تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820378002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال همه باید کارت ملی هوشمند بگیرند/ تولید کارت هوشمند در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: امسال همه باید کارت ملی هوشمند بگیرند/ تولید کارت هوشمند در ایران


مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور با اعلام اینکه کارت های ملی فعلی فقط تا پایان سال ۹۴ اعتبار دارند، تاکید کرد: امسال همه ایرانیان باید کارت ملی هوشمند دریافت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محسن اسماعیلی اعلام کرد طی یک سال گذشته نزدیک به دو و نیم میلیون جلد شناسنامه الکترونیکی برای افراد بالای 15 سال صادر شده که اغلب آنها به منظور تعویض و کمتر از 20 هزار مورد نیز برای شناسنامه های مفقودی بوده است.

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال، هزینه تعویض شناسنامه را 172 هزار ریال و برای افراد بالای 15 سال 115 هزار ریال اعلام کرد.
ضمن اینکه هزینه صدور شناسنامه برای موارد مفقودی، 230 هزار ریال برای بار نخست، 460 هزار ریال برای بار دوم و 1 میلیون ریال برای بار سوم تعیین شده است.

اسماعیلی با اشاره به این که تمامی خدمات شناسنامه ای، در واحدهای ثبت احوال و دفاتر خدمات پیشخوان انجام می شود، اضافه کرد: برای ثبت درخواست صدور شناسنامه الکترونیکی و کارت ملی هوشمند کارت اولی ها (افرادی که به 15 سال می رسند) هموطنان می توانند به سایت سازمان مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: کارت ملی فعلی تا پایان سال 94 اعتبار دارد و امسال همه ایرانیان باید کارت ملی هوشمند دریافت کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کارت هوشمند فقط برای 15 ساله ها یا کارت اولی ها و از طریق مراجعه به سایت صادر می شود اما سایر هموطنان باید در فراخوانی که در آینده اعلام خواهد شد، برای دریافت کارت هوشمند به واحدهای ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

اسماعیلی افزود: با تفاهم نامه ای که میان سازمان ثبت احوال و چاپخانه ملی امضا شده، بدنه کارت هوشمند در ایران در حال تولید است و پس از آماده شدن مقدمات، مردم در مقاطع سنی مختلف برای دریافت کارت فراخوانده می شوند.
این مسئول ثبت احوال کشور، کارت هوشمند را کلید ورود به دولت الکترونیک دانست و افزود: این کارت جایگزین بسیاری از سناد کاغذی می شود و کارها و خدمات مختلف بدون نیاز به مراجعه حضوری و یا ارائه اسناد هویتی و شناسایی انجام می شود. ضمن اینکه این کارت امکان فعالیت با پول الکترونیک و نیز استفاده از امضای الکترونیک را نیز فراهم می کند و پیش از این نیز، در انتخابات قبلی مورد استفاده قرار گرفت.
 
دانلود

لینک را کپی کنید


پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن