تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819244366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رها سازي آب سد سفيد رود به اراضي شاليکاري گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۳۲ق.ظ)
صبح امروز صورت گرفت؛ رها سازي آب سد سفيد رود به اراضي شاليکاري گيلان موج - دريچه سد سفيدرود به روي اراضي شاليکاري گيلان گشوده شد.
به گزارش خبرگزاري موج از رودبار، آب سد سفيدرود شامگاه چهارشنبه رهاسازي و صبح امروز پنجشنبه در اختيار کشاورزان گيلاني براي نشاي برنج قرار مي‌گيرد.
مدير عامل شرکت آب منطقه‌اي گيلان در جريان رهاسازي آب سد سفيدرود اظهار کرد: آب‌گذاري کانال‌هاي آب کشاورزي از امروز انجام مي‌شود.
سيف‌الله آقابيگي با بيان اينکه انتظار مي‌رود کشاورزان از آب رهاسازي ‌شده سد سفيدرود حداکثر استفاده لازم را ببرند، تصريح کرد: تمام مناطق مستمر از آب سد بهره‌مند مي‌شوند و کشاورزان با رعايت تقويم زراعي زمين‌هاي خود را براي کشت آماده کنند.
وي با اشاره به اينکه آب به اندازه کافي در اختيار کشاورزان قرار مي‌گيرد، افزود: کشاورزان همواره يار و ياور ما بوده‌اند و امسال سال خاصي است.
مدير عامل آب منطقه‌اي گيلان از کشاورزان و مردم روستاهاي اطراف رودخانه سد سفيدرود و نهرها و کانال‌هاي آب خواست تا در هنگام آب‌گذاري از تاسيسات آبي استان فاصله بگيرند.
وي گفت: با رهاسازي آب سد سفيدرود براي اراضي کشاورزي رودخانه‌ها، نهرها و کانال‌هاي آبرساني گيلان مملو از آب است و هرگونه بي‌احتياطي خطر غرق شدن افراد را به دنبال دارد.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي گيلان نيز با اشاره به نوبت‌بندي آب، گفت: امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته نوبت‌بندي آب انجام مي‌شود و زمان آن پس از نشاي برنج است.
عليرضا شعبان‌نژاد با بيان اينکه روزانه حدود 17 تا 18 ميليون متر مکعب آب سد سفيدرود رهاسازي مي‌شود، تصريح کرد: در صورتي که از اين آب استفاده نشود وارد دريا مي‌شود.
گفتني است، سد سفيدرود در محل پيوستن دو رود قزل‌اوزن و شاهرود قرار دارد و براي مصارف کشاورزي در دشت گيلان و نيز توليد برق استفاده مي‌شود.
سد مخزني سفيدرود در 80 کيلومتري رشت در شهرستان رودبار و نزديکي شهر منجيل واقع شده و اين رودخانه با طول 765 کيلومتر طولاني‌ترين و پرآب‌ترين رود گيلان است.
گيلان داراي 238 هزار هکتار اراضي شاليزاري است که آب 180 هزار هکتار از اين مقدار اراضي توسط شبکه آبياري سد سفيدرود تامين مي‌شود و آب بقيه شاليزارهاي اين استان از رودخانه‌ها، آب‌بندان و چاه‌ها تامين مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن