تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798404500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه عکاظ: طرح ارتش هلال شیعی ایران خنثی شد / جنگ یمن نقطه تحول ماهیت رقابت تهران و ریاض است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: روزنامه عکاظ: طرح ارتش هلال شیعی ایران خنثی شد / جنگ یمن نقطه تحول ماهیت رقابت تهران و ریاض است
عملیات «طوفان قاطعیت» نقطه تحولی در ماهیت رقابت منطقه ای بین عربستان سعودی و ایران است تا از طریق آن ویژگیهای جدید منطقه خاورمیانه بویژه منطقه عربی و دقیقا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شکل بگیرد.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه عکاظ چاپ عربستان نوشت: عملیات «طوفان قاطعیت» نقطه تحولی در ماهیت رقابت منطقه ای بین عربستان سعودی و ایران است تا از طریق آن ویژگیهای جدید منطقه خاورمیانه بویژه منطقه عربی و دقیقا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شکل بگیرد.


روزنامه عکاظ عربستان در تحلیلی به قلم احمد سمیر القدره مدعی شد: طوفان قاطعیت و پس از آن عملیات بازگرداندن امید در حالی انجام شد که امنیت ملی عربی در معرض تهدید و خطر قرار داشت. این در حالی است که تغییرات و تحولات به اوج رسید و نفوذ و توانائیهای سازمانهای تروریستی بطور روز افزون در حال افزایش است. در کنار آن رخنه، نفوذ، دخالت و طمع ورزی های ایران در منطقه عربی بطور روز افزون در حال افزایش است. ایران از متحدانش حمایت سیاسی، مالی و نظامی می کند تا طرحهای خود را به اجرا بگذارد، انقلابش را صادر کند و ارتشی وابسته به خود در بسیاری از کشورهای عربی شکل دهد تا قدرت را در این کشورها در دست بگیرد. این ارتش همان ارتش هلال شیعی است تا ابزاری برای اجرای طرح ها و سیاست های ایران باشد و از طریق این ارتش برای نا امن و بی ثبات کردن کشورهای منطقه فعالیت کند.


ایران در حالیکه کشورهای عربی سرگرم مشکلات داخلی خود بودند و خلائی که با سقوط نظام عراق بوجود آمد از این فرصت بهره برد و نفوذش را شروع و امنیت و ثبات و امنیت ملی عربی بویژه کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) را تهدید کرد. ایران تشکیل هسته ها و مراکز قدرتمند را آغاز کرد و ائتلافهای راهبردی تشکیل داد و از متحدانش در منطقه از عراق گرفته تا لبنان ، سوریه و یمن حمایت کرد. طوفان قاطعیت در یمن بر ضد حوثیها نقطه تحول راهبردی برای مقابله با پیشروی ایران و نابودی آن بود. این عملیات نقطه تحولی در ماهیت رقابت منطقه ای بین عربستان و ایران است تا از طریق آن ویژگیهای جدید منطقه خاورمیانه بویژه منطقه عربی و دقیقا کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) شکل بگیرد.


با به قدرت رسیدن ملک سلمان در عربستان، این کشور روابطش را با متحدانش ترمیم کرد، ائتلافی در خلیج (فارس) و منطقه عربی تشکیل داد و سیاست بازدارندگی پیشدستانه امنیتی و دفاعی را دنبال کرد تا با پیشروی شیعی به رهبری ایران مقابله و آن را متوقف کند. ایران تلاش می کند حاکمیت و سلطه اش را بر منطقه عربی تحمیل کند. همچنین عربستان توانست از طریق ساخت و فعالسازی راهبرد پیشگیرانه با همه تهدیدها ، چالشها و خطرات پیرامون منطقه خلیج (فارس) یا منطقه عربی مقابله کند. این تهدیدها از سوی سازمانها و گروههای تروریستی مثل داعش ، القاعده و حوثی ها نشات می گیرد. این راهبرد از طریق تشکیل نیروهای ائتلاف عربی برای مقابله با حوثیها پس از کودتای آنها در یمن، نمایان شد.


با توجه به تحولاتی که منطقه عربی و دقیقا منطقه خلیج (فارس) بر اثر اختلال در موازنه قدرت از نظر سیاسی و نظامی، صعود نیروهای منطقه ای و کاهش نقش و جایگاه منطقه ای برخی کشورهای بزرگ عربی شاهد بود عملیات طوفان قاطعیت برای ساماندهی مجدد نقش ها و محاسبات همه نیروها آغاز شد. این عملیات مفاهیم و موازنه سیاسی، نظامی و اقتصادی را در منطقه خاورمیانه بازترسیم کرد و پیام قوی به همه نیروهای منطقه ای و بین المللی داد با این محتوا که کشورهای عربی می توانند منافع و امنیت و ثبات کشورهایشان را حفظ کنند.
در پایان این مقاله آمده است توافق برسر تشکیل نیروی دفاع عربی مشترک نشانه باور سران عرب به ضروری بودن فعال سازی راهبرد دفاعی و پیشگیرانه است و اینکه نباید برای حفاظت از امنیت کشورهای عربی در قبال هر نوع تهدیدی به نیروهای ائتلاف غربی تکیه کرد.




منبع: تیک


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن