تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804394709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انسداد 2 هزار حلقه چاه غيرمجاز در سطح استان تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۴۲ق.ظ)
در سال جاري صورت مي گيرد؛ انسداد 2 هزار حلقه چاه غيرمجاز در سطح استان تهران موج- مديرعامل شرکت آب منطقه اي تهران گفت: با اجراي طرح احيا و تعادل بخشي آب هاي زيرزميني در سال94، حدود 2 هزار حلقه چاه غيرمجاز پر و مسلوب المنفعه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، خسرو ارتقايي با بيان اين مطلب افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده، پيش بيني مي شود که با اجراي طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب زيرزميني، حدود دوهزار حلقه چاه غيرمجاز در سطح استان تهران پر و مسلوب المنفعه شود.
وي با بيان اين که طرح احيا و تعادل بخشي آب هاي زيرزميني براي استان تهران و شرکت آب منطقه اي تهران از اهميت بالايي برخوردار است، تصريح کرد: قرار است افزون بر بستن چاه هاي غيرمجاز، 30 گروه گشت و بازرسي در سطح استان فعال شود و يک هزار دستگاه کنتور هوشمند نيز در چاه هاي مجاز و در مناطقي که بيشتر از حد مجاز برداشت آب دارند، نصب شود.
ارتقايي يادآورشد: تمام دشت هاي استان تهران با مشکلات کسري آبخوان و فرو نشست مواجه هستند، اما در طرح احيا و تعادل بخشي منابع آب زير زميني قرار است بر روي دشت هاي ورامين- پاکدشت، تهران- کرج و هومند- آبسرد برنامه ريزي بيشتري صورت گيرد؛ چراکه اين سه دشت در مقايسه با ساير دشت ها از مشکلات کم آبي بيشتري رنج مي برند.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي تهران همچنين تصريح کرد: هم اکنون ميزان فرونشست در دشت هاي استان تهران بين 16 تا 36 سانتي متر در سال و کسري آبخوان نيز در دشت ورامين دو متر و در دشت هومند- آبسرد که دشت کوچک تري است، حدود پنج متر است.
ارتقايي با بيان اين که در کشور ما قيمت آب بسيار ارزان است و به همين دليل ذينفعان براي آن ارزش و احترامي قايل نيستند، گفت: آب کالايي بسيار ارزان قيمت در کشور ما به شمار مي رود. به عنوان مثال، در قيمت تمام شده توليد يک نوع ميوه، آب پايين ترين جايگاه را دارد اما ساير نهاده ها ارزش و اثرگذاري بسيار زيادي دارند و در واقع قيمت و تعرفه آب هيچ نقشي در تعيين قيمت تمام شده محصول ندارد.
وي، مديريت آب را در کشور از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون به چهار دهه تقسيم کرد و گفت: دهه نخست، دهه اي است که بيشترين نرخ حفر چاه هاي غيرمجاز و برداشت از منابع آبي به چشم مي خورد و بيشترين مجوزها براي برداشت از منابع زيرزميني صادر شده است؛ دهه دوم دهه اي است که رويکرد وزارت نيرو بيشتر به سمت مهار آب و احداث سد در کشور بود. در دهه سوم به سمت نظام تخصيص آب حرکت کرديم و در دهه چهارم که هم اکنون در آن بسر مي بريم، مديريت منابع آب و برنامه ها و طرح هاي غيرسازه اي مورد توجه قرار گرفته است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي تهران سپس با اشاره به اهميت احداث تصفيه خانه ششم تهران، گفت: اين تصفيه خانه بزرگ ترين تصفيه خانه کشور است و نيمي از جمعيت تهران را در صورت بهره برداري کامل زيرپوشش خود قرار خواهد داد.
ارتقايي ظرفيت نهايي تصفيه خانه هاي تهران را 15 مترمکعب آب در ثانيه ذکر کرد و گفت: هم اکنون نياز آب و مصرف آب تهران حدود 33 متر مکعب در ثانيه است و اين تصفيه خانه در دو مدول 7.5 مترمکعب در ثانيه ساخته مي شود و در آينده دو تصفيه خانه قديمي تهران يعني جلاليه و کن براي تصفيه آب سد طالقان و شرايط اضطراري استفاده خواهند شد.
وي در مورد وضعيت منابع آبي استان تهران نيز گفت: از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 93) تاکنون، 255 ميلي متر بارش در تهران ثبت شده است که اين ميزان درمقايسه با سال گذشته وضعيت بهتري دارد، اما درمقايسه با دوره بلندمدت کاهش نشان مي دهد. درواقع استان تهران همچنان با وضعيت کم آبي روبرو است و خشک سالي دو سال گذشته از نظر ما در سال جاري نيز ادامه پيدا کرده است که البته اميدواريم در ادامه سال آبي، بارش هاي بيشتري را شاهد باشيم و ذخاير سدهاي پنج گانه نيز به شرايط ترسالي و مطلوب که هم اکنون افزون بر 260 ميليون مترمکعب عقب هستيم، نزديک تر شود.
ارتقايي در خصوص ميزان مصرف آب در تهران، گفت: متوسط ميزان مصرف آب در شهر تهران 33 مترمکعب در ثانيه است که به لحاظ حجمي معادل يک ميليارد و 100 ميليون مترمکعب در سال است و آب آشاميدني تهران ازطريق پنج سد و همچنين چاه هاي زيرزميني تامين مي شود که درصد برداشت آب براي تامين ميزان مصرفي تهران در شرايط طبيعي به صورت 70 درصد از ذخاير سدها و 30 درصد از چاه ها است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي تهران با اشاره به بروز خشکسالي طي سال هاي اخير و کاهش ذخيره آب سدها، تاکيد کرد: سال گذشته ميزان برداشت آب از منابع پشت سد براي تامين آب مصرفي تهران به 55 درصد و برداشت از چاه ها به 45 درصد رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن