جاری به واشنگتن سفر کرد، علیرغم آنکه از تقاضای خود برای دریافت مستقیم سلاح از آمریکا صرفنظر کرد، تأکید کرد که هدف نهایی کردها، داشتن یک کشور مستقل است.


«آلستار باسکی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به شبکه رسانه‌ای «روداو» گفت، در حالیکه آمریکا کردها را یک «یک شریک بسیار مهم خود و یک همپیمان طبیعی در مبارزه با داعش می‌داند اما همچنان به اتحاد عراق متعهد است».


وی ادامه داد: این تلاش‌ها، ایثارگری‌ها و مشارکت پیشمرگه در این جنگ (علیه داعش) فوق‌العاده ارزشمند است. نظر ما این است که یک عراق متحد یک عراق مستحکم‌تر در بلندمدت است و منبع بزرگتری برای ثبات در منطقه است.


آمریکا یک مرکز عملیات مشترک در شهر «اربیل» واقع در کردستان عراق برپا کرده است و سه یگان پیشمرگه در کمپ‌های مجاور را تحت آموزش قرار داده است.


باسکی، کمک آمریکا به کردها را  قابل توجه دانست و به ارائه تسلیحات سبک و سنگین به آنها از آگوست سال گذشته میلادی تاکنون اشاره کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن