تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنايع پايين دستي، چشم انتظار رشد عرضه ها در بورس کالا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۱:۵۲ق.ظ)
صنايع پايين دستي، چشم انتظار رشد عرضه ها در بورس کالا موج - کارشناس بازار پتروشيمي معتقد است، با توجه به قرار داشتن در فصل مصرف بسياري از مواد پليمري، عرضه بيشتر محصولات در بورس کالاي ايران مي تواند علاوه بر تامين نياز صنايع پايين دستي به عنوان مصرف کنندگان مواد اوليه پتروشيمي، قيمت ها را متعادل کرده و از عطش بازار بکاهد.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول پناهي، کارشناس بازار پتروشيمي در اين باره به «پايگاه خبري بورس کالاي ايران» گفت: کمبود «ايکس تري» در بازار محصولات پتروشيمي و عرضه محدود آن در بورس کالا سبب شده تا بيشتر مصرف کنندگان اين کالا غافلگير شده و قادر به تهيه ايکس تري و انجام تعهدات خود نباشند، از اين رو حاضر هستند تا به هر قيمتي ايکس تري تهيه کرده و به تعهدات خود عمل کنند. همين موضوع سبب شده تا افراد کمي که ايکس تري در اختيار دارند نرخ آن را در بازار افزايش دهند.
وي در ادامه خاطر نشان کرد: عرضه پتروشيمي هاي اميرکبير و شازند مي تواند بازار اين کالا را به تعادل نزديک کند، البته در شرايط فعلي که پتروشيمي اميرکبير با تعميرات خط ايکس تري روبه رو است، در مدار قرار گرفتن خط توليد ايکس تري جم مي تواند به بازار آشفته اين کالا کمک کند.
اين کارشناس با تاکيد بر لزوم رشد عرضه محصولات در بورس کالا به منظور تامين نياز صنايع پايين دستي گفت: پيش تر پتروشيمي جم از شروع توليد «ايکس تري» در اين مجتمع و در اواسط ارديبهشت ماه خبر داده بود، گفته مي شود اولين عرضه ايکس تري در بيستم ارديبهشت ماه توسط جم در بورس کالا انجام شود.
بيشتر کارشناسان بازار احتمال مي دهند با شروع عرضه پتروشيمي جم بازار اين کالا با آرامش نسبي روبه رو شود.
در همين حال روز گذشته «ايکس فايو» پتروشيمي مارون مورد توجه خريداران بود، به طوري که عرضه ۲۵۰۸ تني پلي اتيلن سنگين فيلم پتروشيمي مارون تقاضايي معادل 3278 هزار تن داشت و با قيمت 4 هزار و 224 تومان معامله شد.
به گفته پناهي، با توجه به اينکه در فصل مصرف پلي اتيلن سنگين فيلم قرار داريم، تقاضا براي خريد اين کالاها افزايش يافته است و از اين رو در بازار داخل نيز شاهد افزايش نرخ اين محصولات هستيم.
اين کارشناس معتقد است؛ افزايش عرضه ها پلي اتيلن هاي سنگين فيلم مي تواند عطش بازار داخل را کاهش دهد. در همين حال روز گذشته در تالار محصولات پتروشيمي، ۹ هزار و 470 تن ماده شيميايي ، ۳ هزار و 565 تن ماده پليمري، ۳ هزار و 117 تن قير و ۲۳۰ تن گوگرد کلوخه عرضه شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن