تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1804378200
![نمایش مجدد: هنر و سیاست؛ نقطه تمرکز بیینال ونیز ۲۰۱۵ refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
هنر و سیاست؛ نقطه تمرکز بیینال ونیز ۲۰۱۵
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
هنر و سیاست؛ نقطه تمرکز بیینال ونیز ۲۰۱۵
![هنر و سیاست؛ نقطه تمرکز بیینال ونیز ۲۰۱۵ بی ینال ونیز](http://media.mehrnews.com/d/2015/05/06/3/1681452.jpg)
شناسهٔ خبر: 2569876 - چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
بیینال ونیز که دیروز افتتاح شد شبیه هیچ یک از دورههای قبلیاش نیست و به نظر میرسد تمرکز خود را هم بر هنر و هم بر سیاست گذاشته است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فایننشال تایمز، این دوره از دوسالانه ونیز شبیه هیچ یک از دورههای قبلیاش نیست. مسئول امسال این دوسالانه مهم هنری اوکویی انوزور مردی است که اعتقاد دارد هنر دارای مسئولیت اجتماعی است به همین دلیل در مرکز نمایشگاهی که او طراحی کرده و عنوان «آینده همه دنیا» را بر آن گذاشته ۱۳۶ هنرمند اجرایی بیوقفه روخوانی «سرمایه» را در برنامه دارند. برنامههای غیرانتفاعی دیگری شبیه رابطه سمبولیک هنر با بازار نیز نشان دهنده عزم راسخ انوزور برای به چالش گرفتن سیستم موجود است.او که از شکست هنر برای صحبت درباره حقیقت قدرت وحشتزده است، میگوید: ما انتظار داریم نویسندگان، موسیقیدانها و آهنگسازها سوالهای بزرگی برای اندیشیدن مطرح کنند اما به نوعی در این لحظه از حیات همه چیزهایی که ما داریم به آنها قدر مینهیم از این موقعیت اجتناب میکنند. آنها کارشان را انجام میدهند، مزاحمتی ایجاد نمیکنند. پرسشهایی طرح نمیکنند در حالی که چیزی فراتر از نقاشی وجود دارد.
![بی ینال ونیز](http://media.mehrnews.com/d/2015/05/06/3/1681457.jpg)
به همین دلیل بسیاری از نقاشانی که او برای این بیینال آنها را دعوت کرده کار خود را از منظر درکی سیاسی ارایه دادهاند. برخی از نامها آشنا هستند، مرلین دوماس، هانس هاکه، تیستر گیتس و گلن لیگون از جمله آنها هستند اما بقیه، مانند لمی پونیفاسیو که طراح حرکات موزون است، منعکسکننده خواست خود به عنوان سمبل صداهایی فراتر از پارامترهای غالب است.در هسته اصلی نمایشگاه او میدانی برای هنر زنده و فیلمی که توسط دیوید آجایه آرشیتکت ساخته شده جای دارد. در اینجا در کنار روخوانی «سرمایه» اجراکنندگان از جمله جیسون موران ترانههای زندان را میخوانند، اولاف نیکولای اجرایی از موسیقی لویجی نونو آهنگساز دست چپی را با اشعاری در کنار گرافیتی پاریس عرضه میکند و متیو کلیب آبوننس فیلمی از کارهای جولیوس ایستمن آهنگساز را ارایه می کند.انوزور با اشتیاق از ایستمن و موسیقیاش میگوید؛ آهنگساز آفریقایی -آمریکایی که در سبک جز به ساختن موسیقی کلاسیک میپرداخت و آثارش تقریبا فراموش شده بودند و اینجا فرصت مناسبی برای یادآوری اوست.
![بی ینال ونیز](http://media.mehrnews.com/d/2015/05/06/3/1681453.jpg)
با چنین آیینهای انوزور سفر خودش از حاشیه به مرکز را دوباره روایت میکند. گرچه این بیینال مهر او را به عنوان یکی از بالاترین چهرههای برگزارکننده نمایشگاه بر خود دارد، سفر او برای رسیدن به این شهرت، خیلی مطابق مرسوم پیش نرفته است. او که زاده کالابار در نیجریه در سال ۱۹۶۳ است، در خانواده ای نرمال، بورژوا و پسااستعماری به دنیا آمده است. او اوایل دهه ۱۹۸۰ وارد نیویورک شد و به تحصیل در رشته علوم سیاسی پرداخت. او به سرعت جذب صحنههای باورنکردنی هنر روبه رشد این شهر شد و خودش را در کنار هنرمندان تجسمی مانند ژان-میشل بوسکویی ، دیدود هامونس و ژو بینگ دید. در سال ۱۹۹۶ او به عنوان سرپرست، نمایشگاه عکاسی های ۳۰ آفریقایی را در موزه گوگنهایم نیویورک برگزار کرد. امروز او مدیر خانه هنر مونیخ است و پستی هم در موزه ویتنی نیویورک دارد. با وجود همه موفقیتش او نمیخواهد بخشی از هنر تایید شده جهان باشد.دوسالانه ونیز از نقد او در امان نیست. او یادآوری میکند که این نمایشگاه که سرآغاز کارش سال ۱۸۹۵ بوده، ممکن است با ایدههای روشنگرانه از هنر و ملیت و عظمت برانگیخته شده باشد اما «تاریخهای سایه» که بر بسیاری از شرکت کنندگان آن حاکم است، نمی تواند به همین اندازه قابل تحسین باشد.
![بی ینال ونیز](http://media.mehrnews.com/d/2015/05/06/3/1681454.jpg)
نتیجه این امر این است که دوسالانه امسال ونیز در کاتالوگ خودش شامل پرونده کوچکی از تغییرات است که در قرن بیستم شاهدش نبود. سالن مرکزی معمولا نئوکلاسیک طراحی میشد اما در دهه ۱۹۳۰ در اختیار فاشیستها قرار گرفت. پس از دوره فرانکو غرفه اسپانیا تمام ویژگیهای آن دوره را از این سالن زدود. او می گوید: ما امسال ۶۰ غرفه در دو بخش داریم.او در پاسخ به اینکه با توجه به تب رشدی که دنیای هنر امروز را گرفته -آثار بزرگتر، موسسات بزرگتر، فیلمهای پرفروش بزرگتر، قیمتهای بالاتر- آیا به این معنی نیست که او با روح زمانه هماهنگ نیست؟ میگوید: جهان هنر ممکن است با پول انباشته شده باشد اما در عین حال زمانی است که بسیاری از موسسات عمیقا به دلیل فقدان حمایت عمومی، دچار فقر شدهاند. او معتقد است که توسعه هوشمندانه به جناحهای جدید عالی یا نمایشگاههای پرجمعیت ربطی ندارد، این برای تجلیل از سرمایه است. آیا ما واقعا به فضاهای بیشتر نمایشگاهی نیاز داریم؟ برنامه های بیشتر؟ یا به جای این باید ببینیم معنای واقعی نهادهای عمومی چیست.
![بی ینال ونیز](http://media.mehrnews.com/d/2015/05/06/3/1681451.jpg)
او از دشواری جمع آوری پول برای برگزاری این دوسالانه نیز میگوید ۱۵ درصد از هزینههای مالی این دوسالانه از وزارت فرهنگ ایتالیا تامین شد . آدمهایی هم هستند که چند ساعت وقت صرف میکنند و ۵۰ هزار پوند کمک مالی میکنند تا با وجود این که هیچ ایدهای برای چگونگی برگزار شدن این نمایشگاه ندارند، اما بدانند که چنین تلاشی به کار خودش ادامه میدهد.بیینال ونیز دیروز افتتاح شد و غرفه هنر ایران از امروز چهارشنبه کار خود را آغاز میکند. این نمایشگاه به صورت رسمی از ۹ ماه می درهایش را به روی بازدیدکنندگان میگشاید و تا ۲۲ نوامبر به کار خود ادامه می دهد. هنرمندانی از ۱۳۶ کشور جهان در این رویداد هنری مشارکت دارند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]
صفحات پیشنهادی
مهمترین عناوین سرویس فرهنگی فارس در روز سهشنبه اول اردیبهشت از ازدواج بابا پنجعلی تا هنر برگزاری جشنواره با ج
مهمترین عناوین سرویس فرهنگی فارس در روز سهشنبه اول اردیبهشتاز ازدواج بابا پنجعلی تا هنر برگزاری جشنواره با جیب خالی واکنش مجرد تاکستانی به حذف هنر اصیل ایرانی در بیینال ونیزآخرین اخبار از نمایشگاه کتاب ازدواج مجدد بابا پنجعلی در پایتخت4 گفتوگو صریح و شفاف با مدیرعامل انجمن سداریوش عسگری در گفتوگو با فارس: انتخاب هنرمندان بیینال ونیز غیرکارشناسی است/مسئولان به فکر آبروی مملکت باشند
داریوش عسگری در گفتوگو با فارس انتخاب هنرمندان بیینال ونیز غیرکارشناسی است مسئولان به فکر آبروی مملکت باشندیکی از عکاسان پیشکسوت کشورمان ضمن انتقاد از انتخاب غیر کارشناسی برای حضور هنرمندان در بیینال ونیز ۲۰۱۵ گفت مسئولان به فکر آبروی مملکت باشند داریوش عسگری استاد دانشگاهدر گفتوگو با فارس عنوان شد واکنش مجرد تاکستانی به حذف هنر اصیل ایرانی در بیینال ونیز/ اینها فرهنگ و هنر کشو
در گفتوگو با فارس عنوان شدواکنش مجرد تاکستانی به حذف هنر اصیل ایرانی در بیینال ونیز اینها فرهنگ و هنر کشورشان را نمیشناسندمجرد تاکستانی میگوید از سال ۱۳۴۷ وارد عرصه هنر شدم فهمیدم موج مدرنیسم از اروپا وارد ایران شده است ضمن اینکه گروهی در ایران کورکورانه مبلغ و مقلد هنرگزارش فارس از نقد و بررسی بیینال ونیز/ اجمالی ملانوروزی: نمیخواهم اسمم با عنوان مدیر ضدارزشی گره بخورد/ حرفم
گزارش فارس از نقد و بررسی بیینال ونیز اجمالیملانوروزی نمیخواهم اسمم با عنوان مدیر ضدارزشی گره بخورد حرفم را پس میگیرمملانوروزی در توضیح جمله منتشرشده از وی با این عنوان که اینجا اداره هنرهای تجسمی انقلاب که نیست گفت رسماً اعلام میکنم حرفم را پس میگیرم به گزارش خبرنگاگودرزیدیباج در گفتوگو با فارس: بیینال ونیز باید فرصتی برای دفاع از هویت و فرهنگ حقیقی ایران باشد
گودرزیدیباج در گفتوگو با فارس بیینال ونیز باید فرصتی برای دفاع از هویت و فرهنگ حقیقی ایران باشدمدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت با توجه به تحولات سیاسی اجتماعی در جهان هنرمندان باید حضوری فعال در بیینال ونیز و دیگر رویدادهای بینالمللی برای دفاع از هویت و فرهنگ حقیقی ایتخصيص اعتبار مجدد براي اعزام هنرمندان به نمايشگاه عکس ونيز
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۰ ۲۸ق ظ معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تخصيص اعتبار مجدد براي اعزام هنرمندان به نمايشگاه عکس ونيز موج - معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت به منظور اعزام تعداد بيشتري از هنرمندان به نمايشگاه عکس ونيز اعتبار بيشتري به اين امر اختصاص داده شد به گزارش خبرگزمعاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد تخصیص اعتبار مجدد برای اعزام هنرمندان به نمایشگاه ونیز
معاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی خبردادتخصیص اعتبار مجدد برای اعزام هنرمندان به نمایشگاه ونیزکاراندیش گفت به منظور اعزام تعداد بیشتری از هنرمندان به نمایشگاه عکس ونیز اعتبار این امر افزایش داده شد به گزارش خبرگزاری فارس علی اصغر کاراندیش معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درونیز درهایش را روی هنرمندان میگشاید
دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹ ۲۹ درهای دوسالانه بزرگ هنری ونیز سهشنبه ششم ماه می برابر با 15 اردیبهشتماه روی هنرمندان و اصحاب رسانه گشوده میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا دوسالانه ونیز که کار خود را بهطور رسمی از نهم ماه می شروع میکند پیش از بازگشایی برایلحظهشماری برای نمایش هنر ایران در ونیز
لحظهشماری برای نمایش هنر ایران در ونیز ایران تا چند روز دیگر هفتمین حضورش را در دوسالانه ونیز تجربه میکند با وجود تحلیلهایی که در یکماه گذشته دربارهی این موضوع مطرح شده باید دید غرفهی ایران با همه وسعت و گستردگیاش و آثاری که ارائه میکند میتواند حضوری قابل قبول در مهمهنرمند ضد دین به ونیز نمیبریم/ ماجرای بیحجابی و ضد انقلابها
پاسخ مدیرکل هنرهای تجسمی به نقدها هنرمند ضد دین به ونیز نمیبریم ماجرای بیحجابی و ضد انقلابها شناسهٔ خبر 2561656 یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹ ۰۱ هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد درباره انتقادهایی که به نحوه حضور ایران در بیینال ونآغاز بیينال ونيز ۵۶/ بخش ایران فردا رونمایی میشود
آغاز بیينال ونيز ۵۶ بخش ایران فردا رونمایی میشود شناسهٔ خبر 2569019 - سهشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۵ هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی پنجاه و ششمین بیینال ونیز امروز ۱۵ اردیبهشت آغاز می شود و بخش هنر ایران در این دوره دوسالانه فردا چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه افتتاح می شود بههنرمند ضد دین به ونیز نمیبریم/ ماجرای بیحجابی و ضد انقلابها / ملا نوروزی پاسخ داد
هنرمند ضد دین به ونیز نمیبریم ماجرای بیحجابی و ضد انقلابها ملا نوروزی پاسخ داد فرهنگ > ادبیات - مهر نوشت مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد درباره انتقادهایی که به نحوه حضور ایران در بیینال ونیز انتخاب هنرمندان و آثارشان مشارکت بخش خصوصی حدفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور است
عساکره دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور است شناسهٔ خبر 2562854 یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱ ۱۰ استانها > خوزستان آبادان- فرمانده سپاه آبادان گفت دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشورمان به ویژه انقلاب اسلامی است به گزارش خبرنگار مهر عادل عساکره عصر یکشنبه در جلسهعبدالله عبادی لیبریا؛ تجسم استعمار شوم صهیونیزم در قاره آفریقا
عبدالله عبادیلیبریا تجسم استعمار شوم صهیونیزم در قاره آفریقاکشتار فرقه گرایی تفرقه و فقر مطلق نتیجه سیاست های شوم صهیونیزم است جنگ داخلی که با دخالت شبکه های صهیونیستی همراه بوده است بهترین زمان را در اختیار صهیونیست ها قرار داد تا منابع عظیم الماس این کشور را غارت کنند لیحقایق جالب درباره هنرمندان مشهور
وقتی سخن از هنرمندان به میان می آید اولین چیزی که به ذهن خطور می کند خلاقیت و رویاپردازی آنهاست ما در اینجا حقایقی را درباره این مشاهیر برایتان آورده ایم که شاید تا به حال نشنیده باشید ژرژ براک او اولین هنرمندی بود که در زمان حیات اش آثار خود را در موزه لوور به نمایش گذاشتپنجمین جشنواه فرهنگی هنری کارگر ایرانی
پنجمین جشنواه فرهنگی هنری کارگر ایرانی پنجمین جشنواه فرهنگی هنری کارگر ایرانی امروز یکشنه 6 اردیبهشت با حضور علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر درسالن اجتماعات شهرداری منطقه 9 برگزار شد ۱۳۹۴ ۰۲ ۰۶ ۲۰ ۵۳ ۰۵ کد خبر 273236- استاندار قزوین: نقطه مشترک احزاب دغدغه برای اعتلای کشور است
استاندار قزوین نقطه مشترک احزاب دغدغه برای اعتلای کشور است قزوین-ایرنا- استاندار قزوین گفت نقطه مشترک تمامی احزاب گروه ها و تشکل های سیاسی داخل نظام داشتن دغدغه و اتفاق نظر برای رشد و توسعه میهن اسلامی و اعتلای کشور است به گزارش ایرنا مرتضی روزبه یکشنبه شب در نخستین نشست هم-
گوناگون
پربازدیدترینها