تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804333286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازداشت 10 ابربدهكار بانكي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بازداشت 10 ابربدهكار بانكي
هم ‌اكنون حدود 10 نفر از بدهكاران بانكي در بازداشت به سر مي‌برند كه مبلغ بدهي اين افراد قابل توجه است.
نویسنده : محمد اسماعيلي 


هم ‌اكنون حدود 10 نفر از بدهكاران بانكي در بازداشت به سر مي‌برند كه مبلغ بدهي اين افراد قابل توجه است.
به گزارش «جوان»، هفتادوهشتمين نشست خبري حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي، سخنگوي قوه قضائيه عصر روز دوشنبه برگزار شد و در اين مراسم كه 90 دقيقه به طول انجاميد نمايندگان رسانه‌ها سؤال‌هاي خود را از حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي پرسيدند.
معاون اول قوه قضائيه در ابتداي اين نشست ضمن تسليت شهادت حضرت زينب(س) در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي و تمركز قوه قضائيه درسال 94 به اين امر، در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص آخرين وضعيت بدهكاران بانكي و اينكه از سال گذشته تاكنون به فهرست بدهكاران بانكي اضافه شده يا خير، گفت: تعدادي از بدهكاران بانكي با بانك‌ها مذاكره و توافق كردند و مهلت بيشتري براي پرداخت بدهي‌هاي خود خواستند. در مواردي نيز بدهكاران بانكي ادعا داشتند كه در عدم پرداخت بدهي‌ها قصوري نكرده‌اند ادعاي اين افراد مورد بررسي قرار گرفت و بانك‌ها در خصوص كساني كه به دليل مشكلات اقتصادي نتوانسته بودند بدهي‌هاي خود را پرداخت كنند قدري شرايط را تسهيل كردند.  محسني‌اژه‌اي اضافه كرد: تعداد محدودي از بدهكاران بانكي نيز بودند كه اقدام جدي براي پرداخت بدهي‌هاي خود نكردند كه اين افراد بازداشت شدند و هم‌اكنون اموال آنها در مقام بررسي قرار دارد.
به گفته محسني‌اژه‌اي هم‌اكنون حدود 10 نفر از بدهكاران بانكي در بازداشت به سر مي‌برند كه مبلغ بدهي اين افراد قابل توجه است.

شناسايي 4 هزار ميليارد تومان از اموال بابك زنجاني
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص آخرين وضعيت پرونده بابك زنجاني و اينكه آيا اتفاق جديدي در اين پرونده رخ داده است گفت: بر اساس صحبتي كه امروز با مسئول ذيربط اين پرونده داشتم حدود 4 هزار ميليارد تومان از اموال متهم پرونده در وهله اول شناسايي و كارشناسي شده است كه البته كارشناسي صورت گرفته مورد اعتراض واقع و به هيئت 3 نفره كارشناسي ارجاع شد. بنابراين اموالي كه تاكنون شناسايي شده تكافوي بدهي بانك‌ها و وزارت نفت را نمي‌دهد.  وي ادامه داد: همچنين متهم پرونده وكالتي را ارائه كرده تا بر اساس آن اموال شناسايي شده در اختيار وزارت نفت قرار گيرد. وزارت نفت نيز نماينده رسمي خود را به دادستاني معرفي كرده و بعد از نظر نهايي كارشناسي تحويل وزارت نفت مي‌شود.
محسني‌اژه‌اي ادامه داد: پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده و همچنان در مرحله صدور كيفرخواست قرار دارد. در اين پرونده هم‌اكنون سه نفر در بازداشت هستند و ساير افراد با قرار مناسب آزاد شده‌اند.

وضعيت پرونده تخلف 32 ميلياردي در وزارت علوم
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه پرونده تخلف 32 ميلياردي در صندوق رفاه دانشجويي در وزارت علوم مطرح شده است آيا جزئيات آن را مي‌دانيد، گفت: اين خبر را ديشب در سايت‌ها خواندم كه دبير ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي اين امر را مطرح كرده و بنده از جزئيات آن بي‌خبرم.
وي ادامه داد: در استان تهران دادستاني از مسئولان دعوت كرد تا در زمينه مبارزه با زمين خواري و جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز همكاري كنند كه آنها قول دادند تا جايي كه ممكن است خلاف صورت نگيرد و اگر صورت گرفته به هر نحوي از آن جلوگيري كنند.

وضعيت پرونده بدهكار بانكي 6 هزار ميلياردي
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص آخرين وضعيت پرونده فردي كه بدون ضابطه از يكي از بانك‌ها 6 هزار ميليارد تومان وام گرفته بود و اينكه آيا اين فرد با قيد وثيقه آزاد شده است يا خير، گفت: متهم اين پرونده همچنان در بازداشت است و در مقام اين هستند كه به نحوي از انحا اموال او را شناسايي و مطالبات بانك را پرداخت كنند.

علت غيرعلني بودن دادگاه‌ مهدي هاشمي
علت برگزاري غيرعلني دادگاه‌هاي مهدي هاشمي و سعيد مرتضوي موضوع سؤال يكي از خبرنگاران بود كه سخنگوي قوه قضائيه در اين خصوص گفت: قاضي پرونده بر اساس آنچه در قانون پيش‌بيني شده تصميم مي‌گيرد دادگاه علني برگزار شود يا غيرعلني. در خصوص مواردي هم كه اشاره شد همين مسئله صدق مي‌كند. قاضي رسيدگي‌كننده پرونده تشخيص داده كه دادگاه به صورت غير علني باشد. بنابراين بديهي است چنانچه حكم قطعي صادر شود مردم و رسانه‌ها در جريان قرار مي‌گيرند.

زمان محاكمه خبرنگار واشنگتن‌پست تعيين نشده است
وي در خصوص آخرين وضعيت پرونده خبرنگار واشنگتن پست نيز افزود: آنگونه كه با واسطه از قاضي پرونده پرسيده‌ام، دادگاه هنوز وقت محاكمه را تعيين نكرده است و مشغول فراهم كردن مقدمات محاكمه است.

از بازگشت خاوري نااميد نيستيم
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال ديگري درباره اظهارات اخير وزير دادگستري مبني بر خوش‌بين نبودن به بازگشت خاوري و اينكه مديرعامل متواري بانك ملي چه زماني به صورت غيابي محاكمه مي‌شود، گفت: در اين پرونده سه دسته افراد وجود داشتند؛ يك دسته كساني بودند كه به خارج از كشور فرار كردند. در اين ارتباط سه نفر از متهمان در خارج از كشور بودند كه يك نفر از آنها برگردانده شد و پرونده وي هم اكنون در حال رسيدگي است و دو نفر ديگر نيز هنوز در خارج از كشور بسر مي‌برند البته ما به بازگشت اين افراد نااميد نيستيم و در عين حال تلاش خود را مي‌كنيم.

تعقيب قضايي بيش از 12 نفر در پرونده بابك زنجاني
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص اظهارات اخير سلطاني، عضو كميته پيگيري پرونده بابك زنجاني مبني بر اينكه در اين خصوص 12 مدير بازداشت شدند و دستگاه‌هاي دخيل مانند وزارت اطلاعات، سازمان بازرسي و ديوان محاسبات همكاري لازم را ندارند، گفت: در حال حاضر تعداد دقيق كساني را كه در اين پرونده تحت تعقيب قرار گرفتند، ندارم اما به طور قطع تعداد آنها بيشتر از 12 نفر است. برخي افراد همان روزهاي اول به عنوان متهم احضار و بازداشت شدند. برخي نيز پس از احضار با صدور قرار كفالت يا وثيقه آزاد شدند و برخي نيز در روزهاي اول به عنوان متهم احضار شده بودند كه پس از ارائه توضيحاتي از سوي آنها رفع اتهام شد.

بيانيه جعلي حزب‌الله گلستان را سايت بي‌نام و نشان رسانه‌اي كرد
وي درباره پرونده علي مطهري و لغو شدن سخنراني وي در مشهد با تهديد گروهي و اظهارات نوه امام خميني(ره) درباره مسائلي كه در گلستان پيش آمد، گفت: همه ما بايد تلاش كنيم فضاي كشور را امن نگه داريم. متأسفانه خبري را يك سايت بي‌نام و نشان مي‌زند و موجي ايجاد مي‌كند و ما هم سوار آن موج مي‌شويم و شروع مي‌كنيم خبري كه اصل و اساس آن بي‌پايه است را تحليل مي‌كنيم. تا جايي كه مربوط به قوه قضائيه مي‌شود هر موردي كه عمومي باشد بلافاصله از سوي مدعي‌العموم پيگيري مي‌شود و در مورد موارد خصوصي موضوع با شكايت شاكي خصوصي قابل پيگيري است.
محسني‌اژه‌اي تأكيد كرد: اقدامات خلاف قانون از ناحيه هر كسي بد و زننده است و در خصوص موضوعي كه به گلستان اشاره كرديد، آنگونه كه تحقيق كردم اصلاً چنين چيزي نبوده و يك سايت بي‌نام و نشان خبري را زده بود كه بلافاصله دادستان وارد شد و موضوع را پيگيري كرد و حتي افراد احضار شدند، بنابراين موضوع چنين و چنان هم نبوده است.
وي ادامه داد: بايد ديد چه كسي اين خبرها را نشر داده و انگيزه‌اش چه بوده است. در خصوص مسئله مشهد نيز قضيه اينگونه نيست و همه ما موظف هستيم آرامش جامعه را حفظ كنيم. به طور قطع اگر فرد خودسري كاري را انجام دهد دستگاه قضايي برخورد مي‌كند همانطور كه بايد با افراد خودسر در روزنامه‌ها و سايت‌هاي خبري كه اخباري را منتشر مي‌كنند برخورد كنند.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه اخيراً جنگنده عربستان مانع فرود هواپيماي ايراني كه قصد كمك به يمن را داشت شده است كه مي‌خواهم بگويم از ديدگاه بين‌المللي كه اين امر حركتي غيرانساني و ضدحقق بشري است آيا مقامات قوه قضائيه انتقاداتي دارند و به شكل مستقل ورود مي‌كنند و اعتراضي به دادگاه‌هاي بين‌المللي برده‌اند، گفت: جنايتي كه در يمن انجام مي‌شود افتضاح است در حقيقت اين امر براي سازمان‌هاي بين‌المللي و مدعيان حقوق بشر افتضاح است. مي‌بينيد چه جنايتي رخ داده و صدها كودك و افراد غيرنظامي در شب و روز به خاك و خون كشيده و هيچ كسي واكنشي ندارد.
محسني‌اژه‌اي در ادامه افزود: در ايران بخش‌هايي مانند وزارت امور خارجه، دولت، مجلس، ستاد كل حقوق بشر، و قوه قضائيه هر اقدامي كه در اين زمينه از دست‌شان برآيد انجام خواهند داد؛ ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در اين جنگ خانمانسوز و تجاوز ظالمان حتماً وظايف خود را انجام مي‌دهد ولي كو گوش شنوا.

اظهارات انتخاباتي معاون اول رئيس‌جمهور مي‌تواند مشمول مجازات باشد
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه جوان مبني بر اينكه حدود دو هفته قبل معاون اول رئيس‌جمهور مباحث صرفاً انتخاباتي را مطرح كرد و از ضرورت تسخير مجلس دهم توسط جريان متبوعش مطالبي را عنوان كرد، حال با توجه به جايگاه حقوقي ايشان مي‌توان اظهارات وي را خلاف قانون بوده و مشمول مجازات كيفري و حقوقي است، گفت: در قانون مطرح شده اگر كسي از امكانات دولتي و حكومتي در جهت گروه و حزب خود صحبت كند، خلاف است و اگر هم از مقام و جايگاه خود سوءاستفاده كند در قانون پيش‌بيني‌هاي لازم انجام شده است همچنين بايد بگويم بدون سوءاستفاده باشد بايد مستقل به آن نگاه كرد.
محسني‌اژه‌اي در ادامه بيان كرد: هر فردي كه از جايگاه حقوقي در زمينه انتخابات استفاده كند يا از مكان دولت جلسه حزبي تشكيل دهد و از جايگاه خود براي انتخابات سوءاستفاده كند در قانون موارد براي آن پيش‌بيني شده است و اگر چنين مواردي باشد، جرم است و اگر صرف صحبت باشد منعي ندارد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن