تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819168642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهم ترين برنامه هاي ميراث فرهنگي کرمانشاه بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۵۰ب.ظ)
در ديدار معاون سازمان ميراث فرهنگي و استاندار کرمانشاه؛ مهم ترين برنامه هاي ميراث فرهنگي کرمانشاه بررسي شد موج - معاون ميراث فرهنگي کشور در ديدار با استاندار کرمانشاه به بررسي وضعيت عبور قطار سبک شهري از شکارگاه خسرو پرويز، برنامه اتمام موزه منطقه اي کرمانشاه و نحوه تعامل براي ثبت جهاني اورامانات پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج کرمانشاه؛ اين نشست با حضور استاندار کرمانشاه، معاون ميراث فرهنگي کشور، معاون عمراني استاندار کرمانشاه، مديرکل دفتر ثبت آثار تاريخي کشور، پيروز حناچي معاون وزير راه و شهرسازي، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور در دفتر استاندار کرمانشاه برگزار شد.

عمليات گمانه زني براي عبور قطار شهري کرمانشاه از زير شکارگاه خسرو پرويز انجام مي شود
ابراهيم رضايي بابادي ضمن خير مقدم، اظهار داشت: توجه به ميراث فرهنگي و توسعه گردشگري در استان کرمانشاه از اهميت ويژه اي برخوردار است و مديريت ارشد استان با حساسيت اين مساله را دنبال مي کند.
وي افزود: اهميت حفظ ميراث فرهنگي بر کسي پوشيده نيست و سازمان ميراث فرهنگي کشور بايد به گونه اي عمل کند که علاوه بر رعايت ضوابط مورد نظر اين دستگاه کارهاي زيربنايي نيز به گونه اي انجام شود.
رضايي با اشاره به پروژه احداث قطار شهري کرمانشاه گفت: در بخش تاق بستان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با همفکري معاونت عمراني استانداري کرمانشاه و مديريت محلي خود راه کاري را براي برون رفت از شرايط موجود اين پروژه پيدا کنند.
در ادامه دکتر محمد حسن طالبيان در خصوص عبور قطار شهري از شکارگاه اظهار داشت: تاق بستان مهمترين محور گردشگري استان کرمانشاه است و اين مجموعه تاريخي متعلق به همه مردم استان کرمانشاه است که مي توانند با يک تصميم درست آن را به ميراث جهاني تبديل کنند و ارزش آن را چندين برابر افزايش دهند.
وي با بيان اينکه تاق بستان و شکارگاه خسرو پرويز يک مجموعه متصل به هم است، گفت: در احداث قطار شهري در اين منطقه بايد نهايت دقت نظر صورت گيرد که خداي نکرده ثبت جهاني اين اثر ارزشمند دچار مخاطره نشود.
وي ضمن اعلام موافقت با اجراي عمليات گمانه زني در دو نقطه براي امکان عبور قطار شهري کرمانشاه از زير شکارگاه، تاکيد کرد: در صورت پيدا شدن اثر ادامه عمليات متوقف شود.
همچنين مهندس مجتبي نيک کردار معاون امور امراني استانداري کرمانشاه با اعلام اينکه، ميدان معلم آخرين ايستگاه قطار شهري کرمانشاه خواهد بود تصريح کرد: برنامه ما اين است که در عمق 12 متري از زير شکارگاه، قطار شهري عبور کند.
وي با تاکيد بر اهميت ثبت جهاني تاق بستان اظهار داشت: در اين پروژه بايد به گونه اي رفتار شود که به ثبت جهاني تاق بستان آسيبي نرسد و نيز مشکلات ترافيکي و حمل مسافر در شهر کرمانشاه نيز به گونه اي رفع شود.
وي با اشاره به وجود جمعيت انبوهي در اين قسمت از شهر سرعت جابجايي اين مسافران در آينده را جزو ضروريات طرح ترافيکي شهر کرمانشاه توصيف کرد.

برنامه اي براي تکميل موزه منطقه اي کرمانشاه
بررسي آخرين وضعيت موزه منطقه اي کرمانشاه از ديگر مواردي بود که در اين نشست مطرح شد.
دکتر طالبيان با بيان اينکه برنامه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اولويت بخشي به تکميل موزه هاي با پيشرفت فيزيکي بالا است: گفت: موزه کرمانشاه با بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيکي جزو پروژه هاي اولويت دار سازمان است، تصريح کرد: اگر اعتبارات استاني اختصاص يابد در سال مالي 94 اين پروژه تکميل خواهد شد.
علي فعله گري مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه نيز با بيان اينکه در صورت تخصيص اعتبار لازم مي توان به سرعت اين پروژه که نزديک به چهار دهه قدمت دارد را بالاخره به سرانجام رساند، گفت: پيمانکارها و مشاورين قبلي همه خلع يد شده اند و در صورت تخصيص اعتبار آماده شروع به کار هستيم.
گفتني است، در اين نشست مقرر شد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و استانداري کرمانشاه هرکدام مبلغ 30 ميليارد ريال براي تکميل اين پروژه تا پايان سال مالي 94 اختصاص دهند.

همکاري براي ثبت جهاني اورامانات
مساله ثبت جهاني منطقه اورامانات و همکاري استان هاي کرمانشاه، کردستان و اقليم کردستان عراق براي به سرانجام رساندن اين پرونده از ديگر مواردي بود که توسط معاون ميراث فرهنگي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور مطرح شد.
دکتر طالبيان با تاکيد بر اينکه اين مساله به عنوان يک پرونده مشترک از اهميت بسيار زيادي برخوردار است، گفت: ثبت جهاني اين منطقه به شکل ثبت منظر جهاني در دستور کار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور قرار گرفته است که نيازمند همکاري تنگاتنگ استان هاي کرمانشاه، کردستان و کشور عراق است.
وي گفت: ثبت جهاني اين مجموعه به عنوان يکي از گسترده ترين پرونده هاي ايران شامل باغات، پوشاک، معماري، طبيعت، آداب و رسوم مردم اين منطقه خواهد بود.
در ادامه استاندار کرمانشاه با تاکيد بر اعلام آمادگي استان کرمانشاه براي به نتيجه رسيدن اين پرونده، اظهار داشت: گردشگري يکي از محورهاي اصلي توسعه استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است و ما از هر اقدامي که به رونق اين بخش کمک کند حمايت مي کنيم.
رضايي ادامه داد: منطقه اورامانات به لحاظ طبيعت بسيار زيبا و بافت متفاوت اين قابليت را دارد که به قطب گردشگري کشور تبديل شود.
همچنين فعله گري مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه نيز با اعلام اينکه بخش عمده اي از منطقه اورامانات در استان کرمانشاه واقع شده است، اظهارداشت: استان کرمانشاه از ثبت مشترک اين منطقه استقبال مي کند.
وي اورامانات را يکي از محورهاي اصلي گردشگري استان کرمانشاه دانست و گفت: با توجه به طبيعت زيبا و بکر اين منطقه و وجود بازارچه هاي مرزي سالانه هزاران نفر گردشگر از اين منطقه ديدن مي کنند.
فعله گري خاطرنشان کرد: به منظور توسعه گردشگري در اين منطقه سرمايه گذاري هاي متعددي در راستاي راه اندازي هتل، دهکده هاي آرامش، گردشگري روستايي و توسعه مناطق نمونه گردشگري و ... در دست اقدام است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن