تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815175626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دغدغه هاي وزير راه و شهرسازي براي سبک زندگي مردم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۵۲ب.ظ)
دغدغه هاي وزير راه و شهرسازي براي سبک زندگي مردم موج - وزير راه و شهرسازي در سفر دولت يازدهم به استان فارس بار ديگر اهميت سبک زندگي مردم را نياز جامعه خواند و گفت: اگر جامعه‌اي نباشد، اقدامات عمراني نتيجه معکوس دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، که کلام خود را با بازخواني تاريخ استهبان آغاز کرد و آن را شهري با سابقه تاريخي و تمدني دانست که توانسته در حوزه‌هاي مختلف ستارگان برجسته‌اي را تقديم ايران اسلامي کند، در ادامه تاکيد کرد: غايت هر آنچه صورت مي‌گيرد براي جوامع انساني است، غايت همه کارهايي که مي‌کنيم براي جوامع انساني است که اگر جامعه‌اي نباشد و شهري وجود نداشته باشد اقدامات عمراني نتيجه معکوس دارد.
عباس آخوندي با اشاره به اين‌که توجه به افکار عمومي و سازمان اجتماعي شهرها از موارد بسيار مهمي است که بايد آن را مدنظر قرار دهيم، ادامه داد: متأسفانه طوري مديريت‌ شده و يک سري اقدامات عمراني انجام‌ شده تا کيفيت و سبک زندگي مردم در درجه دوم قرار بگيرد و اين در حالي است که مردم بايد در درجه اول اهميت باشند.
وي با بيان اين‌که پيشينه و تاريخ شهرها به ما کمک بسياري مي‌کنند، افزود: شهرها بيشتر از آنچه که ثروت مادري داشته باشند، ثروت اجتماعي‌شان به کار مي‌آيد.
وزير راه و شهرسازي اضافه کرد: اين‌که مردم چندين هزار هکتار درخت مي‌کارند و ارزش افزوده خلق مي‌کنند، ثروتي ارزشمند است که بايد قدردان آن بود.
آخوندي ادامه داد: اين‌که مردم اين شهرستان موضوعاتي همچون درياچه بختگان را مطرح مي‌کنند، سر منشأ آن همان ميراث فرهنگي و تمدني اين منطقه است.
وزير راه و شهرسازي و نماينده تام‌الاختيار رئيس‌جمهور در شهرستان‌هاي استهبان و ني‌ريز در سفر هيأت دولت به استان فارس گفت: در خصوص درياچه بختگان و مشکلات پيش آمده براي آن حتماً بايد اقدام کرد.
وي ادامه داد: بشر همواره گرفتار افراط و تفريط بوده است؛ برداشت بي‌رويه آب‌هاي زيرزميني، سطح اين آب‌ها را بسيار پائين برده که اين موضوع در مورد شرق استان فارس نيز صادق است و سطح آب در اين محدوده هم بسيار پايين آمده است؛ در زمان برداشت بي‌رويه اين آب‌ها بايد هشدار داده مي‌شد و اقدام جمعي مي‌کرديم.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که در بيشتر مناطق کشور با اين پديده‌ها روبرو هستيم، هشدار داد: اين موضوع مي‌تواند آينده زيستي کشور را به‌شدت در معرض خطر قرار دهد؛ چرا که آب چيزي نيست که بتوان آن را به‌راحتي خلق کرد، در مجموع به اين باوريم که اقدامات اجتماعي در اين بخش مي‌تواند بهتر مثمر ثمر واقع شود.
عباس آخوندي با اشاره به تلاش‌هاي وزارت راه و شهرسازي و پيگيري‌هاي مستمري که در اين شهرستان صورت پذيرفته گفت: امروز شاهد افتتاح ۸۵ کيلومتر بزرگراه رونيز - استهبان - ني‌ريز - قطرويه بوديم که تردد ايمن و روان را براي مردم شهرستان‌هاي اين حوزه فراهم مي‌سازد.
وزير راه و شهرسازي با اعلام اين‌که وزارت راه و شهرسازي توجه ويژه‌اي به توسعه حمل‌ونقل ريلي دارد، اظهار داشت: ۲۰۰ کيلومتر از راه‌آهن شيراز - گل گهر که از شهرستان استهبان نيز مي‌گذرد بين ۱۵ تا ۵۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد که اميدواريم با تعاملاتي که ايران با جهان در حال برقرار است بتوانيم اين پروژه و پروژه‌هاي اين‌چنيني را تأمين مالي کنيم و سرعت اجراي آن‌ها بيشتر کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن