تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798510092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعداد موارد ابتلاي بومي مالاريا در کشور کاهش يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۴ب.ظ)
وزير بهداشت: تعداد موارد ابتلاي بومي مالاريا در کشور کاهش يافته است موج - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: تعداد موارد ابتلاي بومي مالاريا در کشور طي پنج سال گذشته از 11 هزار نفر به 246 مورد تا پايان سال 1393 کاهش يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي، وزير بهداشت و درمان، به مناسبت روز جهاني مالاريا پيامي صادر کردند.
هاشمي در اين پيام آورده است: براساس گزارش‌هاي دريافتي از دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور، تعداد موارد بومي مالاريا در 5 سال گذشته از 11 هزار نفر به 246 مورد در پايان سال 1393 رسيده که موفقيت بزرگي براي کشور محسوب مي‌شود.
وزير بهداشت در اين پيام اظهار اميدواري کرده است که به‌زودي شاهد روزي باشيم که موردي از مالارياي بومي در کشور گزارش نشده و گواهي حذف مالاريا توسط مراجع رسمي بين‌المللي به نام جمهوري اسلامي ايران صادر شود.
متن کامل اين پيام به شرح زير است:
يکي از مسائل جدي حوزه بهداشت و مهم‌ترين بيماري انگلي در تعدادي از کشورهاي جهان، به ويژه در مناطق گرمسيري، مالاريا است، بر اساس آخرين گزارش سازمان جهاني بهداشت در سال گذشته ميلادي، 103 کشور جهان کماکان براي اين بيماري اندميک محسوب مي‌شوند و طي همين سال 198 ميليون مورد بيماري در جهان گزارش گرديده که منجر به 528000 مورد مرگ شده است.
در ايران نيز اين بيماري از سال‌هاي دور وجود داشته و پزشکان با آن آشنا بوده‌اند. موارد بومي مالاريا (ناشي از انتقال محلي عفونت) در جنوب و جنوب شرقي کشور از جمله استان‌هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش گرمسيري استان کرمان (هفت شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي جيرفت) ديده مي‌شود.
روز جهاني مالاريا، فرصت مناسبي است براي تبادل بيشتر تجربيات کشورها در خصوص کنترل اين بيماري، حمايت از تلاش‌هاي انجام شده، ارائه نتايج مطالعات و کشف داروها و حشره‌کش‌هاي جديد در سراسر جهان.
در کشور ما، اما؛ وضعيت ناهمگون انتقال مالاريا و توقف انتقال محلي آن در بيش از 90 درصد مناطق، اين بيماري را در بسياري از استان‌ها به يک مشکل فراموش شده تبديل کرده است.
همچنين مهاجرت‌هاي کنترل نشده از مرزهاي شرقي و گسترش آثار آن به تمام مناطق کشور، شرايط را براي حذف مالاريا بسيار دشوار نموده است، با اين وجود از طريق مديريت صحيح منابع، تلاش مؤثر کارکنان زحمتکش برنامه و حمايت همه‌جانبه مديران استاني، اين مشکلات علي‌رغم عدم بهره‌مندي از رديف اختصاصي بودجه، به شکل قابل‌توجهي تقليل يافته و زمينه حذف مالاريا در کشور فراهم گرديده است.
آن چنان‌که حذف مالاريا در جمهوري اسلامي ايران، که طي سال‌هاي طولاني به هيچ‌وجه در تصور کارشناسان و مديران سازمان جهاني بهداشت نمي‌گنجيد، در شرف به بار نشستن است. آن‌هم در مجاورت ايالت بلوچستان کشور پاکستان که از آلوده‌ترين مناطق بشمار مي‌رود.
اينجانب ضمن قدرداني از هماهنگ‌کننده مقيم سازمان ملل متحد و نماينده محترم سازمان جهاني بهداشت در جمهوري اسلامي ايران به پاس حمايت‌هاي‌شان از برنامه حذف مالاريا، پيشرفت‌هاي به دست آمده طي پنج سال اخير را به رؤساي محترم دانشگاه‌هاي علوم پزشکي جنوب و جنوب شرقي و مجموعه تحت مديريت‌شان تبريک عرض مي‌کنم. براساس گزارش‌هاي دريافتي از دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور، تعداد موارد بومي مالاريا در 5 سال گذشته از 11 هزار نفر به 246 مورد در پايان سال 1393 رسيده که موفقيت بزرگي براي کشور محسوب مي‌شود.
ان شاءاله به‌زودي شاهد روزي باشيم که موردي از مالارياي بومي در کشور گزارش نشده و گواهي حذف مالاريا توسط مراجع رسمي بين‌المللي به نام جمهوري اسلامي ايران صادر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن