تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805129621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح های سالمسازی دریای مازندران در حسرت آمبولانس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر گزارش می هد؛
طرح های سالمسازی دریای مازندران در حسرت آمبولانس

طرح دریا


شناسهٔ خبر: 2569961 - پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
استانها > مازندران

ساری - حدود دو هفته دیگر طرح های سالمسازی دریا در مازندران کلید می خورد این درحالیست که برخی از طرح ها معطل حتی یک دستگاه آمبولانس مانده اند. به گزارش خبرنگار مهر، قرار است طرح سالمسازی دریا در مازندران از روزهای پایانی ماه جاری آغاز و در ۹۲ نقطه ساحلی استان به مسافران بهاری و تابستانه استان خدمات رسانی شود. کمبود امکانات و مناسب نبودن طرح های ساحلی از یکسو، کمبود ناجیان غریق و مطالبات معوق آنان از سوی دیگر سبب شده تا همواره طرح های سالمسازی دریا دستخوش مشکلاتی باشد. از سوی دیگر سالانه شمار قابل توجهی از هموطنانمان در دریای مازندران غرق می شوند و بیشتر این وقایع در مناطق خارج از اجرای طرح های سالمسازی دریا رخ می دهد. تابستان گذشته شمار غرق شده های دریای مازندران کاهش ۵۰ درصدی داشته است و برای پیشگیری از غریق هموطنان، نیاز است طرح های سالمسازی دریا در استان گسترش یابد .مهرداد ابراهیمی سرپرست فرمانداری فریدونکنار در زمینه طرح های سالمسازی دریا به خبرنگار مهر می گوید: امسال با همکاری شورای شهر و شهرداری فریدونکنار ساماندهی طرح های دریا در سواحل فریدونکنار پیش از ورود مسافرین مهیا می شوند.
طرح دریا
استقرار آلاچیق های تفریحی در ساحل فریدونکنارسرپرست فرمانداری فریدونکنار از استقرار آلاچیق های تفریحی در مساحت ۹ کیلومتر ساحل بکر و آزاد شهرستان خبر داد و تصریح کرد: همه مایحتاج مورد نیاز گردشگران باید در آلاچیق ها عرضه شود. وی با بیان اینکه این آلاچیق ها پس از تایید صلاحیت نیروی انتظامی در سواحل فریدونکنار مستقر می شوند، گفت: استقرار آلاچیق های متعدد با فضاسازی و زیباسازی محیطی در ساحل زمینه اشتغال جوانان منطقه را نیز فراهم می کند. به گفته ابراهیمی تابستان های گذشته چهار طرح سالمسازی در دریای فریدونکنار اجرا می شد که دو طرح برای مردان و دو طرح برای بانوان بوده اما امسال درنظر داریم دو طرح دیگر را برای استفاده مسافرین و شهروندان مستقر کنیم. وی با اشاره به اینکه طرح های سالمسازی دریای فریدونکنار در شرق و غرب سواحل منطقه ایجاد می شوند، بیان داشت: نباید هیچ گونه خلأ و کوتاهی در سرویس دهی به گردشگران و همشهریان در ایام تعطیلات تابستان مشاهده شود. ابراهیمی با تاکید بر اینکه هیچ کوتاهی در این رابطه پذیرفتنی نیست، یادآور شد: پایگاه های امداد و نجات ساحل و دریایی جمعیت هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ نیز در سواحل شهرستان فریدونکنار مستقر می شوند. سرپرست فرمانداری فریدونکنار از برگزاری ویژه برنامه های شاد و فرهنگی در سواحل شهرستان  خبر و ادامه داد: تابستان امسال دو تا سه ویژه برنامه فرهنگی شاد و مفرح در پارک ساحلی لاله با حضور مسافرین و شهروندان برگزار می کنیم.
طرح دریا
وی افزود: افزایش گردش مالی شهرستان اولویت جذب گردشگران و توریست به فریدونکنار است و اشتغال جوانان بسیاری در طرح های دریای منطقه تامین می شود. ابراهیمی گفت: شورای شهر و شهرداری فریدونکنار فعالیت ها و حمایت های بسیار ارزنده ای در حوزه های عمرانی و فرهنگی ساماندهی طرح های دریای شهرستان دارند که از پتانسیل های موجود برای افزایش ورود سرمایه گذاران و گردشگران به فریدونکنار استفاده می کنیم. طرح دریای بهشهر در انتظار دریافت آمبولانس استمازندران ۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی دارد که طبق آمار بیش از ۷۰ درصد مسافران برای بهره مندی از جاذبه های دریا به این استان سفر می کنند اما اجرای طرح سالمسازی دریا در برخی مناطق استان از جمله بهشهر در انتظار دریافت آمبولانس است.حسین موسی زاده رئیس جمعیت هلال احمر بهشهر در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید:  با توجه به در پیش بودن فصل گرما و احیای دوباره طرح دریا در ساحل دریای مازندران در بهشهر، اجرای طرح دریای  بهشهر در انتظار دریافت آمبولانس هلال احمر است.وی یادآور شد: ایجاد و فراهم کردن امکانات لازم و بهره مندی از نیروهای امدادی، لازمه اجرای طرح سالم سازی دریا است که متاسفانه در برخی موارد از آن غافل بوده و توجه چندانی به آن اعمال نمی شود.موسی زاده اظهار داشت: هلال احمر بهشهر در گذشته دارای یک آمبولانس قدیمی و تقریبا فرسوده بود که این خودرو برای تعویض و نوسازی به تهران ارسال شد اما تا کنون، موفق به دریافت خودروی جدید نشدیم. وی با اشاره به اینکه فاصله دریای بهشهر با اولین بیمارستان، حدود ۵۰ کیلومتر است یادآور شد: وجود یک آمبولانس مجهز و مدرن از نیازهای مهم ما برای ارائه خدمات اولیه امداد و نجات است که امیدواریم با مساعدت و همکاری مسئولان تا قبل از فصل گرما و اجرای طرح سالمسازی دریا عملیاتی شود.موسی زاده در ادامه با اشاره به فعالیت های هلال احمر در طرح سالمسازی دریا گفت: استقرار پست امداد و نجات در سواحل دریا و فعال کردن نیروهای امدادی در سواحل و ارائه مسائل یشگیری کننده، هشدار دهنده و آشنا کردن مردم مبنی بر شنا نکردن در مناطق ممنوعه از وظایف نیروهای ما در طرح امداد و نجات ساحلی است.رییس جمعیت هلال احمر بهشهر گفت: همکاران ما در طول اجرای طرح های سالم سازی دریا در سال گذشته با تمام توان وارد شدند و با تعامل ایجاد شده بین گروههای مختلف فعال در طرح دریا شامل امدادگران، نیروهای درمانی، غواصان و...حتی یک نفر نیز در دریای بهشهر غرق نشد.
طرح دریا
وی با تاکید بر افزایش امکانات رفاهی، تفریحی و بهداشتی در منطقه حفاظت شده میانکاله بهشهر افزود: با توجه به ازدحام جمعیت در فصل تابستان و استفاده از سواحل دریا توسط بومی ها، مسافران و گردشگران، منطقه حفاظت شده میانکاله بهشهر نیز از جمله مناطقی است که مسافران از مناطق مختلف و ساحل آن استفاده می کنند که تجهیز و افزایش امکانات رفاهی، تفریحی و بهداشتی در منطقه حفاظت شده میانکاله بهشهر از ضرورتها است.طرح های سالمسازی دریا از اول خردادماه در استان مازندران فعال می شود .علیرضا یونسی با اظهار اینکه مانور آمادگی طرح های سالمسازی دریا نیز روزهای پایانی ماه جاری برگزار می شود، یادآور شد: حفظ جان مردم و امنیت برای گردشگران مهمترین اصل است که باید مجریان طرح های سالمسازی دریا به آن توجه داشته باشند.معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر اجرای طرحهای درآمدزاد برای جلب گردشگر تصریح کرد: راه اندازی بازارچه های سنتی در سواحل و روستاها می تواند به تقویت سطح معیشت مردم کمک کند.کاهش ۵۲ درصدی شمار غریق در مازندرانرئیس ستاد طرح های سالمسازی دریا در مازندران، تداوم خدمات برای پیشگیری از غریق را در سواحل لازم دانست و گفت: در سال قبل شمار غریق در دریای مازندران نسبت به ۱۰ قبل کاهش چشمگیری داشته است و با کاهش ۵۲ درصدی مواجه بوده ایم.یونسی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه مازندران طبق ارزیابی های وزرات کشور از بهترین استانها در زمینه اجرای طرح ساماندهی دریا بوده است بیان داشت: میراث فرهنگی باید دوره های آموزشی مورد نیاز را برای مجریان طرح های دریا برگزار کند.
طرح دریا
وی با بیان اینکه دریا به عنوان محور اقتصادی در استان مطرح است خواستار اجرای طرح های سودآور و اقتصادی نظیر اجرای طرح پرورش ماهی در قفس شد.علیرضا یونسی همچنین از تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح های دریای استان خبر داد و گفت: این اعتبار بین دست اندرکاران طرح ها توزیع می شود و برای زیباسازی سواحل هزینه خواهد شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن